Vysoké školy na Slovensku každoročne čelia závažnej otázke: Ako zaujať stredoškolákov natoľko, aby si vybrali štúdium práve u nich? Generácia Z trávi väčšinu svojho času na internete. Je natoľko zvyknutá riadiť sa prvým dojmom, že skôr ju zaujmú farby či dynamika reklamy, než kvalita školy.
Fakulta chemickej a potravinárskej technológie STU v Bratislave, alebo skrátene FCHPT, s tým druhým menovaným nemá problém. Na to, aby si pred konkurenciou udržala náskok, vyhlásila tender na nový komunikačný koncept. Z oslovených agentúr ich najviac zaujal návrh firmy Promiseo, ktorá od decembra minulého roka novú komunikáciu zastrešuje.
Z pôvodného konceptu “Najlepšia škola” sa stala “Škola objaWOW”. Cieľom nového konceptu nebolo stavať na špecifickom obsahu štúdia, ale na tom, čo sa s chémiou podvedome spája - na objavoch. Tie sú neodmysliteľnou súčasťou každého programu, ktorý FCHPT ponúka.
A keďže sa škola sústredí na najaktuálnejšie trendy v oblasti medicíny, životného prostredia, IT, biotechnológií, materiálov i zdravej výživy, o objavy núdzu nemá. Prirodzene, najčastejšie citoslovce, ktoré sa s vynájdením nových látok či materiálov spája, je “wau”. Tak vznikla slovná hračka, ktorá už niekoľko týždňov upútava presne cieľovú skupinu, pre ktorú bola vymyslená.
Názov, ktorý sa bude uchádzačom s fakultou spájať, bol iba jednou zložkou konceptu. Tou druhou sa stala samotná vizuálna komunikácia. Potrebovala byť živá, pozitívna a najmä zaujímavá na prvý pohľad. Agentúra Promiseo stavila na kontrast tyrkysovej, ktorá je vo vizuáloch dominantnou farbou, a žltej, ktorá sa nachádza v logu FCHPT.
Tá zobrazuje aj špecifické prvky spájajúce sa s jednotlivými odbormi. Vo vizuáloch nemôže chýbať ani ľudský prvok v podobe dobre naladených a zvedavých mladých vedcov a vedkýň.
V novom šate sa ocitla webstránka fakulty na doméne www.skolaobjawow.sk a na sociálnych sieťach - počnúc Facebookom a Instagramom, až po Snapchat - už bežia brandové kampane, ktoré sa u cieľovej skupiny stretli s vysokou popularitou.
"Agentúru Promiseo sme si vybrali na jeseň 2022. Pripravili pre nás pragmatický koncept mediálnej kampane, kreatívny a nápaditý. Od začiatku vedeli, čo má obsahovať kampaň pre technickú fakultu. Mne osobne sa páči aj to, že to nie je len o propagácii fakulty a školy, ale aj o tom, že ukazujú verejnosti, stredoškolákom, ich rodičom aj učiteľom, čo je to chémia, potravinárstvo a technológie. Že sa to oplatí študovať nielen kvôli diplomu, ale aj práci. Že technológovia v tejto oblasti budú stále potrební na Slovensku, ale aj v Európskej únii. Že chémia má zmysel a čaro, čo je pridaná hodnota mediálnej kampane agentúry Promiseo," vyjadril sa prodekan FCHPT STU Miroslav Drtil.