TAAS 2021
StoryEditor

Kto sa stane najvýkonnejšou reklamnou agentúrou tohto roka?

15.08.2023, 15:33
Autor:
redred

Ekonomicky najvýkonnejšie agentúry pôsobiace v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie sa opäť pobijú o prvenstvo v rebríčku Top Advertising Agencies Slovakia.

Okrem zoradenia agentúr podľa výkonnosti rebríček už tradične odhalí aj trendy v ich fungovaní. Kľúčom pre jeho zostavenie je ukazovateľ Gross income, vyhodnocovaný poradenskou spoločnosťou BDO, ktorá je zároveň odborným garantom nezávislosti a dôveryhodnosti rebríčka. Posledná možnosť na zapojenie agentúram uplynie už 17. augusta.

Periodicky zostavovaný rebríček TAAS určuje poradie najvýkonnejších agentúr na základe parametra Gross Income a poukazuje na najnovšie trendy v ich fungovaní. Minulý ročník ukázal, že na trhu reklamných a marketingových agentúr sa darilo napríklad aj mzdám. „Ako vyplynulo z analyzovaných vstupných dát, priemerný medziročný rast miezd tu dosiahol 8%, čím prevýšil 6,5%-ný nárast miezd v súkromnom sektore. Zároveň sa agentúram znížili priemerné náklady na nájomné až o 14%. S ohľadom na ekonomické vplyvy, ktorým bol nielen súkromný sektor v poslednom roku vystavený môžeme očakávať, že aj tohtoročná analýza dát prinesie nové zaujímavé zistenia,“ hovorí Peter Gunda, Managing Partner poradenskej spoločnosti BDO, ktorá dohliada na regulárnosť rebríčka.

Umiestnenie na popredných miestach rebríčka TAAS prináša pre agentúry okrem prestíže predovšetkým aj indikáciu ich konkurencieschopnosti. Sledovaný ukazovateľ Gross income porovnáva ich ekonomickú výkonnosť, pričom predstavuje súhrn všetkých častí mediálnych provízií patriacich agentúre, poradenských honorárov, honorárov vypočítaných na základe hodinových sadzieb, ako aj prirážok a provízií pri subdodávkach dodávateľov. Zároveň je vstupnou bránou k získaniu uznávaného ocenenia Agentúra roka, ktoré zohľadňuje umiestnenie v rebríčku TAAS bodovým hodnotením.

Reklamné a marketingové agentúry, spĺňajúce podmienky v zmysle zásad TAAS, majú práve v týchto dňoch poslednú možnosť, aby sa prihlásili a stali súčasťou rebríčka. Hraničný termín na zapojenie agentúr do tohtoročného porovnania, vyplnenie formulára a zaslanie podkladov uplynie už 17. augusta, pričom výsledky porovnania by mali byť následne známe začiatkom októbra 2023.

Agentúry účasťou v rebríčku navyše verejne potvrdzujú svoju transparentnosť. Zaradenie do porovnania je totiž podmienené predložením všetkej potrebnej dokumentácie a hodnotenie je zostavované na základe riadneho preskúmania nákladov. „Teší nás, že otvorenosť je doménou čoraz väčšieho počtu spoločností, čo sa prejavuje aj na rastúcom počte zapojených agentúr,“ dodáva Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ktorý rebríček zverejňuje.

Zapojenie agentúr do rebríčka TAAS sa súčasne každým rokom zjednodušuje. Celý proces jeho prípravy je pravidelne zefektívňovaný, a to najmä so zameraním na automatizáciu zberania vstupov, eliminácie nadbytočných krokov, ale aj grafického vyhodnocovania ukazovateľov. „Metodiku a modely hodnotenia zapojených reklamných agentúr každoročne zefektívňujeme. Od predošlého roka využívame na analýzu technologické riešenie Power BI, ktoré bolo ďalším krokom k modernizácii celého procesu. Jeho zavedením sme okrem minimalizácie rizika vzniku ľudských chýb dokázali aj značnú časť procesu zautomatizovať,“ dodáva Peter Gunda, Managing Partner BDO na Slovensku.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 15:32