Nemocnica Bory bude najmodernejšou nemocnicou na Slovensku. Spolu s jej blížiacim sa otvorením v marci 2023, súvisí aj nábor a výber nemocničného personálu.
Nemocnica Bory preto ešte v minulom roku spustila dlhodobú employer kampaň, ktorej cieľom bolo obsadiť 1 500 pracovných miest lekármi, sestrami, ošetrovateľským personálom, ako aj ďalšími pracovníkmi prevádzky. V dobe, kedy je slovenské zdravotníctvo dlhodobo poddimenzované a zaznamenáva celkový nedostatok pracovníkov naprieč rôznymi špecializáciami, je hľadanie takého množstva personálu veľkou výzvou.
Podľa slov Jany Palenčárovej, HR Directorky Nemocnice Bory, sa dá hľadanie jednotlivcov v niektorých zdravotníckych profesiách prirovnať k hľadaniu top CEO.
Keďže ide o nemocnicu, ktorá bude na slovenské pomery v mnohom unikát, cieľom bolo nájsť záujemcov, ktorí sa neboja práce s modernými technológiami, sú empatickí a chcú byť nositeľmi pozitívnej zmeny v zdravotníctve.
„Budova, procesy a technológie čakali práve na kvalitný personál. Je dôležité, aby noví kolegovia, ktorí sa stávajú súčasťou novej Nemocnice Bory, boli otvorení stále sa zlepšovať a učiť sa nové „best practice“ medicíny, a neboli zaseknutí v nefungujúcich spôsoboch práce. Musíme povedať, že sa nám darí vyberať kolegov, ktorí sú empatickí a kladú pacienta na prvé miesto.“
Tomuto profilu uchádzačov zodpovedal aj náročnejší výberový proces, než na aký sú zdravotníci bežne zvyknutí. Jeho súčasťou bol screening uchádzačov za pomoci assassment centier a psychodiagnostiky. Na to bol pripravený len máloktorý uchádzač. Kvôli situácii v slovenskom zdravotníctve väčšina zdravotníkov nikdy predtým nepotrebovala ani životopis.
„Aby sme našli progresívne zmýšľajúcich odborníkov, rozhodli sme sa im povedať, že v Nemocnici Bory budú mať možnosť nielen liečiť pacientov s tými najťažšími diagnózami, ale podieľať sa aj na systémovej zmene. Vďaka práci v najmodernejšej nemocnici budú mať totiž možnosť meniť reputáciu slovenského zdravotníctva. Preto v kampani „Lepšia starostlivosť môže byť vaša práca“ poukazujeme na rôzne situácie, ktoré môžu nastať práve zásluhou nového nemocničného personálu," hovorí Michal Hornický, spoluzakladateľ agentúry Kreatívna Dvojica.
Kampaň naďalej prebieha a je nasadená v online aj offline.
V čase náboru bola Nemocnica Bory v procese výstavby. Na rozdiel od konkurenčných pracovísk, uchádzači nemali možnosť do Nemocnice Bory vstúpiť, nahliadnuť do nej, alebo sa opýtať iných, ako sa im v nej pracuje. Kampaň ich lákala do neexistujúcej nemocnice.
Aj z toho dôvodu bol kreatívny koncept ešte pred spustením kampane testovaný na vzorke lekárov a sestier. „Kampaň sa u nich stretla s mimoriadne pozitívnym ohlasom, čo nás utvrdilo, že bude tou správnou voľbou pri hľadaní personálu, ktorý sa nebojí nových výziev a chce byť nositeľom zmeny v slovenskom zdravotníctve. To, že sme sa rozhodli správne, potvrdzuje aj skutočnosť, že zo všetkých prijatých životopisov boli až 2/3 relevantné a v súčasnosti máme obsadených 95 % pozícií potrebných k otvoreniu jednotlivých fáz do letného obdobia,“ dopĺňa Jana Palenčárová, HR Directorka Nemocnice Bory.
Vizitka kampane:
Klient: Nemocnica Bory/Alex Briffa, Jana Palenčárová, Jana Szabóová
Reklamná agentúra: Kreatívna Dvojica
Creative Director: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický
Art Director: Michal Hornický, Veronika Holásková
Copywriter: Ivana Hornická Pacoňová
Motion Designer: Dominik Herceg
Foto produkcia: Ivan Horváth
Video produkcia: Ondrej Synak