Časy, kedy boli Slováci ochotní investovať do výzdoby hrobov stovky eur sú nenávratne preč. Aj v tomto prípade platí, že o nákupoch začíname viac premýšľať.
“Mladší zákazníci hľadia najmä na environmentálny rozmer, a preto uprednostnia na Dušičky výzdobu zo živých kvetín, ktorú doplnia jednou sviečkou,” hovorí Jan Mayer, výkonný riaditeľ Heureky a pokračuje, “pre druhú skupinu spotrebiteľov je zas dôležitá ekonomická stránka, pretože sa snažia ušetriť. Slováci začali celkovo o nákupoch premýšľať inak a z toho dôvodu prehodnocujú aj množstvo dušičkového tovaru, ktorý kupujú.”
Umelé vence a kytice idú do úzadia
Štatistiky nákupného poradcu Heureka ukazujú, že Slováci majú záujem najmä o sklenené kahance, ktoré sú k dispozícii v rôznych veľkostiach a prevedeniach. Na e-shopoch sa ich cena začína na úrovni dvoch eur.
Aj tohtoročným trendom zostávajú kvalitnejšie olejové náplne do svietnikov, no medzi často vyhľadávanými tovarmi sa objavujú aj LED kahance s vymeniteľnou batériou. “Prvé nárasty čísel sme pri svietnikoch zaznamenali už v septembri. Čím bližšie je dušičkový týždeň, tým viac rastie aj kategória sviečok. Aktuálne je to okolo 20 percent,” vysvetľuje Jan Mayer.
Trendom tohtoročných Dušičiek budú živé kvety či kytice. V prípade umelých vencov zákazníci vyhľadávajú typy, ktoré sú zdobené šiškami alebo slamenými kvietkami, vďaka čomu pôsobia prirodzenejšie.