Teads a Ipsos skúmali úspešné digitálne automobilové kampane.
StoryEditor

Ktoré kľúčové kreatívne prvky sú motorom úspechu digitálnej automobilovej kampane?

23.10.2023, 15:23
Autor:
redred

Výsledky výskumu Teads a Ipsos ukázali, že pre pútavú reklamu je dôležité stručné oznámenie, zrozumiteľnosť značky, široké zábery a ľudský prvok pre úspešné rozprávanie príbehu.

Globálna mediálna platforma Teads v spolupráci s výskumnou agentúrou Ipsos oznámila prelomové výsledky svojho výskumu s cieľom odhaliť kľúčové kreatívne prvky, ktoré sú motorom úspechu digitálnych kampaní v automobilovom priemysle. S využitím špičkových schopností umelej inteligencie a pokročilých techník štatistického modelovania spoločnosti Ipsos získal Teads detailné poznatky, ktoré spôsobia revolúciu v spôsobe tvorby a optimalizácie maximálneho účinku automobilových reklám.

V rámci výskumu Teads zostavil kolekciu 500 videí z rokov 2019 až 2022, ktoré zastupujú 18 rôznych automobilových značiek v 23 krajinách. Táto zbierka zahŕňala širokú škálu video formátov, pokrývajúce celé spektrum digitálneho marketingu. Niektoré videá boli dôkladne optimalizované v Teads Studiu, zatiaľ čo iné slúžili ako referenčné, čo umožnilo odhaliť zásadný vplyv týchto vylepšení. Na lepšie pochopenie však potrebovali obe spoločnosti získať komplexný pohľad na stratégie používané v automobilovom priemysle, ktoré následne inšpirovali Teads k vlastnej optimalizácii.

Výskumná agentúra Ipsos získala od spoločnosti Teads starostlivo vybrané kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI) a zodpovedajúce percentá doby zobrazenia (in-view time) reklám, na ktoré aplikovala svoje algoritmy umelej inteligencie na zhlukovanie a usporiadanie dát za účelom nájdenia skrytých vzorcov a trendov.

image

Teads a Ipsos skúmali úspešné digitálne automobilové kampane.

Výsledok tohto výskumu spočíva v identifikácii, kategorizácii a kvantifikácii kľúčových prvkov v úspešných digitálnych automobilových kampaniach. Na určenie vplyvu každej vizuálnej charakteristiky na výsledok, konkrétne na dobu zobrazenia bola použitá štatistická analýza, využívajúca inovatívnu techniku Shapleyových hodnôt odvodenú z teórie hier. Tento krok spojil všetky informácie a odhalil dôležité faktory úspechu kampane:

Zábery mimo vozidla: Videá, ktoré sa menej sústredia iba na automobil a namiesto toho ho začlenia do väčšieho príbehu, zvyčajne majú dlhšiu dobu zobrazenia.

Ukážka interiéru: Predstavenie prvkov interiéru môže byť rovnako pútavé ako rozprávanie celého príbehu, najmä pri komunikácii vo fáze zvažovania (consideration). 

Zreteľnosť značky (brand clarity): Výrazné logo a názov značky upúta pozornosť divákov.

Široké a jednoduché zábery: Široké zábery, ktoré navodzujú pocit voľnosti a pohybu, divákov viac zaujmú. Navyše videá s menším počtom scén zvyčajne majú dlhšiu dobu zobrazenia, pretože vyžadujú menšie kognitívne úsilie na pochopenie.

Farebné kontrasty: Chromatické kontrasty, ako sú modrá a oranžová, robia videá atraktívnejšími a predlžujú dobu sledovania. Tmavo sfarbené videá majú kvôli nedostatku kontrastu kratšiu dobu zobrazenia, pričom pridanie svetlejšieho prvku môže mať výrazný pozitívny vplyv.

„Kreativita je kľúčovou súčasťou úspešných digitálnych automobilových kampaní. V skoršom výskume Teads sme zistili výrazne vyššiu mieru pozornosti (+49 %) a zvýšenie povedomia o značke (brand lift) (+31 percent) pri kreatívne optimalizovaných kampaniach. Aby sme klientom a agentúram poskytli ďalší pohľad na optimálny dizajn reklamných médií, spolupracovali sme s IPSOS na vytvorení najlepších postupov, ktoré výrazne predlžujú dobu zobrazenia kampaní,” vyjadril sa ku výskumu Henner Blömer, VP Global Client Partnerships v spoločnosti Teads. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 08:42