StoryEditor

Slovenské spoločnosti a aktuálna kríza: Cenami sa snažíme tlmiť infláciu

09.11.2022, 11:21
  • Eviduje už trh na Slovensko zmenu nákupného správania zákazníkov kvôli aktuálnej recesii?
  • Dá sa vidieť paralela s poslednou veľkou krízou z roku 2008?
  • Ovplyvní aktuálna recesia aj plány a výdavky marketingovej stratégie slovenských spoločností?
  • To sú aktuálne veľmi pálčivé otázky, na ktorých odpovede sme hľadali u slovenských firiem, ktoré sú zároveň na našom trhu výraznými zadávateľmi reklamy do médií.

To, ako a či vôbec ovplyvnilo nákupné správanie zákazníkov na spotrebiteľskom trhu kvôli aktuálnej recesii sme sa pozreli spolu so slovenskými firmami. Slovenské spoločnosti tvrdia, že zákazníci prispôsobovali svoje nákupné zvyklosti aktuálnym opatreniam a podmienkam na trhu. Na začiatku pandémie sa v konaní spotrebiteľov prejavila panika, následne nastalo vytriezvenie a racionálnejšie správanie. Pandémia ukázala aj potrebu blízkosti predajní, zároveň vzrástol e-commerce. „Neustále rastúca inflácia a silnejúca energetická kríza nákupné správanie spotrebiteľov určite ovplyvňujú, no ešte sme len na začiatku. Spotrebitelia sú pri nakupovaní rozvážnejší, nákupné rozhodnutia sa čoraz viac opierajú o dôslednejší výber produktov i množstva. Zákazník zvažuje, čo nakúpi, aby zbytočne neplytval. Spotrebitelia preferujú tovary základnej potreby a privátnej značky. Na prvom mieste pri výbere je ešte viac cítiť výhodný pomer ceny a kvality. Zákazník pri rozhodovaní o kúpe uprednostňuje zľavu z pôvodnej ceny,“ tvrdí Margaréta Nosáľová, riaditeľka odboru marketing u COOP Jednota Slovensko.

Úvery na bývanie ešte rastú, ale spomalili

A ako je na tom trh v stávkovaní? Výrazne ovplyvnila recesia a...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 08:56