Nikdy neviete, kedy budete musieť riešiť niečo podobné Vy.
StoryEditor

JANDL pripravil kampaň na pomoc ukrajinským deťom

18.01.2023, 11:56
Autor:
redred

Agentúra natočila pre Plamienok svoj najvýpravnejší spot.

 

Odkedy na začiatku roka vypukla vojna na Ukrajine, milióny detí museli opustiť svoj domov. Mnohé z nich sa ocitli aj u nás, na Slovensku. Okrem toho, že stratili domov, veľa z nich prišlo aj o rodiča. Kvôli týmto traumatizujúcim skúsenostiam sa až 80 % z nich vyjadrilo, že budú potrebovať nejakú formu psychologickej pomoci.

Plamienok je nezisková organizácia, ktorá poskytuje paliatívnu starostlivosť pre nevyliečiteľne choré deti a tiež smútkovú terapiu pre deti, ktoré stratili rodiča. Tento rok sa Plamienok na podnet agentúry JANDL rozhodol rozšíriť túto pomoc aj na deti, ktoré utekajú pred vojnovým konfliktom na Ukrajine a ktoré v ňom prišli o blízku osobu.

Pripraviť kampaň a zaistiť tak financovanie smútkovej terapie bolo úlohou agentúry. Tá už roky pracuje na kampaniach pre Plamienok. Všetky doterajšie kampane boli emotívne, tento rok sa však agentúra prekonala. Namiesto „štandardného“ spotu natočila krátky film, ktorý rozpráva epický príbeh malého chlapca, ktorý utiekol pred vojnou na Ukrajine. Vzhľadom na dĺžku a výpravnosť išlo o nesmierne náročnú produkciu, ktorá si vyžiadala týždne príprav a postprodukcie, a prácu desiatok ľudí.

image

Foto: JANDL

Alex Strimbeanu, kreatívny riaditeľ: „Je to jeden z najvýpravnejších spotov, aké sme doteraz natočili. Za to, že mohol vzniknúť, vďačíme pomoci a obrovskému nasadeniu desiatok skvelých ľudí, ktorí sa na jeho výrobe podieľali.“

Zároveň išlo o neľahkú úlohu z pohľadu atmosféry, ktorá prevláda v spoločnosti. Kampaň totiž musela fungovať v krajine, ktorá má najhoršie vnímanie utečencov v rámci regiónu. Cieľom kampane preto bolo aj šíriť osvetu a zmeniť vnímanie najmä detských utečencov, ktorí hľadajú útočisko na Slovensku.

image

Foto: JANDL

Nápad spotu si zobral inšpiráciu zo skutočných udalostí. Keď vypukla vojna na Ukrajine, Slovenské médiá obletela fotka malého Hassana, ktorý bol nútený utiecť z domova len s telefónnym číslom napísaným na ruke. 4 dni cestoval úplne sám, až kým sa nedostal do bezpečia za rodinou na Slovensku. Rovnako hrdina zo spotu musí cestou prekonať mnohé prekážky, ktoré divákovi pripomínajú, akými útrapami si prechádzajú deti utekajúce pred vojnou.

image

Foto: JANDL

Projekt získal aj záštitu Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).

„Rastúci počet utečencov prichádzajúcich v dôsledku vojny na Ukrajine je pre celú medzinárodnú spoločnosť výzvou. Pomoc utečencom bola  na začiatku vypuknutia vojny zameraná na pokrytie ich základných potrieb, no je potrebné sústrediť sa aj na riešenie duševného zdravia detí a ich rodín, ktoré sa snažia postupne začleňovať do spoločnosti v cudzej krajine a neznámom prostredí. Sme preto radi, že môžeme byť garantom neziskovej organizácie Plamienok v jej aktivitách zameraných na elimináciu psychickej záťaže detí z Ukrajiny, a môžeme tak povzbudiť aj ďalšie organizácie, ktoré sa takejto pomoci venujú,“ uzatvára Rut Erdelyi zo Svetovej zdravotníckej organizácie.

Len pre zaujímavosť, v spote padne za celé tri minúty iba jediné slovo.

Ak ste ho ešte nevideli, môžete si ho pozrieť tu.

 

Ak vás téma smútkovej terapie oslovila, môžete prispieť priamo na stránke neziskovej organizácie www.plamienok.sk/utek.

 

Vizitka kampane:

 

 

Klient: Plamienok n. o.

Agentúra: JANDL marketing a reklama

 

 

Creative Director: Alexandru Strimbeanu

Art Director: Lukáš Fecko

Copywriter: Viliam Šedivý

DTP: Tomáš Rafay

Strategy: Jakub Kováč

Media Planner: Kristián Ondriš, Simona Tremková

Account Manager: Tomáš Čermák

 

Produkcia: KIMONO Production

Producent: Marek Wilhalm

Manažérka produkcie: Zuzana Maruščáková

Asistent produkcie: Michal Lehocký

Réžia: Daniel Rihák

Kamera: Roman Šupej

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 23:58