StoryEditor

Máme top zadávateľov reklamy 2022: V čele rebríčka sú supermarkety

16.02.2023, 11:09
Autor:
redred
  • Skúsili by ste si tipnúť prvých desať zadávateľov do reklamy za rok 2022?
  • Alebo ktorý mediatyp ako jediný zaznamenal pokles výdavkov do reklamy?
  • Ktorá firma začala komunikovať ako prvá “otravné” vianočné reklamy už v septembri či tématiku výhodných cien Black Friday?
  • Nemusíte tipovať, stačí si prečítať najnovšie informácie z analýzy spoločnosti Kantar. 
  •  

Medzinárodná spoločnosť KANTAR monitoruje výdavky do reklamy v televízii, rádiu, na internete (len display reklama), v novinách, časopisoch, outdoore, instore a kine. Výdavky sú v cenníkových cenách. 

Top zadávatelia do reklamy na slovenskom trhu za rok 2022 sú z radov super/hyper marketov, stávkového biznisu, telekomunikácií, internetového obchodu a bánk. 

Jednoducho, sme milovníci jedla. Nakupovanie potravín vedie. V čele rebríčka sú totiž Lidl, Kaufland, Coop Jednota a Billa. Desiati zadávatelia investujú do reklamy takmer štvrtinu celkových výdavkov do reklamy za rok 2022. 

1. Lidl (+7%)

2. Kaufland (+15 %)

3. Tipos (+8%)

4. Coop Jednota 

5. Slovak Telekom

6. Orange

7. Billa

8. Alza

9. O2

10. Slovenská sporiteľňa

 

Celkové výdavky do reklamy v roku 2022 boli 3,7 mld. eur, čo predstavuje nárast o  14,4 %. 

Pohyb podľa mediatypov: 

Televízia: +13,8 %

Rádio: -11 %

Tlač: + 7,4 %

Internet: + 75 %

Outdoor/indoor: +18 %

Kino: +183 %

 

Vianočné reklamy

 

Televízia: prvé vianočné reklamy boli 31.10. na značky Heureka, Alza

Rádio: prvá vianočná reklama bola 26.9. na Milénium Šípoš 

Internet: prvú vianočnú reklamu sme zachytili 26.9. na Domoss 

 

Black Friday

Približne 88 % výdavkov do reklamy s motívom Black Friday išlo do sektorov: 

1. Textil

2. Elektronika

3. Internetové obchodné domy

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2024 15:40