Za startupom Cruxo stojí niekoľko matadorov reklamného a maloobchodného trhu - Michal Trunkát, Jan Galgonek, Matěj Novák, Petr Pavlík a Martin Švarc.
StoryEditor

Česká maloobchodná mediálna platforma Cruxo expanduje po celom svete

03.05.2023, 10:45
Autor:
redred

Podporuje ju silná investorská trojica. 

Okrem dôvery prvých klientov si české Cruxo získalo aj dôveru investorov. Českí Founders, Presto Ventures a Zaka VC do nej investujú spolu takmer 20 miliónov českých korún (približne 850 tisíc EUR). Spoločným zámerom zakladateľov aj investorov je umožniť českým a zahraničným e-shopom rozvíjať nový zdroj príjmov s vysokou maržou - tzv. retailové médiá.

Retailové médiá v posledných dvoch rokoch výrazne narušili odvetvie online médií a zároveň sa stali novým zdrojom príjmov pre maloobchodníkov. Retail Media Network (RMN) je digitálna platforma prevádzkovaná e-shopmi, ktorá umožňuje výrobcom a značkám nakupovať reklamný priestor s okamžitým dopadom na ich predajné výsledky prostredníctvom personalizácie zákazníckej cesty. Podľa spoločnosti GroupM predstavujú príjmy z reklamy v maloobchodných médiách 100 miliárd USD ročne, čo predstavuje 18 % všetkej globálnej digitálnej reklamy, a očakáva sa, že v nasledujúcich štyroch rokoch vzrastú o 60 %.

"Reklama v masových médiách prešla za posledných 20 rokov transformáciou, ktorú reklama v mieste predaja v súčasnosti začína zažívať. Cruxo je platforma, ktorá zjednodušuje proces plánovania, tvorby, zadávania, vyhodnocovania a optimalizácie online kampaní. Naši klienti zároveň efektívnejšie využívajú vlastný reklamný priestor na propagáciu produktov svojich dodávateľov. Výsledkom je nielen spokojnejší zákazník, ale aj vyššia návratnosť investícií do podpory predaja, čo znamená vyššie tržby a zisk pre dodávateľov aj predajcov," vysvetľuje situáciu a príležitosti na trhu spoluzakladateľ a technický riaditeľ spoločnosti Cruxo Matěj Novák.

"Celosvetová výška investícií značiek do podpory viditeľnosti sa pohybuje v stovkách miliárd dolárov ročne. S presunom zákazníkov na internet sa presúva aj časť týchto rozpočtov a e-commerce potrebuje vybudovať kvalitné riešenie na správu týchto priestorov. Túto potrebu vidíme v celosvetovom meradle, a preto sme začali budovať systém Cruxo, ktorý pomáha predajcom elektronického obchodu zvýšiť viditeľnosť a vplyv ich značky na virtuálnom regáli. Pre maloobchodníkov prinášame zvýšenie ziskovosti a hodnoty nákupného košíka," dodáva generálny riaditeľ Michal Trunkát.

Cruxo prešlo v uplynulých mesiacoch akceleráciou v rámci programu Czech Founders Bootcamp+.

"Vďaka nášmu zapojeniu do Bootcampu sme zakladateľov lepšie spoznali, pomohli im vyriešiť ich cap table a zistili sme, že môžeme aktívne pomôcť s prienikom Cruxa na trh," vysvetľuje Václav Pavlečka z Czech Founders VC, ktorý je jedným z mentorov programu. A dodáva: "V rámci projektu sme sa rozhodli, že budeme pokračovať v jeho realizácii: "Nechceli sme však Cruxo obmedziť len na našu investíciu, pretože v zapojení ďalších spoluinvestorov vidíme silnejšie synergie. Presto Ventures aj ZAKA VC sa výborne dopĺňajú s našimi možnosťami - rovnako ako sa zakladatelia Cruxo dopĺňajú svojimi skúsenosťami v rôznych oblastiach. Vďaka tomu je ich platforma celosvetovo jedinečným produktom."

"Nesporné skúsenosti zakladateľov a ich dlhoročné pôsobenie v rôznych oblastiach marketingu boli pre nás hlavným faktorom pri rozhodovaní o investícii. To, čo dosiahli individuálne aj ako tím, výrazne zvyšuje ich šance na veľký úspech nielen v európskom kontexte," komentuje Vojta Roček, partner Presto Ventures.

"Rastúci trend maloobchodných mediálnych sietí a ponuka spoločnosti Cruxo sa dobre potvrdili vďaka skúsenostiam našej skupiny v oblasti maloobchodu, médií a marketingu. To, čo Amazon a Walmart začali pred niekoľkými rokmi v USA, Cruxo ponúka ako ucelenú ponuku pre ostatných hráčov v oblasti elektronického obchodu a maloobchodu," hodnotí Andrej Petrus, investičný riaditeľ rodinnej kancelárie ZAKA VC.

Za startupom Cruxo stojí niekoľko matadorov reklamného a maloobchodného trhu - Michal Trunkát, Jan Galgonek, Matěj Novák, Petr Pavlík a Martin Švarc. Generálny riaditeľ spoločnosti Michal Trunkát pracoval viac ako 11 rokov ako manažér v spoločnosti Procter & Gamble a mal na starosti e-commerce s ročným obratom viac ako 1 miliardy českých korún (42,5 milióna eur). Práve tam začal narážať na limity komunikácie na platformách elektronického obchodu, čo je jedna z tém, ktorá ho spolu s ďalšími spoluzakladateľmi viedla k založeniu spoločnosti Cruxo.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:14