V novej kampani Správcu zálohového systému účinkuje Vratko Štupeľ!
StoryEditor

Sajfu a Fera Joka nahradí v kampani na zálohovanie „špekulant“ Vratko Štupeľ

15.03.2023, 11:26
Autor:
redred

Už 20. marca 2023 štartuje Na Slovensku nová kreatívna kampaň pre podporu zálohovania. Pripravila ju agentúra Ponyhouse.

„Bolo pre nás potešením, keď sme po roku mohli skonštatovať, že Slováci našli v zálohovaní zmysel, a že si postupne systém osvojili a prekonali všetky naše očakávania. No a dnes nastal čas kedy Fero Joke odovzdal štafetu ešte mladšej generácii. Práve v nej je budúcnosť a edukácie v tejto oblasti nikdy nie je dosť. Pokiaľ naučíme svoje deti od mala premýšľať ekologicky, bude z toho profitovať celá rodina, celá spoločnosť, a aj celá krajina. Vratko sa nám od prvého momentu zapáčil, jeho odhodlanie aj zmysel pre zálohovanie. A to ako šikovne vie podporiť dobrú vec a ešte ju aj premeniť na svoj biznis!“ uviedla marketingová manažérka Monika Farka. 

image

V novej kampani Správcu zálohového systému
účinkuje Vratko Štupeľ!

Kampaň s týmto kreatívnym konceptom mladého influencera, pre ktorého je zálohovanie spojenie ochrany prírody a „biznisu“ pre Správcu zálohového systému pripravila agentúra Ponyhouse.

„Vratko Štupeľ nevidí odpad ako problém, ale ako príležitosť. Preto zálohuje o stošesť – privyrába si tým, že fľaše a plechovky zbiera, kade chodí. Jeho generácia je najzelenšou generáciou vôbec. Veríme, že práve on podporí svojich rovesníkov priniesť zmenu k svojim rodičom, starým rodičom, tetám, strýkom, susedom... Všetci chceme žiť v krajšom a čistejšom svete, no mladí ľudia sú tí, ktorí ochotnejšie vychádzajú zo svojho komfortu, aby priniesli zmenu. Vratkovou misiou je podporiť ich a ukázať im, že v tom nie sú sami. Kampaň začína 20. marca a spolu s Vratkom sme sa snažili, aby ste ju nedokázali dostať z hlavy,“ hovorí Braňo Macko, Creative director z agentúry Ponyhouse.

image

V novej kampani Správcu zálohového systému
účinkuje Vratko Štupeľ!

Aký je Vratkov príbeh?

K zálohovaniu ho priviedlo to, že všade okolo seba videl priveľa odpadu a zálohovanie mu prišlo ako vhodná príležitosť ako podporiť vracanie plastových fliaš a plechoviek. Osobne sa rozhodol dozrieť na to, aby sa v jeho okolí zálohované plastové fľaše a plechovky vracali.

V novej kampani na zálohovanie hrá Vratko Stupeľ.

A tak ich začal zbierať na svojom sídlisku, v školskej jedálni, u strýka, u babičiek a pomáha s odnášaním obalov aj susedom, ktorým sa nechce. Verí, že zálohovanie sa tak oplatí nám všetkým a aj prírode. Nedávno dokonca o tom nahral aj song, ktorý čoskoro započujete aj vy.

image

V novej kampani Správcu zálohového systému
účinkuje Vratko Štupeľ!

Správca zálohového systému  v prvom rade hľadal spôsob ako čo najlepšie odkomunikovať systém zálohovania smerom k obyvateľstvu.

Výsledným produktom celého snaženia je zvýšenie množstva vyzbieraného materiálu, vyššej kvality, ktorý sa využije na ten istý účel, a tak sa uzavrie materiálový kruh. Ušetríme tým nielen našu prírodu, ale aj znížime množstvo voľne pohodeného odpadu v našej prírode.

V novej kampani na zálohovanie hrá Vratko Stupeľ.

V spolupráci s agentúrou Ponyhouse PR komunikácii Správcu zálohového systému pomáha od začiatku roka aj agentúra Neopublic, ktorá vidí v novej kampani výnimočnú príležitosť atraktívnou formou osloviť aj mladšie cieľové skupiny.

Vratko Štupeľ je výmyselník, ktorého nápady budú v priebehu roka priblížené verejnosti nielen prostredníctvom médií, ale aj rôznych podujatí.

image

V novej kampani Správcu zálohového systému
účinkuje Vratko Štupeľ!

Fakty o zálohovom systéme

  • začal fungovať 1. januára 2022;
  • zálohujú sa všetky plastové a kovové jednorazové nápojové obaly od 0,1 do 3 litrov, s výnimkou mlieka, nápojov s obsahom mlieka, sirupov a tvrdého alkoholu;
  • zálohované obaly majú na etikete veľké „Z“ v recyklačných šípkach a text „ZÁLOHOVANÉ“;
  • výška zálohu je jednotná pre plastové fľaše aj plechovky, 15 eurocentov;
  • spotrebiteľ pri kúpe nápoja zaplatí záloh 15 eurocentov, je uvedený na cenovke alebo výveske oddelene;
  • záloh dostane spotrebiteľ späť po vrátení nápojových obalov na odberné miesto, výška zálohu teda nemá vplyv na cenu nápojov;
  • nápoje sa vracajú do odberného automatu – zálohomatu vo väčšom obchode, alebo v prípade menších potravín pri pokladni, kde sa načítajú cez ručný skener;
  • zálohované obaly sa vracajú nestlačené, s vrchnákom a čitateľným čiarovým kódom;
  • do zálohového systému je zaregistrovaných viac ako 3000 odberných miest;
image

V novej kampani Správcu zálohového systému
účinkuje Vratko Štupeľ!

O Správcovi zálohového systému

Je to nezisková organizácia, ktorú vytvorilo konzorcium štyroch subjektov – Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku, Slovenské združenie výrobcov piva a sladu, Slovenská aliancia moderného obchodu a Zväz obchodu SR. Tie zastupujú povinné osoby zo zákona o zálohovaní, a to výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd, výrobcov piva a zástupcov veľkoobchodu a maloobchodu. Ich členovia spoločne uvádzajú na trh takmer 80 percent všetkých zálohovaných obalov a zastupujú viac ako 3 000 obchodných prevádzok.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. október 2024 14:12