StoryEditor

Michaela Franeková z Unilever: Nehierarchický prístup vedenia vnímam ako jedinú cestu

17.10.2023, 10:02
  • Roky pôsobenia v spoločnosti Unilever už prestala počítať. Michaela Franeková dnes sedí na stoličke generálnej riaditeľky pre Česko a Slovensko a zároveň riadi divíziu potravín v regióne strednej a východnej Európy.
  • Aby dokázala viesť ľudí na viacerých trhoch, potrebuje vytvárať také prostredie, kde sa jej kolegovia budú zdôverovať skôr, ako až vo fáze neriešiteľného problému.
  • A práve v tom vidí jeden z prínosov plochej organizačnej štruktúry.
  • V rozhovore rozpráva Michaela o tom, ako sa im darí stierať hranice v hierarchii lokálne spolupracujúcich tímov, a tiež, čo pomáha značke rásť na úrovni regiónu až globálu.

Keby ste mali pár slovami opísať, aká je spoločnosť Unilever, čo by ste vypichli? A v čom je unikátna pre vás?

Asi by som vás neprekvapila niečím, čo by ste sa o Unileveri nedočítali. A ja úprimne vnímam túto spoločnosť ako silného lídra v nastavovaní inšpiratívnych krokov v udržateľnosti a inkluzívnosti. Vždy sa vraciam k Paulovi Polmanovi, ktorý už niekedy okolo roku 2012 veľmi silno spolupracoval s OSN v rámci nastavovania cieľov SDGs. Vtedy sa prvýkrát začalo hovoriť o tom, že sa udržateľnosť stáva súčasťou toho, akým spôsobom biznis robíte a rozvíjate.

Pre mňa jedinečnosť spoločnosti Unilever spočíva predovšetkým v jej kultúre a ľuďoch, ktorí ju tvoria. Pretože práve firemná kultúra definuje to, akým spôsobom sa vytvára pracovné prostredie, akým spôsobom je nastavená psychologická bezpečnosť, ako funguje vzťah medzi lídrami a zvyškom spoločnosti a ako sa pristupuje k diverzite a inklúzii v zmysle na papieri verzus v realite.

Aká je tá vaša firemná kultúra?

Sme skoro ako rodina, čo je možno prekvapivé vzhľadom na veľkosť spoločnosti, ale je to tak.

Unilever zamestnáva skoro 150-tisíc ľudí s pobočkami po celom svete. Ako je vôbec možné udržať rodinnú atmosféru v globálnej korporácii?

Je to predovšetkým o prístupe, akým spôsobom sa snažíte viesť dvojstrannú komunikáciu, akým spôsobom vytvárate prostredie na to, aby mohla byť otvorene zdieľaná kritika alebo spätná väzba. Samozrejme, že čím viac idete do globálnej štruktúry, tak to má určité charakteristiky korporácie. Ale na lokálnych úrovniach v rámci priamo spolupracujúcich tímov sa nám darí udržať unikátne nastavenie.

V podstate nemáme hierarchické nastavenie spoločnosti, nemáme už desiatky rokov kancelárie pre akúkoľvek úroveň leadershipu, takže konektivita a spojenie medzi juniormi a se...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-02-07 12:22:43 - Feat.: - Title: Globálnym Marketérom roka 2021 sa stala Conny Braams z Unileveru 02 - Modified: 2021-04-26 11:35:36 - Feat.: - Title: Unilever vyvinul deodorant pre osoby so zdravotným postihnutím 03 - Modified: 2021-03-29 09:51:47 - Feat.: - Title: Dove zaplatí modelkám obsadeným v reklamách konkurencie. Podmienkou je ukázať ich skutočnú krásu 04 - Modified: 2021-03-11 20:38:46 - Feat.: - Title: Unilever sa zrieka označenia "normálne". Podľa prieskumu má na ľudí negatívny dopad 05 - Modified: 2021-01-28 09:50:05 - Feat.: - Title: Unilever vstupuje do nového roka s ambíciou podpory rozmanitosti a búrania stereotypov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2024 16:05