Tradičná československá značka a s ňou rovnomenná firma tento rok prichádza s inšpiratívnym krokom. Originálnou cestou upozorňuje na potrebu lásky v spoločnosti. So zmenou začína od seba a k zapojeniu vyzýva aj ostatných. Všetkým zamestnancom daruje Láskyplný piatoček alebo deň voľna na lásku. Pokračuje tak v marketingu, ktorého cieľom je nevyužívať, ale pozitívne meniť svoje okolie.
Láska je neodmysliteľnou súčasťou DNA Kofoly. Slogan „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“ sa stal jedným z kľúčových atribútov značky. Svojimi krokmi a kampaňami navyše firma dokazuje, že je pre ňu úplne kľúčové robiť marketing založený na autenticite.
„My tomu hovoríme hmatateľný marketing. Ten nielen posilňuje značku a jej predaje, ale hlavne prispieva k pozitívnym zmenám v spoločnosti,“ uvádza Pavol Chalupka, marketingový riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko. „Je to štýl, ktorým sme sa rozhodli v Kofole žiť a ktorý už niekoľko rokov odrážajú naše kampane,“ vysvetľuje Chalupka.
Remeselný marketing je cestou budúcnosti
Komunikácia Kofoly vychádza z autentických činov a odráža reálne aktivity vo firme. Napríklad v roku 2019 Kofola „Projektom Kamilka“ upozorňovala nielen na nový bylinkový Rajec Harmanček, ale aj na to, že si firma začala v Rajeckej doline pestovať svoje vlastné bylinky.
Kampaňou „Vinea Kumšt muštu“ zase firma prispela k popularizácii slovenských a českých vinohradníkov, s ktorými vytvorila prémiový rad Viney z rôznych odrôd hroznového muštu v spojení s lokálnymi bylinkami a ovocím, ďalší rok potom limitovanú edíciu v spojení s lokálnou morušou čiernou.
Projektom „Cirkulka“, vďaka ktorej sa na regály obchodných reťazcov vrátili obľúbené nealko nápoje vo vratnom skle, zase Kofola prispela k rozšíreniu dostupnosti udržateľných obalov, ale aj k návratu jednej z kofoláckych legiend na obrazovky – Sandry Flemrovej, dievčatka z obľúbenej vianočnej reklamy.
Tento rok sa Kofola zamerala na podporu toho, čo je pre každého z nás najdôležitejšie – lásky a vzťahov. „Práve láska to dnes nemá ľahké a potrebuje našu pomoc, ako potvrdil aj exkluzívny prieskum, ktorý sme realizovali v marci 2023 v spolupráci s agentúrou Go4insight1. Vyšlo z neho, že väčšina párov má na svoju polovičku priemerne menej ako 2,5 hodiny denne,“ hovorí Dominika Múdra z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá stála pri vzniku konceptu kampane.
Kofola sa preto rozhodla zaviesť Láskyplný piatoček. Všetkým svojim zamestnancom umožňuje čerpať deň voľna navyše práve na to, aby ho strávili so svojou partnerkou či partnerom, prípadne na hľadanie lásky.
„Stále sa hovorí o pojme „work-life balance“, ale ja verím, že je načase začať sa rozprávať o „work-love balance“. Láska nie je raketová veda, ale je potrebné sa o ňu poriadne starať. A som rád, že náš prístup zaujal aj ďalších majiteľov firiem, s ktorými sa rozprávame o zapojení,“ dodáva majiteľ a náčelník Kofoly Jannis Samaras.
Autentický obraz lásky
Kampaň Láskyplný piatoček je zároveň prvým krokom v novej stratégii značky Kofola, ktorá Kofolu posúva od čistej prezentácie lásky a zamilovanosti v obľúbených TV spotoch do reálneho kontextu. Ten je dnes nesmierne dôležitý hlavne pre mladšiu cieľovku.
„Ľudia o svojich vzťahoch stále viac premýšľajú a je pre nich dôležité, aby sa o ne v dnešnom rýchlom a zložitom svete starali. Staviame preto na autenticite a v kampani využívame osobnosti, ktoré majú k láske čo povedať,“ vysvetľuje Lenka Tenglerová, senior brand manažérka Kofoly.
„Na odbornom zastrešení témy partnerským vzťahov spolupracujeme na Slovensku aj s psychologičkou a vzťahovou poradkyňou Veronikou Ragan. Spoty k Láskyplnému piatočku zasadzujeme do reálneho prostredia a zobrazujeme v nich autentické momenty z každodenného života. V hlavných úlohách navyše vystupujú herci, ako napríklad Alžběta Malá a Jiří Chadraba, ktorí tvoria pár aj v reálnom živote,“ dopĺňa Tenglerová.
Kampaň, čo inšpiruje
Integrovaná kampaň Láskyplný piatoček má ambíciu posunúť vzťahy medzi ľuďmi k lepšiemu. Všetko s ňou súvisiace sa koncentruje okolo obsahového webu www.laskyplnypiatocek.sk, na ktorom si každý môže otestovať, ako je na tom so starostlivosťou o svoju polovičku. K dispozícii je tu aj originálna žiadosť o deň voľna, ktorú môžu ľudia poslať svojim zamestnávateľom. Na zapojenie ďalších firiem a podporu myšlienky osobne vyzýva aj generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš.
Kampaň bude prebiehať na sociálnych sieťach a od 19. mája 2023 aj na televíznych obrazovkách. Súčasťou kampane je aj partnerstvo s českým a slovenským portálom Refresher a rádiami Evropa 2 v Česku či Fun rádio na Slovensku. Súčasťou strategického využitia kanálov na šírenie myšlienky Láskyplného piatočka je na Slovensku aj OOH kampaň, ktorej teasingová fáza začala v máji a v júni sa preklopí do svojej druhej fázy.
Vizitka kampane:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko, a.s. – Ľubica Mieresová, Lenka Tenglerová, Eva Stejskalová, Pavol Chalupka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Associate strategy director: Dominika Múdra
Creative director: Kristína Pavlendová, Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Art director senior: Martina Mihálová
Graphic designer: Gabriel Jakubkovič, Viktória Bitterová
Copywriter: Kristína Pavlendová, Patrícia Al-Hadi
Account director: Eva Kučerová
Account manager: Andreas Imrich
Account executive: Klára Bičejová
Web development: Dataconcept
Produkcia: Leopard Production