Máme za sebou slávnostný galavečer a 7. odovzdávanie ocenení Digital PIE! Cieľom súťaže je komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku za uplynulý rok.
Po prvýkrát si z Digital PIE víťazi odniesli zlaté, strieborné aj bronzové PIEs, najvyššie ocenenie Grand PIE a poznáme aj laureáta Agency of the year 2022!
Tu sú kompletné výsledky:
VÍŤAZI ZLATÉHO PIE
PERFORMANCE
AKO SME LOVILI FIREMNÉ FLOTILY PRE OMV by Basta digital pre OMV Slovensko v podkategórii B2B
Explikácia Kmeňovej poroty: B2B segment je často ťažko uchopiteľný z pohľadu efektívnej rentability. Ocenili sme prístup spustenia vlastného prieskumu pred začiatkom kampane a využiteľnosť jeho výsledkov v komplexnej kampaňovej implementácii, spustenej čisto v online. Okrem kvantitatívneho nárastu leadov o 345% sledovali aj ich kvalitu, ktorá bola prekvapivo vysoká až 70%.
ALKO90 NA CESTE STAŤ SA ŠPIČKOU V ONLINE PREDAJI ALKOHOLU NA SLOVENSKU by RIESENIA pre ACAN v podkategórii campaign
Explikácia Kmeňovej poroty: Na tejto práci okrem skvelých výsledkov oceňujeme komplexný prístup, ktorý RIESENIA zvolili na ceste za dosiahnutím ambiciózneho cieľu. Výkon podporili na všetkých frontoch - od optimalizácie e-shopu, cez zavedenie funkčnej štruktúry PPC kampaní, až po personalizovanú komunikáciu s existujúcimi zákazníkmi. Takto majú vyzerať Performance kampane.
AKO CB ELEKTRO MEDZIROČNE RÁSTLO, KEĎ E-COMMERCE TRH PADAL by RIESENIA pre CB electro v podkategórii e-commerce/shopping
Explikácia Kmeňovej poroty: Riešenia dokázali, že precízna práca s dátami, segmentáciou, sezonalitou a flexibilným reagovaním na aktuálne energetické témy majú vplyv na zdravý a udržateľný medziročný nárast obratu na 33.2%. Efektívne využili široké portfólio výkonnostných formátov zameraných k akvizícii nových aj existujúcich zákazníkov s kontinuálnou prácou na SEO.
STRETNUTIE SO ZIMOU by Elite/Monday Lovers pre Depaul Slovensko v podkategórii Nonprofit
Explikácia Kmeňovej poroty: Jedna z najsilnejších kampaní, v ktorej bolo ukázané, že aj s nízkym rozpočtom sa dá skĺbiť prepracovaný výkon so silným, autentickým obsahovým posolstvom. Napriek ťažkej ekonomickej situácii a téme sa agentúre podarilo prekonať ciele z roku 2021 a to vďaka personalizácii, cieleniu na relevantné lokality a testovaniu vhodných kreatív a formátov.
SEO PRE SME.SK by Mikuláš Prokop, Freelance SEO Consultant pre Petit Press v podkategórii SEO
Explikácia Kmeňovej poroty: Poctivý prístup k SEO umožnil SME.sk zvýšiť návštevnosť stránok Regionálnych volieb 2022 až o 183 % oproti predchádzajúcim voľbám. SME.sk obsadilo všetky možné pozície v kanáloch Google. Aj vďaka tomu boli tržby vydavateľstva o 35 % vyššie počas volebného mesiaca ako počas zvyšku roka. Autorský obsah bol naviac doplnený o auto-generovaný obsah, ktorý bol z hľadiska interakcií ešte úspešnejší.
INFLUENCER MARKETING, KTORÝ PREDÁVA AJ UDÁVA TRENDY by Content agency pre Factcool v podkategórii Social media, Influencer
Explikácia Kmeňovej poroty: Content agency trpezlivým testovaním identifikovala influencerky, ktoré dokážu tvoriť autentický obsah a vedia si získať dôveru svojich sledovateľov. Vďaka tomu Factcool môže pri svojej dlhodobej a pravidelnej spolupráci s influecermi hovoriť nielen o povedomí, ale aj skutočnom výkone a reálnych predajoch.
IDEA
NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Campaign
Explikácia Kmeňovej poroty: Až príliš často sa v marketingu berieme vážne a preceňujeme význam značiek v životoch bežných ľudí. To prirodzene vedie k tomu, že sa rok po roku z reklamy vytráca humor a zábavu striedajú ťaživé celospoločenské témy. Je preto príjemným osviežením vidieť kampaň značky, ktorá sa neberie vážne a dokáže baviť ľudí opakovane.
OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre syncreon v podkategórii Experience
Explikácia Kmeňovej poroty: V kategórii Experience vynikol projekt Okamžitý pohovor. Ocenili jsme jeho originálny prístup k hľadaniu pracovníkov a využitie zaujímavého kontextu nákupného centra pre nábor zamestnancov. Interaktívny panel umožnil potenciálnym uchádzačom spojenie s HR špecialistom a absolvovali rýchly pohovor. Tento nápad bol skvelým spôsobom, ako sa vyčleniť z davu zamestnávateľov. V budúcnosti by sme radi videli aj výsledky a úspešnosť takejto kampane.
GTA AUTOŠKOLA by Istropolitana Ogilvy pre Polícia SR v podkategórii Games
Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitana dokázala premeniť jednu z najnásilnejších hier na svete na edukačný nástroj a zaujať cieľovku s rozsahom pozornosti 6 sekúnd na hodinových streamoch - a niečo ich dokonca naučiť o pravidlách cestnej premávky. Krásnou bodkou bolo využitie policajného plukovníka.
PREŽILI by Istropolitana Ogilvy pre Magna v podkategórii Nonprofit
Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitane sa podarila skvelá vec ukázaním skutočného dopadu svojej mediálne úspešnej kampane Moje Dieťa z roku 2017. Jednoduchý nápad sa nám páčil, pretože sa priamo venuje problému, s ktorým sa Slováci stretávajú pri dobročinných kampaniach - nevedia, kam idú ich peniaze.
MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza, Respeecher pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách PR a TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI...)
Explikácie Kmeňovej poroty:
PR - Nápad nakloniť si verejnú mienku zrekonštruovaním hlasu nebohého komika pomocou umelej inteligencie si vyžaduje veľkú mieru odvahy. Najmä preto, že sa vo verejnosti nájdu aj ľudia, ktorí budú otvorene proti. O to dôležitejšia bola citlivosť s akou bola kampaň exekuovaná. Aj vďaka tomu sa o kampani hovorilo veľa a v relatívne dobrom duchu, a to si v kategórii PR vyslúžilo zlato.
TECH - Pri využívaní nových technológií v reklame a marketingu často víťazí forma nad obsahom. Trend sa adaptuje do lokálnych pomerov bez pridanej hodnoty alebo kreatívnej idey, čo je škoda. Preto treba oceniť každú prácu, ktorá dokáže pristúpiť k využitiu buzzwordu originálnym a zmysluplným spôsobom. No a zlatom treba oceniť tú, ktorá to spraví najlepšie.
NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video
Explikácia Kmeňovej poroty: Zobrať si ako tvár pre svoje kampane namiesto celebrít a influencerov so státisícovými zásahmi radšej mäsiarky, SBSkárov a dokladačov, je veľká výzva. Locco to dokázalo cez krásnu vizualitu, perfektný copywriting a milé zakomponovanie mockumentary štýlu spraviť tak, že si týchto netradičných hrdinov okamžite zamilujete.
EXECUTION
FONTRAISING by TRIAD pre klienta VÚB Banka v podkategórii Art Direction/Design
Explikácia Kmeňovej poroty: Nedalo sa neoceniť túto pekne vymyslenú a hlavne zexekuovanú prácu. Mám rád také práce, keď sa art direction dostane aj za hranice softvéru. Pri tejto práci to niekto vymyslel, niekto vyrobil, niekto roztopil, niekto nafotil, potom spravil font a vo finále ho použil do printov a videa. Za mňa dosť dobré!
MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách Campaign a Sound
Explikácie Kmeňovej poroty
Campaign - O kvalite tejto kampane hovorí fakt, že na Slovensku snáď neexistuje človek, ktorého by nezasiahla. Oživiť legendu, akou Július Satinský bezpochyby je, môže byť riskantné, no v tomto prípade a aj vďaka naozaj veľmi citlivej exekúcii to vypálilo výborne. Oceňujem aj to, že to neostalo"len" pri peknom TV spote, ale Idea kampane bola pekne rozohratá aj v online či offline. Kampaň ako lusk.
Sound - Ak verne "oživíte" hlas Júliusa Satinského s využitím umelej inteligencie, ktorú ešte vyvinul ukrajinský startup, nie je o čom. Hádžem na zem pomyselný mikrofón a blahoželám k zaslúženému úspechu. Chcelo to veľa potu, určite aj sĺz ale výsledok či už v spote, rádio spote alebo aj na Soundcloude stojí za to.
LEN TALENT NESTAČÍ by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Nonprofit
Explikácia Kmeňovej poroty: Výborne zexekuovaná myšlienka postavená na skutočnom insighte. Kampaň neostala len pri údernom vizuále a prekvapivom videu. Tvorcovia ju rozohrali šikovne a adresne na ďalších online platformách. To prácu urobilo výnimočnou a zaslúži si ocenenie.
OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre syncreon v podkategórii Out of the box
Explikácia Kmeňovej poroty: Táto práca na prvý pohľad ani nevyzerá tak, že by mala dostať nejakú cenu, do CTL v centrách sa agentúry snažia narvať veľmi veľa vecí pri každej kampani už dlhšiu dobu. Ale u mňa tu funguje insight, ktorý hovorí o tom, že je veľa ľudí, ktorí by aj prácu menili ale nechce sa im to riešiť, zaťial im to stačí, málo času atď. No a potom stretnete tento digitálny panel.. Za mna pekný pop up.
NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video
Explikácia Kmeňovej poroty: Výrazná séria videí v štýle Mockumentary po stránke vizuálnej, zvukovej aj po stránke copywritingu. Pohľad cez optiku "nahnevaného zamestnanca" to celé vygradoval. Hravo a vtipne napísané spoty, šikovne rozzáberované a postavené na uveriteľných insightoch jednoducho baví ľudí sledovať. To je pri online exekúcii kľúčové. Navyše sú spoty ľahko pretvoriteľné do krátkych formátov, čo je ďalším plusom.
VÍŤAZI STRIEBORNÉHO PIE
PERFORMANCE
Študentská kampaň by Performics, ZenithMedia Slovenko, kreatívna agentúra: This is Locco pre Tatra banka v podkategóriách Campaign a Social media, Influencer
Alko90 na ceste stať sa špičkou v online predaji alkoholu na Slovensku by RIESENIA pre ACAN v podkategórii e-commerce/shopping
Marketingová stratégia, ktorá obliekla klientovi v sezóne 2022 Žlté tričko by ui42 pre Najšport v podkategórii Growing Business
Návrat HC Dukla Senica na hokejovú mapu by Zaraguza pre HC Dukla Senica v podkategórii Local/Regional/Community
Láska na prvý pohľad inak by Promiseo pre Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska v podkategórii Nonprofit
Ako sme zo SEO spravili performance marketingový kanál by Glidy pre Konopná farma Liptov v podkategórii SEO
IDEA
Okamžitý pohovor by Hype pre syncreon v podkategórii Out of the box
Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategórii PR
Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii Small budget
Neživá Panoráma by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB v podkategórii Social media
Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategórii TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI...)
Poistenie Home Office by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB poisťovňa v podkategórii Video
Veríme, že dorastú by Elite/Monday Lovers pre Orange Slovensko v podkategórii Campaign
Emotes Workout by THIS IS LOCCO pre Dr.Max v podkategórii Influencer
Naši chlapci by Free Andy pre Post Bellum v podkategórii Nonprofit
EXECUTION
Neskúsiš, nevieš by Zaraguza pre Slovenská sporiteľňa v podkategórii Art Direction/Design
Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategóriách Campaign a TECH
Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategórii Nonprofit
Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii Small budget
Raffle In The Streets by Socialists pre KFC Slovensko v podkategórii Social media
Nemíňaj litre na fast fashion by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB v podkategórii Video
DIGITAL MEDIA SOLUTION
Expandujúca interaktívna reklama v programmaticu. Nové univerzálne riešenie na trhu… by ETARGET
VÍŤAZI BRONZOVÉHO PIE
PERFORMANCE
Ako CB elektro medziročne rástlo, keď e-commerce trh padal by RIESENIA pre CB electro v podkategórii Campaign
Svet Stromčekov: Čarovné Vianoce pre 7 trhov by Visibility pre Svet Stromčekov v podkategóriách e-commerce/shopping a Search, Display, Mobile, Video
Zbieranie leadov out-of-the-box by PS:Digital pre Raiffeisen Banka v podkategórii Out of the box
Záplaty na diery v obsahu na webe banky by basta digital pre Všeobecná úverová banka v podkategórii SEO
IDEA
Len talent nestačí by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Campaign
Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategórii Experience
Podravka do vrecka by Hype pre Podravka v podkategórii Influencer
Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategóriách Nonprofit, Social media a Video
10-DŇOVÁ AGENTÚRA – METAVERSE, KTORÝ DÁVA ZMYSEL by TRIAD pre TRIAD v kategórii Selfpromo
Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI...)
EXECUTION
Návod na použitie svojho tela by Socialists pre DNA ERA v podkategórii Art Direction/Design
Láska na prvý dúšok by Zaraguza pre Baliarne obchodu Poprad v podkategórii Campaign
V cudzom meste by THIS IS LOCCO pre Mareena o.z. v podkategórii Nonprofit
Ktoré je najúspešnejšie nákupné centrum na Slovensku? Toto sú Nivy! (na TikToku) by PS:Digital pre NIVY centrum v podkategórii Social media
Kávové beaty by Zaraguza pre Baliarne obchodu Poprad v podkategórii Sound
Space Base metaverse by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategórii TECH
Giving Tuesday by endrius pre Nadáciu Pontis v podkategórii Video
DIGITAL MEDIA SOLUTION
Charakterové kvízy pre klientov obsahových webov by REFRESHER
VÍŤAZI SHORTLIST
PERFORMANCE
Lamitec: Symfónia kancelárie by Visibility pre Lamitec v podkategórii B2B
Ako sme lovili firemné flotily pre OMV by basta digital pre OMV Slovensko v podkategórii Campaign
Premyslená stratégia priniesla Proxente rekordný nárast investícií by Digiline pre Proxenta v podkategórii Campaign
Svet Stromčekov: Čarovné Vianoce pre 7 trhov by Visibility pre Svet stromčekov v podkategórii Campaign
Finančný kompas: SEO Content Strategy by Visibility pre Finančný kompas v podkategóriách Content strategy, SEO a Small budget
Marketingová stratégia, ktorá obliekla klientovi v sezóne 2022 Žlté tričko by ui42 pre Najšport v podkategórii e-commerce/Shopping
Záplaty na diery v obsahu na webe banky by basta digital pre Všeobecná úverová banka v podkategórii Search, Display, Mobile, Video
ZSE dobýja Google. Obsadzujeme najvyššie pozície by ONLINE TORO advertising pre ZSE: Západoslovenská energetika v podkategórii SEO
IDEA
Láska na 20-minútový dúšok by Zaraguza pre Baliarne obchodu Poprad v podkategórii Audio
Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategórii Campaign
Nemíňaj litre na fast fashion by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB v podkategórii Campaign
Emotes Workout by THIS IS LOCCO pre Dr.Max v podkategóriách Experience a Influencer
Wolthack by Mannschaft pre Bo District Bistro v podkategóriách Experience a Out of the box
E-Športová reprezentácia Dr.Max by THIS IS LOCCO pre Dr.Max v podkategóriách Games a Local/Regional/Community
Návod na použitie svojho tela by Socialists pre DNA ERA v podkategórii Influencer
Len talent nestačí by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Nonprofit
Prvé kroky by TRIAD pre Dobrý Anjel v podkategóriách Nonprofit a Video
Budúcnosť na Slovensku by Zaraguza/Wavemaker pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategórii Out of the box
Deti v núdzi musí byť vidieť by Respect APP/SKPR Strategies pre Úsmev ako dar v podkategórii Social media
10-DŇOVÁ AGENTÚRA – METAVERSE, KTORÝ DÁVA ZMYSEL by TRIAD pre TRIAD v kategórii TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI...)
EXECUTION
Návod na použitie svojho tela by Socialists pre DNA ERA v podkategórii Campaign
Nafta trnafská (Ako sme naučili korporát hovoriť ľudskou rečou) by PS:Digital pre NAFTA v podkategórii Copywriting
Unikátny elektronický mikčný denník MoliApp by PS:Digital pre Hartmann-Rico Slovensko v podkategórii Mobile
Vzácna do poslednej kvapky by THIS IS LOCCO pre Fatra v podkategórii Motion design
Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii Out of the box
Len talent nestačí by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Video
Najúžasnejšie zvieratá by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video
Poistenie Home Office by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB poisťovňa v podkategórii Video
DIGITAL MEDIA SOLUTION
Unikátny elektronický mikčný denník MoliApp by PS:Digital pre Hartmann-Rico Slovensko
DIGITAL SPECIAL AWARD
Ocenenie za výnimočný prínos v digitálnom marketingu, cenu DIGITAL SPECIAL AWARD získala Iniciatíva Ide nám o život (organizácia Inakosť).
Explikácia Kmeňovej poroty: Ocenenie Digital Special Awards sa udeľuje za výnimočný prínos v digitálnom marketingu. Tentokrát sme neocenili unikátne použitie technológie, prekvapivú ideu ani dychberúcu exekúciu - ale niečo oveľa dôležitejšie. Iniciatíva Ide nám o život nebojovala o ceny ani o naplnenie KPIs klienta, ale o skutočné životy LGBTI+ ľudí po útoku, ktorý otriasol celou našou spoločnosťou.
DIGITAL RISING STAR
Špeciálne ocenenie pre malé agentúry DIGITAL RISING STAR získala agentúra endrius s.r.o. za kampaň Giving Tuesday pre Nadáciu Pontis.
GRAND PIE
Mimoriadnu cenu GRAND PIE za výnimočné dielo v aktuálnom ročníku porota udelila agentúre Zaraguza za kampaň Moji milí Slováci pre Slovenskú sporiteľňu.
AGENCY OF THE YEAR
- THIS IS LOCCO
- Zaraguza
- oh my DOT
Agentúrou roka sa stáva THIS IS LOCCO, gratulujeme!