StoryEditor

INFORMOVANOSŤ O PROJEKTOCH UDRŽATEĽNOSTI ZNAČIEK SA PODĽA SLOVENSKÝCH ÚRADNÍKOV MEDZIROČNE ZLEPŠILA

07.10.2022, 19:13
Autor:
redred
  • Vyplýva to z druhého prieskumu Stakeholder dialóg, do ktorého oslovilo Slovenské združenie pre značkové výrobky viac ako 50 zástupcov ministerstiev, verejných úradov a neziskového sektora.
  • V porovnaní so zberom informácií v minulom roku sa hlavnými témami stali opatrenia v oblasti obalov nakladanie s odpadmi.
  • Oblasť podpory vzdelávania sa z minuloročného miesta posunulo v dôležitosti na číslo štyri.
image

Udržateľnosť značiek.

„Nielen pre značkových výrobcov je dôležité, aby viedli dialóg s autoritami. Už minulý rok sme identifikovali, že ľudia na rozhodujúcich miestach často nepoznajú projekty v oblasti zodpovedného správania. Z tohto dôvodu nás teší, že nastavená komunikácie značiek je prijatá ako primeraná a obohacujúca,“ komentuje výsledky prieskumu projektový manažér Slovenského združenia pre značkové výrobky, Roman Šterbák.

Prieskum Stakeholder dialóg 2022 bol zameraný na napĺňanie očakávaní v 17 oblastiach definovaných OSN pre udržateľný rozvoj do roka 2030. Len 28 percent zástupcov ministerstiev a úradov konštatovalo, že nemá dostatok informácií o projektoch značkových výrobcov, kým približne polovica uviedla, že má dostatok informácií. Súčasnú mieru informovania považujú dve tretiny (68 percent) za primeranú. Viac ako polovica slovenských stakeholderov (55 percent) odpovedala, že situácia v informovanosti sa v porovnaní s minulým rokom zlepšila.

„Motiváciou značkových výrobcov realizovať projekty v oblasti udržateľnosti je napĺňanie princípov zodpovedného podnikania aj do budúcnosti, nie sú motivované podporou predaja. Z tohto dôvodu je pre nás zaujímavé, že pre 60% dobre informovaných respondentov mali informácie o projektoch vplyv na zákaznícke rozhodovanie,“ dodal projektový manažér SZZV, Roman Šterbák.

SZZV realizovalo druhý zber názorov slovenských stakeholderov v oblasti udržateľnosti v júni tohto 2022. Dátové výstupy

image

Udržaťeľnosť značiek.

z prieskumu nájdete v prílohe.

 

Slovenské združenie pre značkové výrobky (www.szzv.sk) je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku. SZZV vzniklo v roku 1996, zastupuje spoločnosti s viac ako 8000 zamestnancami v Slovenskej republike a obratom viac ako poldruha miliardy eur. Združenie je členom viacerých svetových a európskych priemyselných združení a asociácií.

 

Tu sú výsledky z prieskumu: 

Máte dostatok informácií o projektoch značkových výrobcov v oblasti udržateľnosti?

  • Áno: 48 percent
  • Nie: 28 percent
  • Nevie odpovedať: 24 percent

Považujete mieru informácií za primeranú?

  • Miera informovania je nedostatočná: 32 percent
  • Miera informovania je dostatočná: 68 percent
  • Miera informovania je prehnaná: 0 percent

Napĺňajú značkoví výrobcovia ciele v oblasti udržateľnosti?

  • Áno: 52 percent
  • Nie: 48 percent
  • Nevie odpovedať: 0 percent

     

Ako sa zmenila situácia v porovnaní s minulým rokom?

  • Situácia sa zlepšila 55 percent
  • Situácia sa nezmenila: 45 percent
  • Situácia sa zhoršila: 0 percent                     

Presvedčil vás konkrétny projekt v oblasti udržateľnosti k zmene vášho spotrebiteľského správania?

  • Áno, ovplyvnil ma pozitívne: 36 percent
  • Áno, ovplyvnil ma negatívne: 0 percent
  • Áno, ovplyvnil ma aj pozitívne aj negatívne: 24 percent
  • Nie, nemali tieto informácie na mňa vplyv: 40 percent

 

Ktoré z 17 cieľov udržateľnosti považujete za dôležité (v tabuľke len tie, ktoré boli označené aspoň ôsmimi stakeholdermi)?

 

 

2022

2021

Pohyb

Obaly

1.

2.

⬆️

Nakladanie s odpadmi

2.

3.-6.

⬆️

Podpora inovácií

3.

-

⬆️

Znižovanie materiálovej a energetickej náročnosti

4.-5.

3.-6.

Podpora vzdelávania

4.-5.

1.

⬇️

Ochrana prírodných zdrojov (biodiverzita)

6.-8.

3.-6.

⬇️

Znižovanie plytvania s potravinami

6.-8.

-

⬇️

Znižovanie množstva emisií

6.-8.

3.-6.

⬇️

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:24