Morálna dilema neobchádza ani značky, ktorých investícia do týchto platforiem tvorí gro ich fungovania. Tradičné sociálne siete ako Facebook, Instagram a Twitter rastú podstatne pomalšie, ako boli zvyknuté, a kvalita zážitku a brand safety budú významné faktory pri rozhodovaní o investovaní do reklamy. A tak to „Move fast and break things” by sme mohli pokojne zmeniť na „Move carefully and moderate things”.
#1
Používanie „N-word“ na Twitteri vyskočilo takmer o 500 %. Utopická predstava, že Twitter bude free-speech rajom, naráža na fakt, že 90 % príjmov Twittera tvorí reklama. A značkám sa nový spôsob vedenia (masívne výpovede, oznámenia o rušení oddelení na moderovanie obsahu) nepozdáva a z platformy odchádzajú. Urobilo tak už Audi, United Airlines, Carlsberg či GM. Aj keď sa našich zemepisných šírok tento fakt priamo nedotýka, nemôžeme zatvárať oči pred tým, že dezinformácie, ktoré na platforme vzniknú, sa budú šíriť na ďalších kanáloch.
#2
TikTok alebo TikBlock? Podľa štúdie, ktorú pripravili Global Witness, Cybersecurity for Democracy a NYU, TikTok schválil 90 percent reklám obsahujúcich zavádzajúce a nepravdivé volebné dezinformácie. V rovnakej štúdii úplne prepadol aj Facebook. Je vôbec jasné, kto a čo môže na týchto sieťach uverejňovať?
#3
Moderovanie contentu je ťažká práca. Každá platforma má svoje vlastné poslanie a obchodný model a každá si môže slobodne určiť, aký druh obsahu chce distribuovať a ako chce tento materiál organizovať a zobrazovať, no zároveň musí rešpektovať lokálne zákony. A preto sa pýtame samých seba - vieme vôbec niečo ovplyvniť alebo je to v rukách najvplyvnejších spoločností sveta?
Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na connectingthedots.sk.