V lete ste nastúpili na pozíciu šéfa marketingu spoločnosti Wienerberger. Aké priority ste si v novej práci dali?
Pre marketéra je veľmi dôležité navnímať spoločnosť ako takú, jej doterajšiu marketingovú stratégiu, cieľové skupiny či konkurenčné prostredie. Avšak už pri prvotných rozhovoroch s vedením spoločnosti Wienerberger som ako východiskovú pozíciu identifikoval nevyužité príležitosti z hľadiska budovania značky, konzistentnosť komunikácie, digitálnu stratégiu či samotnú situáciu na stavebnom trhu. Samostatnou výzvou je budovanie vnímania značky Wienerberger z hľadiska komplexnosti poskytovaných riešení v oblasti strechy, hrubej stavby a spevných plôch v jej okolí.
Do stavebníctva ste prišli zo Slovenskej sporiteľne. Majú tieto dva svety niečo spoločné alebo sú diametrálne odlišné a musíte k marketingu pristupovať úplne inak?
Obe spoločnosti boli v čase môjho nástupu v podobnej situácii. Vydali sa na cestu transformácie, ktorá má síce rôzne formy, ale správne zvolená marketingová komunikácia je vždy jej súčasťou. V oboch prípadoch som to vyhodnotil ako marketingovú výzvu, ktorá síce nie je považovaná za úplne ľahkú cestu, ale tie som si nikdy ani nevyberal. Byť súčasťou posunu značky v jej vnímaní a výkonnostne pomôcť obchodným výsledkom spoločnosti je jednoducho tá najlepšia pracovná skúsenosť. Rozdiel je len v tom, s akou výškou marketingového rozpočtu a cieľovými skupinami pracujete. To však nepodmieňuje výsledný úspech.
Čo je z vášho pohľadu najdôležitejšie pre stratégiu budovania značky Wienerberger?
Konzistentnosť kreatívy, konceptotvorné prvky, brand signals a merateľnosť cieľa sú základné prvky úspešného budovania akejkoľvek značky. Pri správnom napojení na jednotlivé mediálne kanály, špeciálne digitálu, je veľký predpoklad dosahovania úspechov aj v samotnom produktovom výkone.
Ako vidíte pomer medzi performance marketingom a budovaním brandu?
Jedna časť bez druhej nevie z dlhodobého hľadiska doručiť žiadaný výsledok. Určite však z hľadiska mediálnych výdavkov jemne prevažuje časť budovania značky.
Ktoré komunikačné kanály budú pre vás prioritné?
Tie, o ktorých vieme, že sú schopné pri svojej efektívnosti napomáhať brand a performance cieľom. Základom je televízia a digitál v rôznych formách, za výraznej asistencie PR, event marketing, tvorby a distribúcie contentu či POS.