Značka comma oslavuje 50 rokov. Aká bola vtedy a aká je dnes?
coma začínala ako takzvaná "utility chic móda", teda značka pre ženu, ktorá je nezávislá, chce pracovať, presadzovať sa a byť aktívna. Tieto atritúty zostali značke až do dnes. Stále si udržiava svoj stýl, snaží sa produkovať odevy, ktoré sú ľahko kombinovateľné, udržateľné, ktoré vydržia v šatníku dlhodobo. Strihy a materiály sú také, aby vyhoveli každej životnej situácii.
Na slovenskom trhu ste iba rok. Ako sa vám darí?
Áno, pred rokom sme otvorili prvú a zatiaľ aj jedinú predajňu na Slovensku v obchodnom centre Nivy v Bratislave. Darí sa jej celkom dobre, má verné zákazníčky, ktoré sa opakovane vracajú a značku si obľúbili. Dúfam, že ich bude viac a viac. Doba však nie je jednoduchá, všetci zažívame komplikovaný rok. Zákazníčky, ktoré nás majú rady, si k nám cestu nájdú. Všetci však dúfame, že ekonomická situácia sa zásadne zlepší a prejaví sa to aj na frekvencii nákupov.
Už pri otvorení predajne ste hovorili, že coma vôbec nie je pre Slovenky neznámou značkou. Potvrdilo sa vám to?
Áno, Slovenky poznajú našu značku zo zahraničia - hlavne z Nemecka a z Rakúska a ocenili to, že si môžu nakúpiť doma, majú k dispozícii všetky aktuálne kolekcie, môžu si pokojne všetko vyskúšať.
Vašou úlohou je nepochybne neustále budovať brand comma. Aké kanály na to využívate?
Ako som spomenula, zatiaľ máme iba jednu predajňu a preto všetky aktivity centralizujeme práve do Bratislavy. Spolupracujeme s influencerkami, ktoré nám so značkou ladia a ktoré k nej majú vzťah. So Zuzkou Vačkovou spolupracujeme od začiatku a skvele reprezentuje filozofiu značky, naozaj nám spadla z neba (smiech). Okrem toho sa snažíme oslovovať aj mladšie ženy, ktoré značku nepoznajú a ukazujeme im, že im máme čo ponúknuť. Comma je totiž schopná obliekať ženy od 20 až do 70 rokov. Spolupracujeme tiež s lifestylovými médiami, ukazujeme im aktuálne kolekcie a kombinácie.
Vychádza vám influencer marketing stále efektívne?
Budovanie brandu je behom na dlhú trať a sociálne siete sú skvelým nástrojom na podporu komunikácie a dostať značku bližšie k ženám, ktoré nesledujú printové médiá a nepoznajú značku zo zahraničia. Vidíme veľký rozdiel medzi generáciami. Staršie ženy stále rady listujú vo farebných lesklých časopisoch, v ktorých hľadajú inšpiráciu. 20-30- ročné ženy sú ochotnejšie sledovať instagramové profily. Musíme komunikáciu pokryť tak, aby zasiahla všetky naše cieľové skupiny, aby sme sa im čo najviac priblížili.