Kantar každoročne vydáva monitoring reklamy v 27 sektoroch na Slovensku. A tie sa ďalej delia na takmer 900 segmentov. Spoločnosť monitoruje reklamy v TV, rádiách, printoch, kinách, outdoore, instore a tiež na internete (výdavky do internetu len z desktop reklamy, baner a video). Všetky ceny sú cenníkové ceny.
V Stratégiách sme vám už pred časom priniesli zoznam TOP 10 a chystáme aj špeciálnu ročenku TOP 100 zadávateľov. Tá bude v predaji s najbližším číslom Stratégií, ktoré vychádza koncom budúceho týždňa.
Kantar pripravil rebríček najdrahších odvysielaných reklám. Len pre vysvetlenie, ide o cenníkovú cenu za vysielanie konkrétneho spotu. To znamená, že ak mal zadávateľ vo vysielaní televízií viac spotov, cena bola nižšia.
Víťaz rebríčka Tatra banka "točil" v televíziách najmä spot Účet pre modrú planétu. Aj preto ho Kantar vyhodnotil ako najdrahšiu reklamu v televízii za rok 2022. Nejde teda o komplex výdavkov na tvorbu a nasadzovanie kampaní, iba spočítanie nasadenia konkrétneho spotu. Opäť v cenníkových cenách televízií.
1. Tatra banka, účet pre modrú planétu: tento TV spot bol odvysielaný na slovenských TV staniciach v sume 12 861 049 eur (cenníkové ceny).
2. 365.bank: Spotrebiteľský úver, TV spot odvysielaný v sume 9 586 524 eur
3. Tipsport, stávkové kancelárie, TV spot odvysielaný v sume 8 727 039 eur
Ktorý spot sme videli najčastejšie?
8 935 x počas roka bol ovysielaný spot pre mBank.
Len tri spoty komunikovali vo všetkých TV skupinách (Markíza Group, RTVS, TA3, Joj Group, AMC Networks Central Europe):
1. ŠKODA ENYAQ IV
2. ŠKODA FABIA_KAMIQ_SCALA
3. SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA_BUDÚCNOSŤ JE VAŠA
V 2022 sme v TV videli neuveriteľných 2 136 889 reklám (o 12% viac ako v 2021)
Ak by sme všetky reklamy odvysielané v TV pospájali dokopy, môžeme povedať, že v Joj Group reklamy zaberú 253 dní v roku, v Markíza Group 169 dní a v RTVS len 9 dní v roku.