Zalando prináša adaptívnu módu, ktorá je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí.
StoryEditor

Zalando rozširuje svoju ponuku o adaptívnu módu prispôsobenú potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí

19.10.2022, 12:19
Autor:
redred
  • Ako súčasť svojho záväzku k inkluzívnej móde uvádza e-shop na všetkých svojich trhoch prvú adaptívnu kolekciu naprieč privátnymi značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd.
  • Svoju ponuku zároveň na 9 trhoch rozširuje aj o kolekciu Tommy Hilfiger Adaptive.

Zalando, jedna z popredných európskych online platforiem pre módu a životný štýl, uvádza na trh svoju prvú kolekciu adaptívnej módy, ktorá pozostáva z viac ako 140 štýlov naprieč privátnymi značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd.

Adaptívna móda je oblečenie, obuv a doplnky prispôsobené potrebám zdravotne znevýhodnených osôb, zámerne navrhnuté tak, aby bolo vhodné či už pri trvalých alebo dočasných zdravotných obmedzeniach.

Kolekcia dostupná na všetkých trhoch, na ktorých Zalando pôsobí, zahŕňa dámske a pánske oblečenie aj obuv. Je súčasťou záväzku spoločnosti do roku 2025 poskytovať nedostatočne reprezentovaným skupinám skutočne inkluzívny sortiment a zážitok.

Štýly, ktoré sa prispôsobia protézam či obväzom

image

Zalando prináša adaptívnu módu, ktorá
je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí.

Podľa organizácie WHO žije každý piaty Európan s nejakou formou zdravotného znevýhodnenia. Predstavením adaptívnej módy chce Zalando učiniť prvý krok a osloviť zdravotne znevýhodnené osoby, žijúce s rôznymi obmedzeniami, ako je oslabená schopnosť pohybu, znížená obratnosť či senzorická citlivosť.

Zameriava sa aj na opatrovateľov detí so zdravotným postihnutím. Štýly v prvých kolekciách zahŕňajú modely navrhnuté pre vozíčkarov a vhodné na dlhodobé sedenie, látky šetrné k pokožke a zmierňujúce zmyslovú stimuláciu, módne kúsky s jednoduchým zapínaním a štýly, ktoré sa prispôsobia protézam či obväzom.

Pred uvedením týchto kolekcií vykonalo spoločnosť rozsiahly kvalitatívny a kvantitatívny prieskum medzi zákazníkmi naprieč niekoľkými trhmi, aby lepšie porozumelo skúsenostiam a potrebám telesne znevýhodnených zákazníkov.

Móda prívetivá pre všetkých

„Našou víziou je byť prvým miestom, kam zákazníci mieria, keď pomyslia na módu - tzv. Starting Point for Fashion, ktoré je

image

Zalando prináša adaptívnu módu, ktorá
je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí.

prívetivé ku všetkým. Vnímame medzeru na trhu s módou - hľadanie módneho adaptívneho oblečenia je pre zdravotne znevýhodnených ľudí na Slovensku stále problém. Dúfame, že uvedením týchto adaptívnych kolekcií pod privátnymi značkami Zalanda prispejeme k riešeniu tejto výzvy a ponúkneme našim zákazníkom pestrý výber štýlovej adaptívnej módy za dostupné ceny, naprieč všetkými veľkosťami a na jednom mieste. Chceme sa od zdravotne znevýhodnenej komunity učiť a inšpirovať našich partnerov, aby sme spolu mohli pokračovať v budovaní príjemných zážitkov pre zdravotne znevýhodnených zákazníkov Zalanda a urobiť tak módu ešte inkluzívnejšiu,” hovorí Daniel Rogiński, generálny riaditeľ Zalanda pro Slovensko a krajiny strednej  a východnej Európy.

Pri navrhovaní a tvorbe kolekcie Private Labels spolupracovalo Zalando s kreatívnou agentúrou AllsforAli, ktorá sa špecializuje na pomoc značkám, aby sa stali skutočne inkluzívnymi a dostupnými pre zdravotne znevýhodnené osoby.

Autentické partnerstvo

„Okrem svojich funkčných dopadov, zdravotné znevýhodnenie vytvára komunitu, je zdieľanou životnou skúsenosťou a niečím, čo je potrebné, aby ľudia bez týchto obmedzení pochopili, hlbšie ocenili a prijali. Počas celej tejto cesty, a to aj pri definovaní pozície a posolstva tejto kampane, sme podporovali Zalando ako partneri. Sme veľmi hrdí na to, akým spôsobom vyobrazuje zdravotne znevýhodnených ľudí a sme vďační za autentické partnerstvo Zalanda s nami," hovorí GraceStratton, riaditeľka organizácie AllisforAll.

Aby pomohla ľuďom so zdravotným postihnutím objavovať, prezerať a nakupovať adaptívny módny sortiment Zalanda, spoločnosť predstavuje portál adaptívnej módy, špecializované stránky pre adaptívnu kolekciu a znak pre identifikáciu adaptívnych modelov.

image

Zalando prináša adaptívnu módu, ktorá
je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí.

Aj v tomto prípade, a to v priebehu procesu vývoja zákazníckej skúsenosti a marketingovej aktivácie, Zalando podporila a radila mu agentúra AllisforAll. S cieľom zvýšiť povedomie o adaptívnej móde Zalando spúšťa špecializovanú marketingovú kampaň "Vyzdvihnite svoju jedinečnosť". Tá reprezentuje hlasy zdravotne znevýhodnenej komunity a predstavuje obsah vytvorený talentovanými jednotlivcami, ktorí sú jej súčasťou.

Do svojej ponuky na deviatich trhoch, a to v Dánsku, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Holandsku, Poľsku, Rakúsku a Švajčiarsku, Zalando súčasne pridáva aj kolekciu s názvom Adaptive od Tommy Hilfiger. Na Zalande tak bude k dispozícii viac než 130 štýlov pánskeho, dámskeho a detského oblečenia, pričom prvé produkty sú aktuálne už v predaji.

Tommy Hilfiger je globálna lifestylová značka, ktorá od roku 2017 nepretržite investuje do adaptívnej módy a vyrába ju, a to z nej robí ideálnu značku pre doplnenie ponuky v dobe, kedy sa Zaladno vydáva na svoju vlastnú cestu za adaptivitou. Zalando Marketing Services (ZMS) vytvorilo pre kolekciu Adaptive od značky Tommy Hilfiger sprievodnú marketingovú kampaň.

Aby mohlo pre svojich zákazníkov ďalej vylepšovať zážitok z vyhľadávania a nakupovania adaptívnej módy, bude Zalando aj v nasledujúcich mesiacoch pokračovať v načúvaní a učení sa od zdravotne znevýhodnenej komunity.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 04:45