Programatický nákup billboardov by mal byť u nás dostupnejší.
StoryEditor

Nakupovať billboardovú plochu programaticky bude u nás ešte dostupnejšie

22.08.2022, 15:34
Autor:
redred

Na náš trh vstupuje Vision Thing, spája sa s DOOH.sk.

Česká spoločnosť Vision Thing, ktorá poskytuje programatický nákup reklamného priestoru na vonkajších digitálnych billboardoch a obrazovkách (DOOH), vstupuje na slovenský trh. Vision thing u nás nadväzuje úzku spoluprácu s DOOH.sk – poskytovateľom najväčšej DOOH siete na Slovensku.

 

Nakupovať digitálne billboardy cez programatický nákup a začleniť tak nákup OOH do digitálnych media plánov môže byť u nás ešte bežnejšie. Obe firmy si od spolupráce sľubujú väčšiu dostupnosť tohto nového digitálneho formátu, resp. nákupu pre mediálne agentúry či zadávateľov.

Vision Thing prevádzkuje svoju reklamnú DOOH sieť druhý rok a okrem stálych digitálnych billboardov v Prahe ponúka možnosť inzercie už aj v Bratislave.

 

Okrem toho je možné rýchlo pripojiť reklamu k usporiadateľom najrôznejších akcií, ako sú hudobné festivaly alebo športové podujatia. Nákup reklamného priestoru prebieha programatickou cestou cez dostupné DSP. Inzerent tak môže kombinovať online médiá s out-of-home reklamou zároveň.

 

„Sme radi, že sa nám po úspešnej dvojročnej adaptácii a optimalizácii celého programatického nákupu OOH darí rozširovať aj do ďalších krajín. Slovensko bolo pre nás logickým krokom. DOOH a programatická reklama sú na tomto trhu dobre etablované, preto je pre inzerentov tento mediatyp a spôsob nákupu dobre známy,” vysvetľuje Richard Nemec, riaditeľ spoločnosti Vision Thing.

 

Spolupráca oboch firiem odštartovala v Bratislave. Konkrétne ide o možnosť inzercie programatickou cestou na dvoch veľkých digitálnych billboardoch umiestnených na frekventovaných hlavných ťahoch v Bratislave, jeden v mestskej časti Ružinov, konkrétne na pylóne KON-RAD, Cesta na Senec a druhý na pylóne v areáli INCHEBA.

 

DOOH inzercia cez programatický nákup by sa mala postupne rozširovať aj na ďalšie panely prevádzkované v sieti DOOH.sk.

Pre náš vstup na slovenský trh sme nemohli nájsť lepšieho partnera, než je DOOH.sk. Na lokálnom trhu majú najväčšiu sieť digitálnych plôch. Veríme, že spoločne s ich veľkosťou siete a našimi technológiami nákupu dokážeme vyťažiť maximum z ponúkaného reklamného priestoru,” víta spoluprácu Richard Nemec.

 

Začiatok spolupráce okomentovala aj Michaela Kyselová z DOOH.sk: „Keď nás v roku 2021 oslovila spoločnosť Vision Thing so zámerom implementovať programatický nákup reklamy do našej siete velkoplošných digitálnych LED obrazoviek, bola to pre nás výzva. Našou devízou na začiatku spolupráce bola technológia. Naše obrazovky už v tom čase disponovali najpokročilejšou technológiou zbierania a analýzy dát, ktorá funguje na princípe počítačového videnia. Vďaka nej dokáže naše zariadenia rozlíšiť chodcov a rôzne typy dopravných prostriedkov, a tým pádom vieme poskytnúť reálne čísla potenciálnych videní (OTS) každej vysielanej reklamy, čo je kľúčovým faktorom (alfa-omegou) pri programatickom predaji reklamy.“

 

Prepojenie online reklamy s DOOH

 

Programatický nákup je doménou online reklamy. Vďaka technológii spoločnosti Caroda, ktorú Vision Thing využíva, však umožňuje inzerentom zapojiť do svojich online kampaní aj ďalší mediatyp, konkrétne digitálny out-of-home. V praxi to znamená, že z jedného nákupného softvéru (DSP) je možné nakúpiť oba mediatypy súčasne, a tým podporiť svoj multichannel marketing, uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti Vision Thing.

 

DOOH nie je jednoduchým digitalizovaným mediatypom pre existujúcich inzerentov, ale ponúka oveľa širšie využitie aj medzi čisto online inzerentmi. Tí môžu využiť existujúce reklamné formáty, ktoré používajú vo svojich internetových kampaniach, a získať tak ďalší zásah,“ vyzdvihuje Richard Němec.

Práve zásah pri DOOH je tým, čo inzerentov najviac zaujíma. Nové technológie však vedia presne spočítať počet oslovených okoloidúcich a v niektorých prípadoch aj idúcich, konkrétne v autách.

Programatický nákup prebieha rovnako ako pri online formátoch, kedy inzerent platí za určitý počet zobrazení. V prípade nášho DOOH sa toto číslo odvíja od skutočne oslovených ľudí v daný moment zobrazenia reklamného oznámenia,” dodáva Richard Nemec.

 

Sme radi, že intenzívnou spoluprácou so spoločnosťou Vision Thing a vzájomným prepojením technológií sa naša sieť veľkoplošných LED obrazoviek na Slovensku - DOOH.sk stala plnohodnotným online nástrojom pre českých a slovenských inzerentov, ktorých pri programatickom nákupe reklamy prostredníctvom spoločnosti Vision Thing na našich LED obrazovkách môže okrem iného tešiť aj skutočnosť, že urobili aj ekologické rozhodnutie. Naša sieť obrazoviek totiž disponuje úplnou novinkou - revolučnou technológiou LEDeCO2, ktorá analyzuje každý spot a optimalizuje jeho svetelnú stopu, čím všetci značnou mierou prispievame k ochrane životného prostredia,” uzatvára Michaela Kyselová.    

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 07:30