Zakladatelia Marcel Milo a Patrik Koleňák si prešli najrôznejšími riadiacimi pozíciami vo firmách aj v agentúrach, ale neustále im niečo chýbalo. Práve to im poskytlo solídny základ na vytvorenie vlastnej mediálnej agentúry. Špecializujú sa na nákup digitálnych médií a tvorbu digitálnych stratégií. V čom sa líšia od bežných agentúr zameraných na nákup médií a výkonnostný marketing? Podrobnosti hovorí v rozhovore Marcel Milo.
Ako prebieha váš prístup? V čom je holistický prístup lepší ako tradičný?
Na začiatku je potrebné hĺbkovo vnímať zadanie. Nestačí pochopiť pohľad klienta, ale aj to, ako rozmýšľajú jeho zákazníci. Na základe toho si dokážeme správne definovať úlohu a vyvodiť hypotézu. Následne prichádza na rad zber dát, testovanie a overovanie hypotéz. A tento nikdy sa nekončiaci proces nám pomáha neustále zlepšovať naše výsledky. Učíme sa o klientových zákazníkoch a vieme najlepšie pochopiť ich problémy alebo túžby. Bez čísel to nejde. Vďaka našim predikciám a overeným hypotézam si dokážeme realisticky, číselne vyjadriť jednotlivé KPIs a postaviť dlhodobú, na mieru šitú stratégiu.
Ako ste naznačili v predošlej odpovedi, znamená to, že sa venujete len online kampaniam?
Pravdou je, že vždy sme boli agentúrou primárne zameranou na digitál. No s rastúcou veľkosťou našich klientov je zaraďovanie offline formátov do mediamixu nevyhnutnosťou. Najčastejšie ide o nákup citylightov, rádiových spotov alebo tradičných printových médií. S týmto súvisí aj budovanie nového oddelenia vo firme zameraného na offline médiá. Integráciou oboch svetov tvoríme symbiotickú kombináciu prostredí, ktoré sa nekanibalizujú, ale, naopak, vzájomne podporujú. V konečnom dôsledku z toho ťaží klient. Náš prístup je zásadne iný ako pri tradičných mediálkach, kde ide často najmä o impresie. Máme vytvorený vlastný vyhodnocovací framework a aj týmto sa snažíme pomaly disruptovať prostredie media buyingu. Dokážeme pomáhať klientom, ktorí vlastnia kamenný biznis, ale aj e-shop.
Takže, ak to dobre chápem, budujete úplne nový typ mediálnej agentúry. Kde vlastne človek naberie schopnosti vôbec niečo takéto budovať?
Nie je to úplne nápad typu mám rád kávu, otvorím si kaviareň. Obidvaja sme vyšli zo sveta digitálneho marketingu, hoci každý z trocha iného smeru. Všetko, čo pre klientov robíme, pramení z našich predošlých pracovných skúseností. Myslím si, že práve preto, že sme si obaja odskákali svoje, vieme, čo nám chýbalo a čo nešlo podľa našich predstáv. To nám dalo dostatočne silný impulz na to, aby sme založili agentúru, v ktorej by sme sa, dúfam, všetkým týmto chybám vyvarovali. A postupným pivotovaním a vďaka hromade spätnej väzby od našich klientov sme prišli na to, čo skutočne klienti potrebujú. Patrik bol majiteľom e-shopov. V silnom konkurenčnom prostredí sa naučil nastavovať kampane s vlastnými peniazmi. Získal tak racionálnu perspektívu na hospodárenie a prerozdeľovanie rozpočtov. Ja som začínal svoju kariéru ako PPC špecialista a postupne som sa prepracoval do riadiacich pozícii, kde som roky pracoval na C-level manažérskych pozíciach na strane klienta. Pomohlo mi to uvedomiť si, čo presne klient potrebuje a aké sú jeho očakávania.
Aká bola vlastne cesta od toho, že budujete svoju agentúru, až po tesné prepojenie s jednou z najlepších kreatívnych agentúr na trhu?
Bolo vaše partnerstvo strategické alebo skôr náhodné? Keď sme sa spoznali s Rasťom a Jurom z THIS IS LOCCO, v prvom rade sme si sadli z ľudskej stránky, ale zároveň sme zistili, že potrebujú dotvoriť „mediálnu nohu“ agentúry a nám zase veľmi pomôže v ďalšom raste, keď nám bude niekto „otvárať dvere“ k väčším klientom. Chémia zafungovala a zistili sme, že sa perfektne vzájomne dopĺňame. A dnes, po roku spolupráce, sú potvrdením úspešné tendre a spolupráca s áčkovými klientmi.