Zákazníčky sa pri vianočných nákupoch nestresovali, ale odreagovali spolu so slovenskou moderátorkou Verou Wisterovou, modelkou Veronikou Kašákovou a produktovou špecialistkou Oriflame Luciou ”Lussi” Šenkovou.
StoryEditor

Úspešná premiéra československého vianočného live shoppingu Oriflame z dielne skupiny Konektor

21.02.2023, 15:23
Autor:
redred

Marketingový nástroj live shopping bude hrať zásadnú rolu v social commerce a influencer marketingu v nasledujúcich dvoch rokoch.

Fenomén live shoppingu zažíva svoj rozmach nielen vo svete, ale aj na Slovensku a v Čechách. Komunikačná skupina Konektor koncom roka zrealizovala pre svojho klienta Oriflame prvý československý live shopping. Tento marketingový nástroj bude hrať zásadnú rolu v social commerce a influencer marketingu v nasledujúcich dvoch rokoch.

Výhodou life shoppingu je schopnosť priniesť spotrebiteľom atraktívny a autentický obsah spojený s online nákupom. V prvom "Vianočnom live shoppingu s Oriflame" tak diváci sledovali talkshow a zároveň nakupovali odporúčané produkty Oriflame. Navyše sa pri vianočných nákupoch nestresovali, ale odreagovalispolu so slovenskou moderátorkou Verou Wisterovou, modelkou Veronikou Kašákovou a produktovou špecialistkou Oriflame Luciou "Lussi" Šenkovou.

image

Takto vyzerala pozvánka na live shopping Oriflame.

Vianoce nie sú pre väčšinu ľudí obdobím pokoja a pohody, ale naopak obdobím stresu a zhonu. Práve nakupovanie vianočných darčekov patrí medzi hlavné príčiny. Cieľom komunikačnej skupiny Konektor bolo preto nájsť spôsob, ako spotrebiteľom toto hektické obdobie spríjemniť a uľahčiť im výber vhodných darčekov.

Prvý krok od pasívneho nakupovania online k aktívnemu

Vianočný live shopping s Oriflame bol teda prvým krokom značky od pasívneho nakupovania onlinek aktívnemu live shoppingu s vytvorením autentického obsahu. Česko-slovenskú vianočnú talkshow, počas ktorej získali diváci nielen reálne odporúčania influenceriek s prezentovanými produktamiale zároveň možnosť nakúpiť z pohodlia domova.

Navyše zákazníci mohli nakupovaťprodukty a zároveň užiť si talkshow aj 30 dní po livestreame. „Live shopping je perfektný nástroj prevšetky generácie influencerov, ktorí chcú predávať online. Je to reprezentatívna forma predaja a veľmi vhodná pre osobné odporúčania, ktoré sú najdôležitejším nástrojom MLM. Osobné odporúčanie a priamy odkaz na personálny obchod krásy sú skvelou kombináciou preúspešný predaj kozmetiky v digitálnom prostredí," uviedla Eva Staníková, marketingová riaditeľka Oriflame ČR a SR.

Na propagáciu vianočného live shoppingu boli použité viaceré kanály v 3 fázach komunikácie, od influencer marketingu, kampaň na sociálnych sieťach až po PR komunikáciu. V celej kampani bola veľmi dôležitým aspektom autenticita a reálna skúsenosť influenceriek s odporúčanými produktami, ktoré sme spolu s citáciami použili v komunikácii.

Priamo z videa nakúpilo viac ako 1200 zákazníkov

Počas 4 týždňov získal vianočný live shopping viac ako 3000 unikátnych divákov. Priamo z videa nakúpilo viac než 1200 zákazníkov v celkovej hodnote viac ako 71 tisíc €. Celkovo sa podarilo získať viac ako 2,2 mil. impresií na sociálnych sieťach a 77 výstupov influencerov s celkovým reachom viac ako 500 000 užívateľov.

PR kampaň spojená s propagáciou vianočného eventu zasiahla cez 5 mil. čitateľov na Slovensku a v Českej republike.

image

Live shopping Oriflame bol úspešný.

  „Pred Vianocami sme tento formát predaje vyskúšali poprvýkrát a určite nie naposledy, pretože mal veľký úspech. Do budúcna je našim cieľom, aby live shopping čo najviac využívali priamo naši brand partneri, a mohli tak maximálne využiť potenciál predaja v online prostredí," doplnila Eva Staníková.

Slovensko a Česká republika boli úplne prvými trhmi v Európe, kde sa Oriflame rozhodol live shopping poprvýkrát vyskúšať. Bol  toprvý krok v dlhodobej stratégii značky a touto úspešnou premiérou Konektor s Oriflame položili základ live shopping eventom aj v budúcnosti.

Oriflame sa vďaka live shoppingupriblížil k svojej cieľovej skupine a okrem predajov získala značka originálny obsah, s ktorým môže ďalej pracovať nielen na sociálnych sieťach, ale aj v PR a marketingovej komunikácii. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. október 2024 15:49