Názory na používanie emotikonov sa i napriek ich dlhoročnej existencii v digitálnom prostredí líšia. Zatiaľ čo pre niekoho môže byť prítomnosť smajlíkov rušivá, ich absencia, naopak, posúva tonalitu komunikácie do serióznej, pre iného adresáta miestami až nezáživnej.
Lingvistickí experti si tiež neodpustia kritiku, že človek vďaka nim stráca schopnosť vyjadrovať sa a jeho slovná zásoba stagnuje. Z marketingového hľadiska je na súbor drobných obrázkov potrebné nahliadať ešte trochu inou optikou a posudzovať ich relevanciu aj v kontexte cieľovej skupiny.
Prišli z Japonska
O podstate kreslených piktogramov napovedá už samotné názvoslovie, zložené z dvoch japonských slov: „e“ ako obrázok a „moji“ vo význame postava. Trend digitálnych tváričiek, postáv a ďalších symbolov sa začal formovať v krajine vychádzajúceho slnka v roku 1999. Cieľom tvorcu, dizajnéra mobilných telefónov Shigetaka Kurita bolo zasiahnuť generáciu tínedžerov ovplyvnenú fenoménom Hello Kitty. Aj preto hľadal inšpiráciu v miestnych komiksoch a karikatúrach.
Prvý súbor emoji obsahoval 176 obrázkov vrátane srdca, úsm...
Zostáva vám 85% na dočítanie.