Pre všetky biznisy pracujúce aj v online prostredí to predstavuje hneď niekoľko výziev. Preto aj pokiaľ nepracujete s Google Analytics priamo, je dobré vedieť, čo asi môžete od 1. júla očakávať a aký vplyv to môže mať na váš biznis. V tomto článku sa pokúsim upriamiť pozornosť na tie najdôležitejšie výzvy a možné spôsoby, ako sa s nimi popasovať.
Čo sa presne stane 1. júla 2023?
Najprv si spresnime terminológiu. Universal Google Analytics je presne ten Google Analytics nástroj, ktorý ste (vy osobne, alebo vo vašej firme) používali doteraz. A používali ste ho už (pravdepodobne) pár rokov. Novým následníkom, ktorý ho nahrádza, je nová služba Google Analytics 4.
Google aktívne tlačí všetkých používateľov bezplatnej verzie Universal Google Analytics na prechod na novú verziu – Google Analytics 4 (skrátene GA4). Najneskorším dátumom, kedy by ste tak mali spraviť, je 30. júna 2023. Pretože od nasledujúceho dňa sa do Universal Analytics účtov prestanú posielať dáta. Vo všetkých reportoch uvidíte od tohto dňa už len nuly. (Ale aspoň historické dáta ešte zostanú nejaký čas dostupné – o tom však nižšie.)
Aké sú kľúčové rozdiely medzi Universal Google Analytics a jeho následníkom Google Analytics 4?
GA4 zbiera a vyhodnocuje dáta úplne iným spôsobom ako Universal Analytics. Bez toho, aby sme zachádzali do technických nuansí stačí vedieť, že neexistuje spôsob,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.