StoryEditor

Ani brand, ani performance. Jedno bez druhého jednoducho nefunguje, hovorí Alexander Smik

01.08.2023, 11:13
  • Na festivale v Cannes bol Alexander Smik už po piatykrát. Prvý raz tam išiel teraz ako prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska.
  • Aké pocity v ňom zanechal aktuálny ročník, aké témy sa rozoberali a akú inšpiráciu si priniesol domov?
  • Čo hovorí na mladé talenty v súťaži Young Lions? 
  • A čo si z festivalu môže zobrať slovenská reklama?

Stretli ste sa aj s ostatnými zástupcami oficiálnych reprezentantov festivalu?

Áno, na Cannes Lions je každý rok stretnutie reprezentantov, kde máme možnosť komunikovať s organizátormi festivalu. Vymieňame si aj skúsenosti s inými krajinami, každý má svoj model práce s Young Lions aj s propagáciou festivalu. Som rád, že na Slovensku sa nám darí spolu s partnermi otvárať všetky kategórie a poslať do Cannes veľa tímov. Som presvedčený, že toto je jeden z krokov, ako prilákať či udržať mladých šikovných kreatívnych ľudí v reklame.

Premiérovo ste otvorili takzvaný slovenský dom. Bol to dobrý nápad?

Objednali sme dom, kde bývala celá slovenská výprava, teda zástupcovia Klubu reklamných agentúr, Art Directors clubu aj všetci Young Lions. Vďaka tomu sa nám podarilo intenzívnejšie nasávať atmosféru súťaže Young Lions, sledovali sme, ako mladí pracujú, ako si pomáhajú, požičiavajú techniku a youngovia mali možnosť konzultovať aj so seniormi.

Cannes je skvelé v tom, že ľudia, ktorí majú vášeň pre reklamu, komunikáciu a marketing, sa tu môžu stretnúť a vymieňať si postrehy a skúsenosti.

Do hlavnej súťaže Cannes Lions prihlasovali svoje práce opäť aj slovenské agentúry. Bolo cítiť sklamanie, že neprišiel žiaden shortlist?

Agentúry, predpokladám, že cítili sklamanie. Veď ak niečo prihlásite, tak tomu aj veríte. Práce, ktoré boli prihlásené, mali aj v porovnaní so svetovou konkurenciou vysokú úroveň. V Cannes totiž nevidíte nič vyslovene slabé. Naše agentúry aj klien...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 08:31:02 - Feat.: - Title: AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky 02 - Modified: 2024-01-17 11:15:16 - Feat.: - Title: Agentúry využívajú AI nástroje prevažne na analýzu dát a zlepšenie cielenia kampaní 03 - Modified: 2024-01-11 14:11:16 - Feat.: - Title: Agentúry sa dnes rešpektujú a vedia sa vzájomne oceniť, hovorí prezident KRAS 04 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 05 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 02:56