Trendy kladú dôraz aj na zodpovednosť pri internej komunikácii. 
StoryEditor

Grayling prináša analýzu komunikačných trendov v roku 2023

14.03.2023, 13:23
Autor:
redred

Jej výsledky vám umožnia jednoduchšie osloviť a efektívnejšie ovplyvniť vaše publikum.

 

Grayling, jedna z najväčších globálnych komunikačno-konzultačných sieťových agentúr, zverejnila aktuálnu analýzu s názvom Gaining Advantage in 2023: How to Reach and Influence Audiences. V rámci nej identifikuje päť kľúčových oblastí, na ktoré by sa spoločnosti a agentúry mali zamerať, aby v roku 2023 získali komunikačnú výhodu.

Prvou oblasťou, ktorej sa analýza venuje, je nachádzanie spôsobov, akými sa možno prepojiť s roztriešteným publikom. Poukazuje na čoraz intenzívnejšiu fragmentáciu publika a tým aj ťažšie oslovenie konkrétnej cieľovej skupiny cez tradičné komunikačné kanály. Grayling odporúča prispôsobiť prístup na základe pokročilých dát, a tak vytvoriť pútavý obsah na zdieľanie, ktorý zodpovedá motiváciám a záujmom publika.

Druhým identifikovaným trendom je „digitálny hyperloop“, ktorý poukazuje na rýchle zmeny v oblasti technológií a kultúrnych trendov, ktoré výrazne komplikujú dlhodobé plánovanie. Grayling navrhuje, aby sa spoločnosti a agentúry zamerali na tie nápady, s ktorými sa ľudia dokážu prirodzene stotožniť a takisto by mali byť pripravené rýchlo reagovať na meniace sa trendy a nálady vo verejnosti.

Analýza zdôrazňuje aj potrebu kvalitnej internej komunikácie, ktorá po pandémii nezvratne zmenila pracovné vzťahy. Zamestnancov menej motivuje výška platu a viac dobré pracovné podmienky, benefity, školenia a vyznávanie podobných hodnôt.

image

Grayling Komunikačné trendy 2023.

Grayling poznamenáva, že tento trend kladie značnú zodpovednosť na internú komunikáciu a vyzval vedúcich pracovníkov HR oddelení, aby sa zamerali na uspokojenie širokého spektra potrieb zamestnancov naprieč generáciami.

Štvrtý trend sa dotýka enormného pokroku v oblasti umelej inteligencie. Grayling upozorňuje na rastúci význam umelej inteligencie v oblasti PR a komunikácie, pričom poukazuje na úlohu písacích nástrojov poháňaných umelou inteligenciou, ako je ChatGPT a obrázkových aplikácií, ako je Midjourney.

Z analýzy vyplýva, že by spoločnosti a agentúry mali správne uchopiť úlohu nových nástrojov umelej inteligencie, vyškoliť zamestnancov v tom, ako ich používať, a zároveň si byť vedomí úskalí ich používania, akými je kontrola faktov, otázka autorských práv a plagiátorstvo.

Analýza sa dotýka aj „post-účelového sveta“, kde si spotrebitelia dávajú pozor na to, aby ich spoločnosti nezavádzali pokiaľ ide o napĺňanie účelu svojho pôsobenia a dokážu si pri značkách už z diaľky všimnúť rozdiely medzi tým, čo deklarujú a tým, čo robia. Grayling odporúča organizáciám, aby svoj účel doložili činmi, nie slovami.

„V tejto rozsiahlej analýze sa naši kolegovia v Londýne zamerali na aktuálne, ako aj úplne nové trendy, ktoré menia komunikačné prostredie a budú mať naň v tomto roku zásadný dopad. Ide o päť faktorov, ktoré pozorujeme aj u nás – niektoré viac (napríklad fragmentácia publika alebo potreba efektívnej internej komunikácie)aniektoré k nám prichádzajú len pomaly (napríklad trend umelej inteligencie, o ktorom všetci hovoria, ale v praxi sme ho zatiaľ veľmi nevideli). Týchto päť oblastí však jasne ukazuje, na čo sa budú musieť spoločnosti, ktoré si chcú udržať svoje publikum, v blízkej budúcnosti zamerať,“ hovorí Anna Balíčková, Managing Director v agentúre Grayling pre Českú republiku a Slovensko.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 07:35