Fenomén live shoppingu zažíva svoj rozmach nielen vo svete, ale aj na Slovensku a v Čechách. Komunikačná skupina Konektor koncom roka zrealizovala pre svojho klienta Oriflame prvý československý live shopping. Tento marketingový nástroj bude hrať zásadnú rolu v social commerce a influencer marketingu v nasledujúcich dvoch rokoch.
Výhodou life shoppingu je schopnosť priniesť spotrebiteľom atraktívny a autentický obsah spojený s online nákupom. V prvom "Vianočnom live shoppingu s Oriflame" tak diváci sledovali talkshow a zároveň nakupovali odporúčané produkty Oriflame. Navyše sa pri vianočných nákupoch nestresovali, ale odreagovalispolu so slovenskou moderátorkou Verou Wisterovou, modelkou Veronikou Kašákovou a produktovou špecialistkou Oriflame Luciou "Lussi" Šenkovou.
Vianoce nie sú pre väčšinu ľudí obdobím pokoja a pohody, ale naopak obdobím stresu a zhonu. Práve nakupovanie vianočných darčekov patrí medzi hlavné príčiny. Cieľom komunikačnej skupiny Konektor bolo preto nájsť spôsob, ako spotrebiteľom toto hektické obdobie spríjemniť a uľahčiť im výber vhodných darčekov.
Prvý krok od pasívneho nakupovania online k aktívnemu
Vianočný live shopping s Oriflame bol teda prvým krokom značky od pasívneho nakupovania onlinek aktívnemu live shoppingu s vytvorením autentického obsahu. Česko-slovenskú vianočnú talkshow, počas ktorej získali diváci nielen reálne odporúčania influenceriek s prezentovanými produktamiale zároveň možnosť nakúpiť z pohodlia domova.
Navyše zákazníci mohli nakupovaťprodukty a zároveň užiť si talkshow aj 30 dní po livestreame. „Live shopping je perfektný nástroj prevšetky generácie influencerov, ktorí chcú predávať online. Je to reprezentatívna forma predaja a veľmi vhodná pre osobné odporúčania, ktoré sú najdôležitejším nástrojom MLM. Osobné odporúčanie a priamy odkaz na personálny obchod krásy sú skvelou kombináciou preúspešný predaj kozmetiky v digitálnom prostredí," uviedla Eva Staníková, marketingová riaditeľka Oriflame ČR a SR.
Na propagáciu vianočného live shoppingu boli použité viaceré kanály v 3 fázach komunikácie, od influencer marketingu, kampaň na sociálnych sieťach až po PR komunikáciu. V celej kampani bola veľmi dôležitým aspektom autenticita a reálna skúsenosť influenceriek s odporúčanými produktami, ktoré sme spolu s citáciami použili v komunikácii.
Priamo z videa nakúpilo viac ako 1200 zákazníkov
Počas 4 týždňov získal vianočný live shopping viac ako 3000 unikátnych divákov. Priamo z videa nakúpilo viac než 1200 zákazníkov v celkovej hodnote viac ako 71 tisíc €. Celkovo sa podarilo získať viac ako 2,2 mil. impresií na sociálnych sieťach a 77 výstupov influencerov s celkovým reachom viac ako 500 000 užívateľov.
PR kampaň spojená s propagáciou vianočného eventu zasiahla cez 5 mil. čitateľov na Slovensku a v Českej republike.
„Pred Vianocami sme tento formát predaje vyskúšali poprvýkrát a určite nie naposledy, pretože mal veľký úspech. Do budúcna je našim cieľom, aby live shopping čo najviac využívali priamo naši brand partneri, a mohli tak maximálne využiť potenciál predaja v online prostredí," doplnila Eva Staníková.Slovensko a Česká republika boli úplne prvými trhmi v Európe, kde sa Oriflame rozhodol live shopping poprvýkrát vyskúšať. Bol toprvý krok v dlhodobej stratégii značky a touto úspešnou premiérou Konektor s Oriflame položili základ live shopping eventom aj v budúcnosti.
Oriflame sa vďaka live shoppingupriblížil k svojej cieľovej skupine a okrem predajov získala značka originálny obsah, s ktorým môže ďalej pracovať nielen na sociálnych sieťach, ale aj v PR a marketingovej komunikácii.