To, ako a či vôbec ovplyvnilo nákupné správanie zákazníkov na spotrebiteľskom trhu kvôli aktuálnej recesii sme sa pozreli spolu so slovenskými firmami. Slovenské spoločnosti tvrdia, že zákazníci prispôsobovali svoje nákupné zvyklosti aktuálnym opatreniam a podmienkam na trhu. Na začiatku pandémie sa v konaní spotrebiteľov prejavila panika, následne nastalo vytriezvenie a racionálnejšie správanie. Pandémia ukázala aj potrebu blízkosti predajní, zároveň vzrástol e-commerce. „Neustále rastúca inflácia a silnejúca energetická kríza nákupné správanie spotrebiteľov určite ovplyvňujú, no ešte sme len na začiatku. Spotrebitelia sú pri nakupovaní rozvážnejší, nákupné rozhodnutia sa čoraz viac opierajú o dôslednejší výber produktov i množstva. Zákazník zvažuje, čo nakúpi, aby zbytočne neplytval. Spotrebitelia preferujú tovary základnej potreby a privátnej značky. Na prvom mieste pri výbere je ešte viac cítiť výhodný pomer ceny a kvality. Zákazník pri rozhodovaní o kúpe uprednostňuje zľavu z pôvodnej ceny,“ tvrdí Margaréta Nosáľová, riaditeľka odboru marketing u COOP Jednota Slovensko.
Úvery na bývanie ešte rastú, ale spomalili
A ako je na tom trh v stávkovaní? Výrazne ovplyvnila recesia a...
Zostáva vám 85% na dočítanie.