StoryEditor

Značka supermarketov FRESH si prvú brandovú kampaň nechala vytvoriť v Prahe a Kyjeve

04.04.2023, 08:00
Autor:
redred

Teraz uvádza nových maskotov – rodinu Košíkovcov – v prvej brandovej kampani od pražskej reklamnej agentúry Somebody&Somebody. 

Agentúra s klientom pritom produkciu zverili ukrajinskému animačnému štúdiu. Kampaň s názvom Veľkolepá Veľká noc je prvou veľkou reklamnou kampaňou slovenskej siete potravín FRESH a FRESH Plus.

"Cítili sme potrebu posilniť marketingovú komunikáciu a načať tak novú kapitolu v rozvoji značky FRESH," približuje dôvody pre realizáciu projektu riaditeľ PR divízie  FRESH, Miroslav Labaš, ml.

"Segment supermarketov a potravinových reťazcov je v komunikácii čoraz kompetitívnejší a my sme rozhodne nechceli zaostať. Vybrali sme sa aktuálnym trendom maskotov a na to sme si vybrali agentúru, ktorá vymyslela niekoľko z najznámejších maskotov v slovenských reklamách."

Vytvorenie stratégie značky a následnej reklamnej kampane dostala za úlohu reklamná agentúra Somebody&Somebody Praha.

"Rodinka Košíkovcov je inšpirovaná zelenými nákupnými vozíkmi charakteristickými pre supermarkety FRESH Plus," vysvetľuje Ivana Jakubíková, account director agentúry.

O stvárnenie maskotov sa postarala slovenská ilustrátorka Barbora Balghová, ale 3D modely a animované spoty vznikali na Ukrajine, v animačnom štúdiu Darvideo.

image

FRESH

"Agentúry často ďakujú klientom za odvahu pri schvaľovaní konceptu. Náš klient mal však tentokrát skutočne odvahu, keď sme prišli s nápadom realizovať kampaň na Ukrajine napriek vojne," povedal Radovan Andrej Grežo, creative a managing director Somebody&Somebody.

"S Darvideom sme boli v kontakte od roku 2021, ale až teraz prišiel ten správny projekt pre spoluprácu. Sami sme nevedeli nakoľko pôjde všetko podľa plánov. Produkciu sme zadávali v čase najsilnejších raketových útokov na Ukrajinské civilné ciele, ktoré sprevádzali rozsiahle výpadky elektrického prúdu.

Napriek tomu sme verili, že nie je dôvod obávať sa o výsledok, pretože Darvideo sú profesionáli a ich dnešné procesy s týmto všetkým rátajú. My sme naviac pripravili niekoľko verzií záložných plánov, vrátane možnosti, že vycestujem do Kyjiva a budem supervízovať produkciu na mieste."

Žiadny zo záložných plánov nakoniec nebolo potrebné použiť a všetko šlo presne podľa plánu.

Reklamná kampaň je nasadená na internete, v instore, OOH a rádiu na Východnom Slovensku, kde je značka FRESH najvýraznejšie zastúpená. V rámci kampane pripravila agentúra a animačné štúdio aj variabilný systém gest a výrazov tváre pre postavičky, ktorý umožňuje až 1125 kombinácií.

 

Credits: 

 

Značka: Potraviny FRESH

Agentúra: Somebody&Somebody

Klient: Miroslav Labaš, Miroslav Labaš mladší, Adam Suvák

Kreatívny riaditeľ: Radovan Andrej Grežo

Copywriter: Radovan Andrej Grežo

Art director: Marián Kolev

Account director: Ivana Jakubíková

Réžia: Yuriy Polyashko

Produkcia: Darvideo, Kyjiv, Ukrajina

Mediálne plánovanie: BeastLab

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. september 2024 16:24