Tipos Radosť víťazí
StoryEditor

Tipos má spot s Jurajom Slafkovským a uvádza novú platformu Radosť víťazí

16.03.2023, 14:12
Autor:
redred

Barteková, Slafkovský a ďalší známi športovci prehovorili o tlaku v športe.

Online platforma Radosť víťazí upozorňuje na to, čo je v športe najdôležitejšie – na radosť z hry samotnej.

Radosť víťazí!

To je názov online platformy, ktorú v týchto dňoch spúšťa národná lotériová spoločnosť TIPOS. Fanúšikovia športu na nej nájdu profily športovcov, ktorí hovoria o svojej radosti zo športovania a úspechov, ale i tlaku, ktorý pociťujú pri športovej príprave, ako aj pri samotných súťažiach a pretekoch.

Ich osobné skúsenosti mapoval exkluzívny prieskum národnej lotériovej spoločnosti. TIPOSu, ako najväčšiemu podporovateľovi športu na Slovensku, nie je téma psychickej pohody a duševného zdravia slovenských športovcov ľahostajná. Preto prichádza s viacerými novinkami. 

 „Jedným zo základných poslaní TIPOSu je podpora športu a slovenských športových talentov. TIPOS podporuje šport už desiatky rokov. Rekordné minuloročné výsledky TIPOSu sú preto skvelou správou aj pre slovenský šport. Národná lotériová spoločnosť dosiahla vlani výnosy takmer 1,3 miliardy eur, čo je nárast oproti roku 2021 o 30 percent. Tento úžasný výsledok nám umožnil, aby sme v roku 2022 do slovenského športu prispeli finančným odvodom v sume viac ako 50 miliónov eur. Tento odvod tvoril až 62% z celkovej sumy, ktorá bola v štátnom rozpočte vyčlenená na podporu športu,“ vysvetlil Oliver Felszeghy, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti TIPOS.

 „Ale nie je to len o peniazoch. Je to aj o podpore psychickej pohody a duševného zdravia, a práve preto prichádzame s projektom Radosť víťazí, “ doplnil Felszeghy.  

Výkony športovcov sú totiž podmienené nielen finančnými podmienkami na ich prípravu, ale aj tlakom, aký na nich vyvíja fanúšikovská základňa, tabuľkové výsledky konkurentov a mnoho ďalších faktorov.

„Finančná podpora športu je určite nevyhnutná a bez nej by šport na Slovensku len ťažko prežil. V poslednej dobe však vidíme aj ďalší fenomén. Je ním obrovský tlak na športovcov, ktorý so sebou priniesli sociálne siete a všeobecne neustály prístup k informáciám a možnostiam komentovania online,“ komentoval súčasný stav Kristián Baráti, výkonný riaditeľ sekcie marketingu v spoločnosti TIPOS.

Tlak, ktorý vyvíjajú sociálne siete, potvrdil prieskum medzi športovcami. „Tento prieskum sme uskutočnili aj na športovcoch a aj na fanúšikoch, aby sme videli, či sa vo svojich pohľadoch zhodujú. Až 3 zo 4 športovcov, resp. 72% z opýtaných, cítia neprimeraný tlak. Až 51% športovcov cíti tento tlak zo sociálnych sietí,“ uviedol Baráti. 

TIPOS chce prispieť na riešenie problému v súvislosti so spomínanými tlakmi vyvíjanými na športovcov. „V najbližších dňoch uvádzame do života online platformu RadostVitazi.sk. Tá sa bude venovať trom skupinám, ktoré vnímame ako kľúčové z pohľadu tlaku a vysporiadania sa s ním. Po prvé, sú to samotní športovci, ktorí sa musia s tlakom vysporiadať. Po druhé, sú to ich tréneri, ktorí sú aj podľa prieskumu častokrát práve jedným z dvoch kľúčových zdrojov tlaku aj tým, že nie vždy sa dostali k dostatočným informáciám, ako so svojimi zverencami pracovať aj po mentálnej stránke. Po tretie, sú to fanúšikovia, ktorí cez online priestor vytvárajú častokrát tiež neprimeraný tlak,“ vysvetlil Baráti.

 

Kampaň Radosť víťazí odštartuje v piatok 17. marca v televízií spotom s našou najväčšou hokejovou nádejou, hokejistom Jurajom Slafkovským. „Práve Juraj je stelesnením radosti napriek tlaku, ktorý za posledný rok zažil,“ skonštatoval Baráti.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. október 2024 23:16