Slovak Telekom prichádza s veľkou kampaňou, ktorá štartuje nový komunikačný koncept značky. Za jeho ideou stojí víťaz nedávneho tendra na reklamnú agentúru značky – MUW Saatchi & Saatchi.
Operátor kampaň štartuje televíznym spotom, v ktorom tvrdí, že smartfóny, optická sieť a ani 5G rozdelené Slovensko nespoja. Čo Slovákov dokáže skutočne spojiť, sa dozviete vo videu:
Po boku komikov Bekima a Simony Salátovej sa v novom manifeste značky objaví aj svetovo známa tatérka Ivana Beláková s partnerkou a spisovateľkou Veronicou Belákovou. V spote si zahral aj slovenský herec s africkými koreňmi Victor Ibara či 87-ročná pani Karolína, ktorá je na Instagrame známa ako Blue Grandma. Prekvapením je účasť emeritného trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka, ktorý sa taktiež musel vysporiadať s množstvom online hejtu na jeho osobu.
„Som šťastná, že som mohla byť súčasťou tejto, podľa mňa prevratnej, kampane,“ hovorí Simona Salátová a dodáva: „Myšlienky, za ktoré inak bojujem vo voľnom čase, teraz dostanú oveľa väčší priestor. Skláňam klobúk pred Telekomom, ktorý sa ako komerčný subjekt nezľakol aj takých tém, ktoré sa bojíme rozoberať pri rodinnej večeri.“
Prečo je práve rešpekt relevantná téma pre Telekom, priblížila Petra Novotná, marketingová riaditeľka značky: „Som rada, že prichádzame s novým konceptom založenom na rešpekte. Dôležitý je jeho spoločenský rozmer, kde si ako operátor uvedomujeme, že polarizácia spoločnosti je najviac viditeľná práve v digitálnom prostredí, ktoré na Slovensku spolu budujeme. Pevne verím, že rešpekt dokáže posunúť spoločenské, ale aj zákaznícke vzťahy vpred. Rešpekt môže bez veľkej námahy prejaviť každý z nás a som presvedčená, že spoločne dokážeme zmeniť veci k lepšiemu. Netýka sa to len veľkých spoločenských tém, ale aj každodenných drobností.“
A že to s rešpektom a kultiváciou diskusií v online priestore myslí značka vážne, dokazuje aj partnerstvom s internetovými Elfmi. Ide o projekt, v rámci ktorého Elfovia s pomocou umelej inteligencie každý deň bojujú proti dezinformáciám a vulgarizmom v internetových diskusiách.
Spot sa natáčal na viacerých lokáciách v Bratislave, za kamerou stál Marián Ontko a o réžiu sa postaralo české duo Wolfberg. Ústredným hudobným motívom kampane sa stal aranžmán skladby „Respect“ z roku 1967 od Arethy Franklin, ktorú prespieval Bratislavský detský zbor. Na spot nadviaže imidžová 360° kampaň, ktorú bude sprevádzať séria vizuálov od fotografa Jakuba Klim a dopĺňať ich budú špeciálne aktivity s influencermi na sociálnych sieťach, ako aj v offline médiách.
Spolu s novou komunikačnou platformou Telekom predstavuje aj nový claim, ktorým sa odteraz značka bude podpisovať: Pre všetko, čo nás spája. Claimom chce značka podporiť svoju snahu spájať ľudí nielen ako poskytovateľ technologických riešení, ale najmä šírením vzájomného rešpektu. Rovnako operátor mení aj svoj korporátny hlas, ktorým sa stala herečka Dominika Žiaranová.
Vizitka kampane
Klient: Slovak Telekom (Petra Novotná, Michal Mrnčo, Denisa Šindelárová, Ondro Mikuš, Klaudia Linkeschová)
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Copywriter: Ivana Polohová, Ivana Viteková, Sabina Lukáčová, Jakub Kuvik, Peter Rajčák, Denisa Pajkošová, Juraj Chmel, Martin Krafčík
Art director: Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Katarína Sopková, Matej Ježko
Account director: Tatiana Hrutková
Account manager: Eva Jarembeková
Strategy director: Kamil Charvát
Produkcia: Hitchhiker Films, Protos Productions
Réžia: Wolfberg
Kamera: Marián Ontko
Postprodukcia: PFX
Fotografia: Jakub Klimo
Originálna hudba: Aretha Franklin – Respect
Hudobný aranžmán: Viktor Hazard, Bratislavský detský zbor, Katka Ščevlíková
Zvuková produkcia: K2 Studio
Mediálna agentúra: Wavemaker
PR agentúra: Casual