Spot k novootvorenej Nemocnici Bory ukazuje prierez pacientov v rôznom veku a z rôznych sociálnych skupín. Nie je to náhoda: výstavbu nemocnice sprevádzali predsudky o tom, že takto kvalitná nemocnica nebude dostupná pre bežných pacientov ako iné nemocnice, ale spoplatnená a len pre vyvolených. Práve tejto nepravdivej domnienke sa venuje kampaň k jej otvoreniu.
“Dáta nás jasne nasmerovali. Ľudia vnímali nemocnicu ako too good to be true. To nám veľmi vykryštalizovalo problém, ktorý sme v komunikácii riešili a nasmerovalo nás to k people first prístupu” vraví Kristína Labajová, stratég z agentúry Socialists. “V spote dávame jasnú správu celému Slovensku: Nemocnica Bory je tu pre horných päť a pol milióna. Preto sme dávali pozor, aby sa v spote našla široká cieľovka a od prvého dňa tak nemocnicu vnímali ako prístupnú” dodáva Barbora Nevolníková, kreatívny riaditeľ projektu.
V kampani je vidno aj odklon od predchádzajúcej komunikácie značky Penta Zlepšujeme Zdravotníctvo. Hoci v spote, tak ako doteraz, vystupujú naozajstní lekári, ktorí na Boroch pracujú, tentokrát je kladený oveľa väčší dôraz na samotných pacientov.
“Počas uplynulých rokov sme sa stretávali s tým, že ľudia neverili, že zdravotná starostlivosť v Nemocnici Bory bude plne hradená z verejného zdravotného poistenia. Čím viac sme odhaľovali jej finálnu podobu, ktorá sa vymykala tomu, na čo sú ľudia na Slovensku zvyknutí, tým viac si ľudia mysleli, že bude dostupná iba pre vyvolených. Novým spotom sa preto snažíme tento mýtus vyvrátiť a zdôrazniť, že Nemocnica Bory, rovnako ako ďalšie nemocnice Penta Hospitals, bude dostupné pre všetkých pacientov bez rozdielu a bezplatne,“ hovorí Nicole Nevolníková, Senior Communication Specialist z Penta Investments.
Kampaň bude mať silné mediálne nasadenie v TV aj online, ktoré kopíruje postupné otváranie jednotlivých oddelení nemocnice. Na obrazovkách sa s ňou budú diváci stretávať od apríla až do septembra.
Vizitka kampane:
Agency: Socialists
Creative director: Barbora Nevolníková
Strategist: Kristína Labajová, Martin Kukoľ
Account manager: Martin Kukoľ, Andrea Dubeňová
Art director: Barbara Kršková
Copywriter: Matej Ruman
Graphic designer: Adam Bača
Režisér: Maxmilián Turek
DOP: Alexander Šurkala
Produkcia: Leopard Production (Tomáš Haraszti, Filip Meňky)
Klient: Penta Investments (Nicole Nevolníková)