StoryEditor

V e-commerce je často väčší tlak na q-commerce

17.10.2022, 12:21
  • Q-commerce, teda rozvoj okamžitej donášky potravín, sa na našom trhu v najbližších pár rokoch dramaticky zmení - myslia si predstavitelia e-shopov.
  • Ako vnímajú uplynulé dva náročné roky a aký majú odhad, že kam sa uberie trh e-commerce prinášame v nasledujúcom článku.

Posledné dva roky boli veľmi turbulentné a asi nikto z nás si pred rokom 2020 vôbec nevedel predstaviť to, čo potom prišlo. Epidémia Covid19 a zatvorené hranice, zatvorené obchody a služby, narušené dodávateľské cesty, neuveriteľný nárast cien za dopravu. Nie lne zatvorené obchody, ale aj homeoffice spôsobili, že ľudia začali viac nakupovať na e-shopoch. Veľa pôvodne retail hráčov sa preto vrhlo na e-commerce a online konkurencia tak posilnila. Ceny online reklamy veľmi narástli a rovnako personalizácia, sociálne siete, spolupráca s influenzormi nabrala na obrátkach.

“E-commerce trh rástol naozaj závratným tempom. Hľadali sme cesty - ako mať čo najviac tovaru, mať ho skladom a čo najskôr ho dodať zákazníkovi. Okrem kontinuálneho vylepšovania nášho e-shopu vrátane obsahu, ktorý tam tvoríme, sme vsadili na geoexpanziu (v roku 2021 sme otvorili e-shop pre Litva, Lotyšsko, Chorvátsko a Slovinsko) a omnichannel prístup (otvorili sme obchod na Slovensku a v Maďarsku). Keď boli obchody zatvorené spustili sme Bonami Assistenta a zákazníkom sme tovar ukazovali prostredníctvom videohovorov, veľa sme investovali do služby Bonami návrh interiéru, kde naši dizajnéri vám na diaľku navrhnú riešenie pre váš domov,” hovorí Chief Marketing Officer Bonami Marta Skalická a dodáva.

Na začiatku roku 2022 sme si hovorili, že sa blýska na lepšie časy. A vo februári začala vojna na Ukrajine. Vojna, ktorá nie je na druhom konci sveta, ale kúsok od nás. Pre trhy, kde pôsobíme je to veľmi osobné. Následne začali prudko rásť ceny skoro všetkého – hlavne energií, dopravy, obalových materiálov. Inflácia je dvojciferná, úrokové sadzby lámu rekordy. Zákazníci začali viac zvažovať nákup zvyšného tovaru. Takže sme sa znova pozreli na náš sortiment a môžeme s pokojným srdcom povedať, že v každej kategór...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 16:02