Agentúra s klientom pritom produkciu zverili ukrajinskému animačnému štúdiu. Kampaň s názvom Veľkolepá Veľká noc je prvou veľkou reklamnou kampaňou slovenskej siete potravín FRESH a FRESH Plus.
"Cítili sme potrebu posilniť marketingovú komunikáciu a načať tak novú kapitolu v rozvoji značky FRESH," približuje dôvody pre realizáciu projektu riaditeľ PR divízie FRESH, Miroslav Labaš, ml.
"Segment supermarketov a potravinových reťazcov je v komunikácii čoraz kompetitívnejší a my sme rozhodne nechceli zaostať. Vybrali sme sa aktuálnym trendom maskotov a na to sme si vybrali agentúru, ktorá vymyslela niekoľko z najznámejších maskotov v slovenských reklamách."
Vytvorenie stratégie značky a následnej reklamnej kampane dostala za úlohu reklamná agentúra Somebody&Somebody Praha.
"Rodinka Košíkovcov je inšpirovaná zelenými nákupnými vozíkmi charakteristickými pre supermarkety FRESH Plus," vysvetľuje Ivana Jakubíková, account director agentúry.
O stvárnenie maskotov sa postarala slovenská ilustrátorka Barbora Balghová, ale 3D modely a animované spoty vznikali na Ukrajine, v animačnom štúdiu Darvideo.
"Agentúry často ďakujú klientom za odvahu pri schvaľovaní konceptu. Náš klient mal však tentokrát skutočne odvahu, keď sme prišli s nápadom realizovať kampaň na Ukrajine napriek vojne," povedal Radovan Andrej Grežo, creative a managing director Somebody&Somebody.
"S Darvideom sme boli v kontakte od roku 2021, ale až teraz prišiel ten správny projekt pre spoluprácu. Sami sme nevedeli nakoľko pôjde všetko podľa plánov. Produkciu sme zadávali v čase najsilnejších raketových útokov na Ukrajinské civilné ciele, ktoré sprevádzali rozsiahle výpadky elektrického prúdu.
Napriek tomu sme verili, že nie je dôvod obávať sa o výsledok, pretože Darvideo sú profesionáli a ich dnešné procesy s týmto všetkým rátajú. My sme naviac pripravili niekoľko verzií záložných plánov, vrátane možnosti, že vycestujem do Kyjiva a budem supervízovať produkciu na mieste."
Žiadny zo záložných plánov nakoniec nebolo potrebné použiť a všetko šlo presne podľa plánu.
Reklamná kampaň je nasadená na internete, v instore, OOH a rádiu na Východnom Slovensku, kde je značka FRESH najvýraznejšie zastúpená. V rámci kampane pripravila agentúra a animačné štúdio aj variabilný systém gest a výrazov tváre pre postavičky, ktorý umožňuje až 1125 kombinácií.
Credits:
Značka: Potraviny FRESH
Agentúra: Somebody&Somebody
Klient: Miroslav Labaš, Miroslav Labaš mladší, Adam Suvák
Kreatívny riaditeľ: Radovan Andrej Grežo
Copywriter: Radovan Andrej Grežo
Art director: Marián Kolev
Account director: Ivana Jakubíková
Réžia: Yuriy Polyashko
Produkcia: Darvideo, Kyjiv, Ukrajina
Mediálne plánovanie: BeastLab