V najnovšej kampani od agentúry applepie pre WWF Slovensko je hlavnou myšlienkou dôležitosť, význam a dopady „wildlife crime“ na prírodu všeobecne aj presahy na Slovensko. Cieľom je verejnosti odkomunikovať, ako znížiť dopady tohto typu protiprávnej činnosti.
„Ďakujeme teamu applepie za super nápady a výbornú spoluprácu. Nie je ľahké uchopiť tému pytliactva a ilegálneho obchodu s chránenými druhmi zrozumiteľným jazykom a tak, aby sa ľudia v tejto dobe pretlaku káuz nad message aspoň na chvíľu pozastavili... Vďaka, že nám pomáhate šíriť osvetu v tak dôležitej téme,“ hovorí Katarína Pereszlényiová, Marketing and Communications Manager z WWF Slovensko.
O projekte SWIPE
Projekt sa zameriava na hľadanie riešení v boji s environmentálnou kriminalitou zameranou na pytliactvo a porušovanie ochrany živočíchov, vrátane nelegálneho obchodovania s druhmi CITES.
Projekt je realizovaný v 11 krajinách Európy, vrátane Slovenska, a každý projektový partner má na starosti aktivity v rámci svojej krajiny. Jedným z cieľov je zvýšiť povedomie verejnosti o formách a dôsledkoch environmentálnej kriminality páchanej na jedincoch druhov voľne žijúcich živočíchov. Heslom je SWIPE = Successful Wildlife Crime Prosecution in Europe.
"Ako kreatívna agentúra sme vždy radi, keď môžeme pomôcť podporiť dobrú vec. Toto zadanie od WWF Slovensko nás preto potešilo, aj keď nebolo ľahké v jednoduchosti odkomunikovať tak komplexný problém. Zamerali sme sa na čo najjednoduchší message a jasnú formu, ktorú v online odčítajú ľudia hneď na prvú."
"Zo zadania sme si vytiahli dva najvýraznejšie wildlife crimes - nelegálne obchodovanie s ohrozenými druhmi, produktami z nich a pytliactvo. Zamerali sme sa na ultimátny dôsledok toho, čo tieto aktivity spôsobujú. Vedú až k postupnému vymiznutiu vzácnych druhov vo voľnej prírode. Možno sa zdá, že keď si nelegálne kúpim papagája, alebo na dovolenke suvenír z korytnačieho panciera či koralu, nič hrozné sa nestane. Lenže keď takto uvažuje veľa ľudí, tieto druhy skrátka z prírody doslova vykúpime. To isté platí aj pre veľké šelmy a dravce na Slovensku. Dopyt postupne zničí ponuku. Znie to cynicky, ale také je niekedy naše správanie," objasňuje agentúra applepie.
Klient: WWF Slovensko - Katarína Pereszlényiová, Helena Čárska, Tereza Thompson, Barbara Immerová
Agentúra: applepie s.r.o.
Managing Director: Alexander Smik
Account Manager/Director: Juliana Priatková
Creative Director: Matej Králik
Copywriter: Tomáš Kučírek
Art Director: Dominik Hasák