Transakcia nadväzuje na dlhodobú stratégiu rastu spoločnosti YouGov a zvyšuje jej pôsobenie v odvetví FMCG (rýchloobrátkový spotrebný tovar).
Táto akvizícia spája na jednom mieste nový štandard v oblasti behaviorálnych a postojových údajov. Kombinovaná ponuka znamená, že klienti spoločností YouGov a CPS GfK budú môcť porozumieť každému jednotlivému kroku cesty nakupujúceho – od toho, čo a kde nakupuje, až po to, prečo a ako nakupuje.
Transakcia rozširuje ponuku spoločnosti YouGov v európskych sektoroch FMCG a maloobchodu. Spoločnosť CPS GfK zabezpečuje databázy zo 18 európskych krajín, ktoré poskytujú údaje z viac ako 100 000 domácností a 18 miliónov nákupných ciest.
Spoločnosť YouGov poskytne súčasným 1 100 klientom spoločnosti CPS GfK prístup k permanentne rastúcemu, nepretržite aktualizovanému zdroju spotrebiteľských informácií, ako aj k neustálemu prieskumu publika od 26 miliónov registrovaných členov databáz na 55 trhoch.
„Privítanie spoločnosti CPS GfK a jej tímu odborníkov v spoločnosti YouGov je vzrušujúcim okamihom. Ide o významný krok v našom poslaní dať ľuďom možnosť vyjadriť svoj názor a pomôcť organizáciám všetkých typov prijímať lepšie rozhodnutia. Spoločne definujeme budúcnosť prieskumu trhu," Steve Hatch, generálny riaditeľ spoločnosti YouGov.
Čo vzniklo spojením spoločností opisuje Steve Hatch: „Spoločnosti YouGov a CPS GfK stavajú na svojich silných stránkach a vzájomne sa dopĺňajú a táto akvizícia rieši významnú výzvu v danom odvetví. Spojením 60-ročných skúseností spoločnosti CPS GfK s poskytovaním najkvalitnejších behaviorálnych údajov a popredných postojových údajov spoločnosti YouGov na jednom mieste môžu naši klienti plne pochopiť, čo si svet myslí, čo chce a čo kupuje."
A ďalej dodáva: „Spolu budeme investovať do našich spoločných schopností a rozvíjať ich, čo nám umožní realizovať našu víziu stať sa popredným poskytovateľom údajov o nakupujúcich, marketingu a verejnej mienke. Vďaka prepojeným dátovým riešeniam, odborným poznatkom a špičkovým analýzam na trhu bude táto jedinečná kombinácia znamenať, že pre našich klientov a partnerov vytvoríme väčšiu hodnotu ako kedykoľvek predtým.“
Investície spoločnosti YouGov do starostlivo naplánovaného a premysleného integračného programu zabezpečia bezproblémový prechod pre klientov a kolegov CPS GfK a umožnia obom spoločnostiam využívať svoje silné stránky už od prvého dňa.
Táto transakcia bola ocenená na hlavnú kúpnu cenu 315 miliónov eur a urýchľuje dlhodobú stratégiu spoločnosti YouGov pokračovať v investíciách do technológií, produktov a platforiem a zároveň rozširovať svoje databázy a dokončovať akvizície, ktoré zvyšujú jej geografické kapacity a kapacity zberu údajov.
Ako transakciu vníma Stefan Heremans, prezident spoločnosti CPS GfK?
„Akvizícia spoločnosti CPS GfK spoločnosťou YouGov je prelomovým momentom pre spoločnosť CPS GfK, našich klientov a sektory FMCG/maloobchodu v celej Európe. Spoločnosti CPS GfK a YouGov spoločne umožnia klientom porozumieť každému jednotlivému kroku cesty zákazníka, od toho, čo a kde nakupuje, až po to, prečo a ako nakupuje. A to všetko v rámci reklamy, lokality a médií."
„Spoločnosť CPS GfK už viac ako 60 rokov poskytuje klientom prehľad o tom, čo kupujúci a prečo to kupujú. Keďže sa stávame súčasťou rodiny YouGov, naši klienti môžu očakávať rovnakú kvalitu údajov, akú mali vždy. Teší nás však, že ich vzťahy s nami ešte viac prehĺbime prostredníctvom výnimočných údajov spoločnosti YouGov o názoroch, motiváciách, želaniach a mediálnych zvyklostiach spotrebiteľov."
„Spoločnosti CPS GfK a YouGov majú veľa spoločného. Vrátane našich vysokokvalitných databáz, v ktorých sa s nami každú hodinu delia o svoje údaje milióny ľudí, a našich špičkových údajov, ktoré klientom poskytujú istotu. Tešíme sa na investície do našich platforiem, produktov a členov databáz, čím našim klientom poskytneme čo najkomplexnejší pohľad na cestu spotrebiteľov v celom regióne. Tešíme sa z tejto novej kapitoly našej dlhej histórie, ktorá vytvára väčšiu hodnotu pre ľudí a podniky na celom svete.“