StoryEditor

Z udržateľnosti sa stáva komunikačný smog

07.11.2022, 08:46
  • Začíname byť z toho unavení nielen my – komunikátori, ale aj verejnosť.
  • Uvedomujú si to tiež firmy, ktoré chcú ku komunikácii vlastnej udržateľnosti pristupovať triezvejšie a korektnejšie,“ hodnotí Daniel Rabina, expert na komunikáciu zelených tém a zakladateľ agentúry Green Talk.
  • Ako komunikovať správne - ani príliš a zároveň ani málo? 
  • Aké "noty" nám dáva Európska únia? 
  • Je vôbec dôležité hovoriť o zelených témach alebo sa im radšej vyhnúť? 

 

Podľa prieskumov KPMG z minulého roka má zodpovedné podnikanie na Slovensku osvojených viac než 76 percent firiem. Vnímate to ako pozitívne číslo?

Na prvý pohľad ide o pôsobivý údaj. Zvlášť keď vidíme, že v roku 2017 sa slovenské firmy k spoločenskej zodpovednosti hlásili len v 55 percentách. Teda za tri roky narástol ich počet o 21. Treba však upozorniť, že sa stále bavíme iba o tom, čo firmy deklarujú, a nie o tom, čo reálne plnia. V tomto smere môžu byť pre nás smerodajnejšie lokálne projekty typu Via Bona, ktoré vyhodnocujú, do akej miery firmy k plneniu CSR aktivít reálne pristupujú.

Ako firmy zvládajú udržateľnú komunikáciu?

Relatívne nedávno sme o tejto téme viedli debatu s významnou energetickou spoločnosťou a zhodli sme sa na tom, že je čas vrátiť udržateľnosti pravý význam. Zabúdame na to, že udržateľnosť má tri piliere. Teda nielen environmentálny, ale aj ekonomický a sociálny. K udržateľnému stavu firmy, ale aj štátu prichádza vtedy, ak tieto tri piliere fungujú v symbióze a navzájom na seba nedoplácajú. Ak chceme, aby verejnosť s pojmom udržateľnosť sympatizovala, musíme ho komunikovať komplexne. Inak ho pochováme.      

Udržateľnosť sa často spája predovšetkým s ekologickým aspektom. A zdá sa, že v spoločnosti zavládla akási skepsa na všetko, čo je zelené. Môže za to greenwashing?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-18 10:42:23 - Feat.: - Title: Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu 02 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2022 11:43