StoryEditor

Aj reklamný slogan môže mať ochrannú známku. Ako to urobiť? Môžeme chrániť každý slogan?

07.02.2023, 08:52
  • Rady, ako chrániť reklamný slogan pripravili Marek Bugan, advokát NITSCHNEIDER & PARTNERS a Peter Marciš, partner NITSCHNEIDER & PARTNERS. 
  • Aký je postup pri zápise sloganu do registra ochranných známok?
  • Dá sa týmto pravidlám vyhnúť? 

 

Nájsť pár vhodných a chytľavých slov je umenie. Dobrý slogan dokáže zatieniť aj reklamný potenciál maskota. I am lovin it; Simply clever; Just do it; Keď ju miluješ, nie je čo riešiť; Peťa je lyžovanie. Aj keď k dispozícii nemáme žiadne marketingové prieskumy, odvážime sa povedať, že (nielen) čitateľ vie, o akých značkách hovoríme. Má teda zmysel reklamné slogany chrániť aj právne?

 

Ochranná známka slúži najmä na to, aby iná osoba (napríklad konkurencia) slogan nepoužila bez súhlasu majiteľa. V prípade, že k zneužitiu sloganu dôjde, majiteľ ochrannej známky bude mať na svoju ochranu širší a efektívnejší súbor práv, aký by mal bez nej.

Čo je to neoprávnené použitie sloganu?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 00:02