Ivana Orviská, PR manažérka Peugeot
StoryEditor

Peugeot: Aj my chceme využiť potenciál podcastov, je to súčasť budovania brandu

21.12.2022, 15:38

Už aj Peugeot vstúpil do sveta podcastov. O tom, čo od tejto platformy očakávajú, hovorí PR manažérka importéra Ivana Orviská.

 

Čím je tento kanál pre vás zaujímavý?

Komunikácia značiek prebieha dlhodobo veľmi klasickou formou – zašlete oficiálnu tlačovú správu, prípadne ju aj mediálne podporíte, zriedkavo odpovedáte na reakcie médií, ktoré sú v počte interakcií minimálne. Dnes však všetci vieme, že to nestačí. Žijeme v komplikovaných časoch a zaslaním tlačových správ neodpovedáte na otázky, ktoré sa dotýkajú každého z nás – šoférov, spotrebiteľov, klientov... a na ktoré čakáte naozaj fundovanú odpoveď. My ako renomovaná automobilová značka vieme povedať viac, ako je uvedené v tlačových správach, a v spojení s fundovaným odborníkmi dokážeme dať naozaj odborne a faktograficky podložené odpovede na otázky, ktoré nás v tomto čase doslova pália. Tak prečo nevyužiť tento potenciál?

Koho chcete prioritne osloviť?

Osloviť chceme všetkých súčasných aj potenciálnych klientov automobilov a všetkých, ktorých tieto časy zaujímajú a hľadajú odpovede na svoje otázky. Podcast PodCars, ako aj jeho názov naznačuje, nie je len o našej značke, ale rieši súčasné témy spolu s odborníkmi na všeobecnej báze aj z hľadiska objektivity ako uveriteľnosti daného podcastu.

 Aké témy komunikujete prostredníctvom tohoto audioformátu?

Sú to témy spojené so súčasnosťou – idem si kúpiť nové auto, čo si mám vlastne kúpiť, na čo sa mám zamerať, akú motorizáciu, môžem si ešte kúpiť diesel, čo mi hrozí... S odborníkom rozoberáme problematiku kúpy jazdeniek, nevyhneme sa ani téme elektrovozidiel s reálnymi používateľmi. Hovoríme o nabíjačkách a o budúcnosti, o plánovanom zákaze spaľovacích motorov od Európskej únie, rozoberáme aj posledný Autosalón v Paríži, ale aj tému, kto je podľa odborníkov dobrý vodič a ako tomu napomáhajú nové technológie, a nevyhýbame sa ani otázkam súvisiacim so súčasnou krízou – s nedostatkom áut, nedostatkom čipov a vo všeobecnosti náhradných dielov. Zaujímavou epizódou je aj automobilový šport.

Je pre vás podcast efektívnejší ako klasická forma PR správy – či už v audiu, printe alebo online?

Podcast dopĺňa celý tento mix – kým tlačová správa striktne dodržiava svoje pravidlá a je na sto percent o značke, podcast nie je čítanou tlačovou správou, ale komplexne obaľuje informácie aj z tlačovej správy do súčasnosti a priamo odpovedá na pálčivé otázky. Nevyhýba sa ani tomu, že spomenie konkurenciu, lebo ináč by nebola téma komplexná, a značku PEUGEOT spomína respondent vtedy, keď je to na mieste. Moderátor vedie fundovaný rozhovor s odborníkom a je na ňom, ako túto tému sám uchopí, moderátor ho len vedie v danej téme.

Čo sledujete touto novou formou z hľadiska vašej marketingovej stratégie? Je to súčasť budovania brandu?

Samozrejme, každá aktivita značky je súčasťou budovania brandu a PEUGEOT je značka, ktorá je v automobilovom svete už neuveriteľných 212 rokov a prešla a prežila množstvo ťažkých období. Rodina PEUGEOT, ktorá je zakladateľom značky a ktorej potomkovia dodnes aktívne pracujú v spoločnosti, bola vždy známa svojím vizionárstvom, a preto je na mieste byť otvorený, súčasný a dať priestor vyjadrovať sa k súčasným témam. PEUGEOT je značka, ktorá si je istá svojim postavením, ktorá je hrdá na svoje modely, na svoju histórii, ale aj na svoju budúcnosť. Za celým týmto projektom stoja základné hodnoty značky PEUGEOT : EXCELLENCE, ALLURE, EMOTION. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 09:50