Mileniáli zaplatia za módu viac, generácia Z búra rodové stereotypy
Generácia Z ešte len do ekonomicky aktívneho veku vstupuje, v súčasnej dobe tak mileniáli logicky míňajú za módu viac. Takmer polovica žien z generácie mileniálov minie priemerne počas troch mesiacov viac ako 125 eur. U mužov to bola tretina. V generácii Z sa potom čísla vyrovnávajú a 35 % oboch pohlaví potvrdilo, že na módu vynaložili sumu vyššiu ako 125 eur.
Ženy a dievčatá z generácie Z nachádzajú obľubu v kombinácii online a offline
Ženy vo veku 18 - 24 rokov nakupujú módu online pravidelne, 23 % z nich aspoň raz mesačne a 14 % dokonca častejšie. Dáta GLAMI ďalej ukazujú, že viac ako 80 % generácie Z i mileniálov dáva prednosť kombinácii online nakupovania s návštevou kamenných obchodov. Necelá polovica žien z generácie Z si tak tovar najskôr prezrie na internete a
následne ho ide vyskúšať a zakúpiť do obchodu. Oproti tomu 58 % mužov rovnakého veku nakupuje hneď online.
“Mileniáli oboch pohlaví šetria svoj čas – polovica z nich objavuje aj nakupuje online. Obe generácie sa zhodnú na tom, že kľúčové kritériá pre nákup sú kvalita, dostatočné informácie a špeciálne ponuky,“ hovorí Eliška Hynková, brand manažérka GLAMI.
Inšpiráciou sú siete, módne weby a odporúčania influencerov
Generácia Z hľadá okrem produktov aj inšpiráciu a novinky – 41 % žien navštevuje vo svojom mobile módne weby alebo aplikácie, aby videli novinky a trendy. Sedem z desiatich potom považuje Instagram a TikTok za nekonečnú studnicu nápadov. U mileniálok sú to iba štyri. Muža z generácie Z nájdete zo 74 % na YouTube, jeho starších kolegov potom pri televízii. Dvakrát viac príslušníkov generácie Z navštívi web po zmienke influencera a 15 % tu rovno nakúpi.
Čo nakupujú? Ich srdce bije pre sociálnu spravodlivosť a udržateľnosť
Zaujímavým paradoxom generácie Z je, že vo viac ako polovici prípadov chcú nakupovať v súlade so svojimi hodnotami – etikou, kvalitou a klimatickou udržateľnosťou. Často však z dôvodu obmedzených financií zvolia rýchlu módu, ktorá im umožní za rovnakú čiastku získať viac kusov oblečenia. Tiež na sieťach sú prevažne atakovaní ponukou veľkých módnych značiek. S rastúcimi zárobkami to však môže byť práve šetrnosť, štýl a sociálna spravodlivosť, čo otvorí peňaženky najmladšej generácie. Závery medzigeneračného prieskumu GLAMI sú jednoznačné: „Malé zmeny, ktoré preukazujú integritu a porozumenie mladej generácii, budú mať veľký vplyv na nadviazanie kontaktu s týmito spotrebiteľmi a na vaše predajné výsledky,” doplnila Eliška Hynková, brand manažérka GLAMI. Kompletný report vo formát PDF nájdete na tomto odkaze.