Cieľom kampane bolo prilákať programátorské talenty z holandských a anglických univerzít a pozvať ich do nového absolventského programu Booking.com Compass.
„Táto kampaň bola pre nás dôležitá vzhľadom na súčasnú situáciu na trhu práce, kde je obrovská konkurencia a kde tie najlepšie technologické spoločnosti súťažia o tých najlepších programátorov,“ povedala Andrea Gutierrez, Early Careers Recruitment Manager v spoločnosti Booking.com.
„Nábor IT študentov je ťažký, keď sú vašou konkurenciou firmy ako Google, Meta, Tesla či Apple. Od začiatku sme cítili, že musíme vytvoriť niečo relevantné a odlíšiteľné, aby sme vyskočili na takomto preplnenom a konkurenčnom trhu,“ Matúš Hliboký, kreatívny riaditeľ TRIAD.
Spolupráca s Bookingom
A tak v TRIADe vymysleli jedinečnú kampaň, ktorá mala zaujať cieľovú skupinu a podčiarknuť benefity práce pre Booking.com. Agentúra využila dva kľúčové prvky, ktorým študenti softvérového inžinierstva skrátka nemôžu odolať: výzvu a odmenu.
„The Quest for the Codethrone" bola aktivačná kampaň s algoritmickými výzvami, ktoré na webe kampane otestovali zručnosti cieľovej skupiny.
Výzvy úzko súviseli s produktami Booking.com a ich cieľom bolo vysvetliť, čo znamená byť programátorom v sektore cestovného ruchu. Dôraz bol kladený na výzvy a odmeny, s ktorými sa stretáva softvérový inžinier v tomto segmente.
Úlohou účastníkov bolo vyriešiť 4 algoritmické výzvy optimalizačných algoritmov (niektoré boli triedy NP). Výzvy bolo možné riešiť s rôznou úrovňou presnosti, vďaka čomu sme dokázali zapojiť ľudí s rôznymi úrovňami schopností.
Najpresnejší a najrýchlejší účastníci s najelegantnejším algoritmom mali šancu vyhrať miesto v absolventskom programe a kredity od Booking.com na cestovanie po svete.
Ďalšia fáza bola zameraná na buzz a brand awareness. Okrem online kampane agentúra priniesla inštaláciu Codethrone na vybrané veľtrhy práce na holandských univerzitách, čím ďalej promovala hlavnú ideu a absolventský program.
Študenti tak mohli s kampaňou interagovať zábavnejším a pútavejším spôsobom a Booking.com mohol nadviazať osobnejší kontakt s potenciálnymi kandidátmi.
„Výsledok našej kampane bol úspešný," povedala Andrea Gutierrez. „Podarilo sa nám zaujať našu cieľovú skupinu tým, že sme im dali to, čo chcú, a vďaka tomu sme si vytvorili novú triedu budúcich programátorov Booking.com, ktorí budú robiť cestovanie tak jednoduché a bezstarostné, ako sa len dá."
Programátori v sektore cestovného ruchu
Booking.com Compass je nový absolventský program, ktorý umožňuje študentom pracovať na skutočných projektoch s globálnym dosahom. Program je otvorený pre všetkých študentov softvérového inžinierstva v Holandsku a Veľkej Británii. Ide o vysoko konkurenčný program a od kandidátov sa očakáva, že majú vynikajúce programátorské zručnosti a vášeň pre inovácie a cestovanie.
„Nedostatok technologických talentov na globálnom trhu je v súčasnosti neuveriteľný a firmy musia urobiť všetko pre to, aby vynikli," povedala Martina Bátorová, Senior Account Manager. „V TRIADe pracujeme s našimi klientmi na vývoji jedinečných kampaní, ktoré zaujmú ich cieľovú skupinu a pomôžu im dosiahnuť ich ciele. Úspech projektu „The Quest for the Codethrone" je ďalším dôkazom našich skúseností v tejto oblasti."
Ďalšie informácie o programe Booking.com Compass nájdete na adrese https://careers.booking.com/compass/
Klient: Booking.com, Martina Zajková
Agentúra: TRIAD
Chief Creative Officer: Vlado Kurek
Creative Director: Matúš Hliboký
Strategy Director: Martin Woska
Strategist: Ján Papač
Art Director: Michal Mazan
Account Manager: Martina Bátorová
Account Director: Katarína Poláková
Copywriter: Pavol Paulenda