Aké trendy nás čakajú v digitálnom marketingu?
StoryEditor

Aké budú trendy v digitálnom marketingu v roku 2023?

29.12.2022, 15:51
Autor:
redred

Koniec pandémie, geopolitické napätie a ekonomická neistota - to všetko v uplynulom roku ovplyvnilo nielen spôsob, akým žijeme, ale aj to, ako reagujeme na rôzne podnety z okolia. Výnimkou nie je ani reklama. Od zákazu súborov cookies tretích strán niektorými hlavnými prehliadačmi, až po zmeny v správaní spotrebiteľov - pod vplyvom týchto zmien sú marketéri a značky v novom roku nútení hľadať nové prístupy, ako osloviť cieľové publikum.

Na nedávnom podujatí Virtual Programmatic Day sa stretla skupina odborníkov z brandže, a mnoho ďalších hostí, kde spoločne viedli panel diskusií o tom, aké nové trendy budú hrať prím v oblasti digitálnej reklamy v novom roku. Podujatie sa konalo pod záštitou Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe. Prebehla zaujímavá diskusia, v rámci ktorej odborníci zhodnotili stav digitálnych reklám v minulom roku a podelili sa aj o svoje myšlienky a tipy o tom, ako bude podľa nich vyzerať digitálny marketing v roku 2023.

Reklamy šité na mieru

Od počiatočného optimizmu z opätovného otvárania pobočiek a pracovísk začiatkom roka 2022 bolo v záujme marketérov osloviť spotrebiteľov opäť v kancelárskom prostredí, no veľmi rýchlo sa však ukázalo, že hybridný spôsob práce ešte nepovedal posledné slovo.

„Používatelia sú v rámci digitálnych scenárov prítomní nielen na rôznych zariadeniach, ale aj na viacerých kanáloch, kde neustále prechádzajú z jednej platformy na druhú a vieme, že s najväčšou pravdepodobnosťou si produkt kúpia vtedy, ak boli ovplyvnení viacerými kanálmi,“ poznamenala na margo diskusie Stanislava Rumanová, manažérka marketingu Huawei Slovensko.

Z toho vyplýva, že namiesto používania jedného, nanajvýš dvoch zariadení, teda spotrebitelia dnes pracujú na viacerých zariadeniach a platformách súčasne, čo vytvára marketérom nové príležitosti na zasiahnutie cieľových skupín.

Turbulentné online prostredie spolu so súčasnou ekonomickou situáciou priniesli marketérom množstvo výziev, ktoré však stále podčiarkuje neistota ďalšieho trhového vývoja. Zatiaľ čo niektorí z účastníkov diskusie mali pocit, že už neexistuje jednotný pohľad na zákazníka, zhodli sa, že cesta vpred vedie cez relevantné kontextové reklamy, ktoré by boli automaticky viac prispôsobené pre každého používateľa osobitne, teda takpovediac “ušité na mieru”.

Po turbulentnom roku 2022 je prirodzené, že v budúcom roku budú značky lepšie pripravené znášať zmeny a prispôsobiť sa prostrediu. Zhoda je aj na tom, že v dôsledku ekonomickej a technologickej nestability boli značky nútené zvoliť holistickejší prístup. Skúsenosti s ochranou osobných údajov výrazne ovplyvňujú dôveru používateľov.

“Musíme si zvyknúť pracovať aj bez údajov z tretích strán a zvyknúť si na prácu s platformami, ktoré sú podmienené súhlasom spotrebiteľa. Tie nám poskytujú totiž údaje priamo od používateľov, ktoré marketérom a značkám ponúkajú holistickejšie možnosti,“ odznelo na jednej z diskusií.

Množstvo problémov, jedno riešenie

Jednou z takýchto možností je platforma Huawei Ads. Ide o platenú prezentačnú službu, ktorú spoločnosť Huawei poskytuje pre partnerov v rámci celého ekosystému svojich smart zariadení. Jeho cieľom je pomôcť partnerom nastaviť komunikačný most s používateľmi zariadení Huawei a inzerentmi. Huawei Ads poskytuje priestor na zobrazovanie rôznych reklamných formátov, ako sú natívne reklamy, videoreklamy s odmenou či bannerové reklamy, pre viac ako 700 miliónov používateľov zariadení Huawei na celom svete.

V súčasnosti je Huawei Ads jedným z hlavných ukazovateľov rastu reklamných klientov, a v roku 2023 sa stane pre značky a marketérov ešte relevantnejšiou. Platforma totiž poskytuje údaje tretích aj prvých strán, a zároveň sa delí na tri hlavné vetvy, ktoré komplexne pokrývajú používateľské prostredie Huawei smartfónov: AppGallery, Display a Search Ads.

Vďaka svojej schopnosti poskytovať inovatívne reklamy spoločnosť Huawei za posledné dva roky zvýšila počet inzerentov až deväťnásobne. V roku 2023 budú reklamní partneri Huawei platformy ťažiť najmä zo schopnosti udržať používateľov prostredníctvom hĺbkových interakcií naprieč všetkými smart zariadeniami a lokalizačnými službami.

„Používatelia dnes požadujú na svojich zariadeniach nové zážitky, a to ovplyvňuje ich spôsob vnímania reklamy. Naša platforma ponúka možnosti ako rozpoznávanie obrázkov na vyhľadávanie a nakupovanie tovaru v reálnom čase, či používanie rozšírenej a virtuálnej reality spolu s hardvérom internetu vecí na vymýšľanie inovatívnych spôsobov zobrazovania reklám. Dokonca ponúkame rozpoznávanie hlasu a inteligentné preklady na zlepšenie zážitku z online nakupovania,“ dodáva na margo Stanislava Rumanová, vedúca marketingu Huawei Slovensko.

Udržateľnosť poháňa zmenu

V rámci diskusie prebehol medzi marketingovými odborníkmi prieskum, ktorý sa zameriaval na otázku, čo je hlavnou prioritou v digitálnej reklame v roku 2023. Až 29 % publika zvolilo možnosť „riešenia pre súbory cookie tretích strán“, 20 % zvolilo „vznikajúce kanály“ a 13 % zvolilo „udržateľnosť“.

Huawei verí, že technológie môžu výrazne prispieť k lepšiemu a udržateľnejšiemu svetu. V rámci technológií na strane dodávateľa čelíme zmenám ako je header bidding1, ktoré znižujú latenciu a zlepšujú efektivitu platforiem, webových stránok a aplikácií. 5G ďalej zlepší výmenu údajov a latenciu, čo opäť zlepší udržateľnosť. V budúcnosti sa tak 5G stane základom pre hodnotovú ponuku a udržateľnosť akejkoľvek digitálnej reklamnej platformy.

Inzerenti a značky stoja v novom roku pred mnohými výzvami, a to najmä pokiaľ ide o oslovenie a interakciu so zákazníkmi. Predaj služieb a produktov online znamená súperenie nielen s inými značkami na ich vlastných domácich trhoch, ale aj na medzinárodnom trhu, čo má výrazný vplyv na získavanie si používateľov.

Množstvo problémov, jedno riešenie

Spoločnosť Huawei vníma tieto výzvy ako príležitosť na inovácie. Spoločnosť pôsobí vo viac ako 170 krajinách a môže sa pochváliť efektívnymi spôsobmi, ako osloviť používateľov, najmä v Európe.

Huawei Ads nielenže slúži viacerým zariadeniam a viacerým kanálom, ale zahŕňa aj obchod s aplikáciami Huawei, AppGallery a zobrazovaciu sieť, ako aj vlastný vyhľadávací nástroj Huawei Petal Search. Používaním rozsiahleho ekosystému platformy Huawei Ads a balíkov podpory, ktoré spoločnosť Huawei zavádza, môžu inzerenti znížiť stratu používateľov až o 10 %.

Zbieraním údajov z návštevnosti, ktoré Huawei generuje prostredníctvom svojej platformy, je platforma Huawei Ads nastavená s cieľom poskytovať maximálnu efektivitu, a zároveň znižovať náklady na nákup médií pre reklamných partnerov. To je dôvod, prečo od jej spustenia mimo Číny v roku 2020 sa k platforme pripojilo viac ako 2 000 inzerentov z viac ako 200 rôznych odvetví.

Spoločnosť Huawei sa rozhodla odlíšiť svoju platformu Huawei Ads od ostatných a výsledky hovoria samé za seba. V neistom svete s ekonomickými výzvami, ktoré nás čakajú v roku 2023, je teda pre inzerentov a značky, ktoré chcú osloviť masové publikum, na akomkoľvek zariadení najrelevantnejším a najprispôsobenejším riešením.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 06:28