Podľa prieskumov KPMG z minulého roka má zodpovedné podnikanie na Slovensku osvojených viac než 76 percent firiem. Vnímate to ako pozitívne číslo?
Na prvý pohľad ide o pôsobivý údaj. Zvlášť keď vidíme, že v roku 2017 sa slovenské firmy k spoločenskej zodpovednosti hlásili len v 55 percentách. Teda za tri roky narástol ich počet o 21. Treba však upozorniť, že sa stále bavíme iba o tom, čo firmy deklarujú, a nie o tom, čo reálne plnia. V tomto smere môžu byť pre nás smerodajnejšie lokálne projekty typu Via Bona, ktoré vyhodnocujú, do akej miery firmy k plneniu CSR aktivít reálne pristupujú.
Ako firmy zvládajú udržateľnú komunikáciu?
Relatívne nedávno sme o tejto téme viedli debatu s významnou energetickou spoločnosťou a zhodli sme sa na tom, že je čas vrátiť udržateľnosti pravý význam. Zabúdame na to, že udržateľnosť má tri piliere. Teda nielen environmentálny, ale aj ekonomický a sociálny. K udržateľnému stavu firmy, ale aj štátu prichádza vtedy, ak tieto tri piliere fungujú v symbióze a navzájom na seba nedoplácajú. Ak chceme, aby verejnosť s pojmom udržateľnosť sympatizovala, musíme ho komunikovať komplexne. Inak ho pochováme.
Udržateľnosť sa často spája predovšetkým s ekologickým aspektom. A zdá sa, že v spoločnosti zavládla akási skepsa na všetko, čo je zelené. Môže za to greenwashing?
Zostáva vám 82% na dočítanie.