Keby ste mali pár slovami opísať, aká je spoločnosť Unilever, čo by ste vypichli? A v čom je unikátna pre vás?
Asi by som vás neprekvapila niečím, čo by ste sa o Unileveri nedočítali. A ja úprimne vnímam túto spoločnosť ako silného lídra v nastavovaní inšpiratívnych krokov v udržateľnosti a inkluzívnosti. Vždy sa vraciam k Paulovi Polmanovi, ktorý už niekedy okolo roku 2012 veľmi silno spolupracoval s OSN v rámci nastavovania cieľov SDGs. Vtedy sa prvýkrát začalo hovoriť o tom, že sa udržateľnosť stáva súčasťou toho, akým spôsobom biznis robíte a rozvíjate.
Pre mňa jedinečnosť spoločnosti Unilever spočíva predovšetkým v jej kultúre a ľuďoch, ktorí ju tvoria. Pretože práve firemná kultúra definuje to, akým spôsobom sa vytvára pracovné prostredie, akým spôsobom je nastavená psychologická bezpečnosť, ako funguje vzťah medzi lídrami a zvyškom spoločnosti a ako sa pristupuje k diverzite a inklúzii v zmysle na papieri verzus v realite.
Aká je tá vaša firemná kultúra?
Sme skoro ako rodina, čo je možno prekvapivé vzhľadom na veľkosť spoločnosti, ale je to tak.
Unilever zamestnáva skoro 150-tisíc ľudí s pobočkami po celom svete. Ako je vôbec možné udržať rodinnú atmosféru v globálnej korporácii?
Je to predovšetkým o prístupe, akým spôsobom sa snažíte viesť dvojstrannú komunikáciu, akým spôsobom vytvárate prostredie na to, aby mohla byť otvorene zdieľaná kritika alebo spätná väzba. Samozrejme, že čím viac idete do globálnej štruktúry, tak to má určité charakteristiky korporácie. Ale na lokálnych úrovniach v rámci priamo spolupracujúcich tímov sa nám darí udržať unikátne nastavenie.
V podstate nemáme hierarchické nastavenie spoločnosti, nemáme už desiatky rokov kancelárie pre akúkoľvek úroveň leadershipu, takže konektivita a spojenie medzi juniormi a se...
Zostáva vám 85% na dočítanie.