Webby Award je ocenenie udeľované za internetové počiny roka. Ocenenie vzniklo v roku 1996 za podpory organizácií Academy of Web Design a Cool Site of the Day. Súčasnú podobu ocenenia založila Tiffany Shlain.
V rokoch 1996 až 2004 bola cena udeľovaná v San Franciscu. Víťaza vyberá porota organizácie International Academy of Digital Arts and Sciences. Medzi víťazov sa v minulosti zaradili aj takí velikáni ako Amazon.com, eBay, iTunes a Yahoo!.
Tohtoročných 14-tisíc prihlášok zo 70 krajín z celého sveta svedčí o tom, že ročník 2023 bude naozaj mimoriadny. Práce nominované na Webby Awards môžu získať jedno z najžiadanejších internetových ocenení.
Okrem Webby Award udeľované akadémiou sa vyhlasuje aj Webby People’s Voice Award udeľované vo verejnom hlasovaní.V minuloročnej súťaži udelilo viac ako 500-tisíc užívateľov cez 3 milióny hlasov v jednotlivých kategóriách. Tento rok sa očakávajú ešte väčšie čísla.
Slovenskej reklamnej agentúre JANDL sa podaril úžasný úspech – v rámci najlepších kampaní na svete bola nominovaná v kategórii Best Use of Social Media.
„Webby Awards predstavuje dôležitý zdroj vzdelávania, ktorý vždy odporúčam nielen juniorom, ale aj kolegom, ktorí chcú vynikať v prostredí digitálneho marketingu. Preto ma napĺňa hrdosťou, že náš tím vytvoril kampaň, ktorá bola nominovaná na Webby Awards. Spolu so štyrmi najpoprednejšími reklamnými festivalmi – Cannes Lions, D&AD, One Show a Clio – predstavuje Webby jedno z najťažšie získateľných ocenení v reklamnom odvetví. Svedčí o tom napríklad aj to, že každá kategória má len 2 víťazov. Keď zoberiete do úvahy, že bolo podaných až 14-tisíc prihlášok, dokážete si predstaviť, aké náročné je takéto ocenenie získať.“ povedal kreatívny riaditeľ agentúry JANDL Alexandru Strimbeanu.
Hlasovať za kampaň Jandl môžete cez tento odkaz.