Portál Pretlak.sk spustil v novembri tohto roku verejnú iniciatívu „JOB NIE BOJ“. Tá vyjadruje presvedčenie, že zamestnanci by nemali v práci bojovať so svojou identitou. Nemali by skrývať svoju sexuálnu orientáciu, náboženstvo, zdravotné znevýhodnenie alebo iné rozdielnosti. Neodmysliteľnou súčasťou ľudskej identity sú aj hodnoty. A práve ak sú hodnoty zamestnanca v rozpore s verejným postojom firmy, môže dochádzať k popretiu vlastnej identity. To môže viesť k potláčaniu, stresu a pocitom vyhorenia.
“Zodpovedná komunikácia je grom našej práce, a preto sme sa nedokázali nečinne prizerať na šírenie hoaxov a slovné útoky voči menšinám zo strany známeho hračkárstva. Sme radi, že môžeme spolupracovať s klientom, ktorý to cíti rovnako.” Romana Kádeková, Copywriter
Práve preto sa Pretlak rozhodol ponúknuť všetkým, ktorí sú vo svojej práci nespokojní, pomocnú ruku. Špeciálne pre tento účel vytvoril job portál na svojom webe sekciu, ktorá združuje pracovné ponuky aj pre ľudí, ktorí doteraz nepôsobili v oblasti marketingu alebo IT. Tiež ponúka rady, ako zmeniť pracovné zameranie a prináša inšpiratívne príbehy ľudí, ktorí si našli prácu v kreatívnom biznise, aj keď v ňom pred tým nepôsobili.
“Po predostrení našej idey klientovi, Pretlak ani na sekundu nezaváhal a urobil potrebné kroky, aby pomohol ľuďom, ktorí chcú zmeniť prácu. Našou úlohou bolo následne už len túto správu vyslať medzi ľudí a korigovať ju správnym smerom - offline aj online.” Kamil Krajňák, Art Director
Iniciatíva JOB NIE BOJ, nebola len “jednorázovka”, ale strategické rozhodnutie naprieč celou našou komunikáciou a hodnotovým nastavením. Nehovorí len o podpore LGBTIQ+ ľudí, ale o podpore všetkých, ktorí sa cítia znevýhodnení alebo sa boja naplno prejaviť. Ak človek nie je spokojný vo svojej práci a nestotožňuje sa s hodnotami zamestnávateľa, má to vplyv na jeho pracovný výkon. V tomto prípade je na mieste pouvažovať nad zmenou, Tomáš Nagy, Co-Founder portálu Pretlak.
Vizitka kampane:
Názov: Zmeniť prácu nie je hračka
Agentúra: Elite/Monday Lovers
Klient: Pretlak/Tomáš Nagy
Creative Director: Peter Michalka
Strategy Director: Šimon Gál
Copywriter: Romana Kádeková
Art Director: Kamil Krajňák
Account Manager: Denisa Púchyová
Account Director: Marián Hlinka
Social Media Manager: Dávid Ján Rišiaň