„Pracovná skupina zložená zo zástupcov MZ SR, zdravotných poisťovní, pacientskych organizácií a Národného onkologického inštitútu oslovili so zadaním štyri agentúry, ktorých cieľom bolo navrhnúť vizuálnu identitu a komunikáciu onkologických skríningov. Našim cieľom bolo zjednotiť komunikáciu týkajúcu sa onkologických programov tak, aby táto bola jednoduchá a zapamätateľná. Pracovná skupina bodovaním rozhodla, že návrh z dielne agentúry Grape PR spĺňa tieto atribúty,“ uvidela Tatiana Kmecová z Komunikačného odboru MZ SR.
„K zadaniu sme pristupovali sedliackym rozumom. Prioritou pre nás bolo, aby sme sa vyhli akýmkoľvek amerikanizmom či cudzím slovám. Názov musel byť ľudový, ľahko zapamätateľný a prijateľný pre všetky vekové kategórie. Zároveň sme sa potrebovali odlíšiť od termínu preventívna prehliadka, nakoľko táto sa spája najmä s prevenciou uvšeobecných lekárov. Onkologická Kontrola alebo OnkoKontrolavystihuje zadanie klienta. Je to jednoduchý a ľahko zapamätateľný názov. Skratka OK dáva zároveň príležitosť kreatívne a komunikačne ďalšej s touto témou pracovať,“ hovorí Richard Fides, šéf agentúry Grape PR.
„Onkologická kontrola - aby ste mali istotu, že ste OK“ je hlavný slogan onkologických programov, ktorý budú používať nielen pacientske organizácie, ale aj zdravotné poisťovne či MZ SR v záujme udržania jednotnej komunikačnej línie. MZ SR očakáva, že zosúladením a zjednodušením jazyka komunikácie sa téma onkologických kontrol priblíži verejnosti, čo bude mať pozitívny efekt na zvýšenie počtu pacientov, ktorí budú pravidelne absolvovať onkologické kontroly na včasný záchyt ochorenia.