Nová kampaň Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku proti ruským hoaxom.
StoryEditor

Do novej kampane v boji proti hoaxom povolali hlas Nastenky z Mrázika

24.10.2022, 12:02
Autor:
redred
  • „Neverte ruským rozprávkam,” hovorí vo videu hlas Nastenky z Mrázika.
  • Kampaň pripravila agentúra THIS IS LOCCO. 

Veľa ľudí pri mene Darina Chmúrová by asi dlho lovilo v pamäti, kde ho už počuli. Počuť ho môžete každý rok počas Vianoc v v dabingu k legendárnej ruskej rozprávke Mrázik. Darina Chmúrová totiž prepožičala svoj hlas Nastenke. Dabingová herečka sa neskôr stratila z médií a dnes si užíva dôchodok a starostlivosť o vnúčatá.

"Stále je však ikonickým hlasom najsledovanejšej ruskej rozprávky, o ktorú sa každé Vianoce bijú slovenské televízie. Svoj hlas sa v dnešných dňoch rozhodla využiť aj inak. Varuje slovenských divákov a diváčky pred novými kremeľskými rozprávkami, ktoré už s Mrázikom nemajú nič spoločné. Ich účel je jediný – zneistiť či oklamať ľudí a obrať ich aj o poslednú dôveru k faktom," píše na svojom webe Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku.

 

S myšlienkou emotívneho videa „Neverte ruským rozprávkam" prišlo THIS IS LOCCO a video produkovali Hitchhiker films.

image

Nová kampaň Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku proti ruským hoaxom.

 

Darina Chmúrová je nielen najznámejší hlas, ktorý si spájame s ruskými rozprávkami, ale aj žena, ktorá si jasne pamätá minulý režim. Jej názor má preto veľký potenciál zmeniť zmýšľanie ľudí, na ktorých cieli kremeľská propaganda.

 

Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v súlade s princípmi a postojom Európskej únie dlhodobo bojuje proti hoaxom a dezinformáciám (nielen) Kremľa. Video s Darinou Chmúrovou nadväzuje na kampaň, v ktorej Zastúpenie Európskej komisie komunikovalo na sociálnej sieťach jednotlivé hoaxy ako ruské rozprávky a na tento účel vytvorilo aj špeciálne obaly fiktívnych kníh, ako napríklad O krajine, ktorá nikdy nebola, O pravde, ktorá bola uprostred, Ako Vladimír Vladimírovič oslobodil svojho suseda či Bol raz jeden nacistický Žid.

https://youtu.be/HukiHsMrglU

 

„Konšpirácie sú staré ako ľudstvo samo. Technologický pokrok a rozmach sociálnych sietí prispievajú k nárastu objemu rôznych klamstiev a výmyslov a zvyšujú rýchlosť, akou sa šíria. Dnes môže dezinformáciu vytvoriť a šíriť prakticky hocikto, kto má prístup na internet. Šokujúce správy sa na internete rýchlo stávajú virálnymi a doslova zahltia celý informačný priestor. Cieľ dezinformátorov je pritom jasný. Dezinformácie vznikajú preto, aby nás oklamali, zmiatli a rozdelili. Dezinformácie sú nástrojom propagandy, ktorá vytvára atmosféru chaosu a oslabuje dôveru v autority, inštitúcie a demokratický systém. Žiaľ, dnes vidíme, že sme včas nezachytili rýchle tempo digitálneho pokroku a podcenili sme dôležitosť kritického myslenia a výučbu mediálnej gramotnosti. Naša nová kampaň chce primäť ľudí k tomu, aby automaticky neverili neovereným správam, overovali si zdroje a premýšľali nad súvislosťami. Pretože nie každý obrázok, text alebo video, ktorý nám vyskočí na sociálnej sieti, je pravdivý, a to najmä v čase vojny,“ pripomenul pri príležitosti zverejnenia videa „Neverte ruským rozprávkam” vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Vladimír Šucha.

Ak si neviete dať rady s rozlíšením ruských rozprávok od reality, Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku pripravilo jednoduchý návod, ktorý vám v tom pomôže. Nájdete ho na www.europa.sk/rozpravky.

Kampaň pripravila agentúra THIS IS LOCCO.

 

Vizitka kampane: 

Creative & Strategy director: Juraj Kováč

Copywriter: Martin Polakovič

Art Director: Engelbert Strapec

Account Director: Dominika Bobulová

Account Executive: Patrícia Juríčková

 

Produkcia: Hitchhiker Films

Réžia: Dano Dekan

Kamera: Maroš Žilinčan

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 17:31