StoryEditor

IKEA v novej kampani ukazuje ako odstrániť v domácnosti nepokoj, chaos a stres

16.01.2024, 11:03
Autor:
redred

V televízii ju podporí 20 sekundový spot. Aktívna komunikácia sa rozbehne aj na YouTube, na sociálnych sieťach, webovej stránke, v rámci IKEA Family, na sieti LinkedIn a v spolupráci s influencermi.

Hlavná myšlienka novej kampane IKEA „Život je jeden veľký neporiadok“, sa dá zhrnúť takto: kedykoľvek sa stratíte v neporiadku, IKEA vám pomôže znova sa nájsť. Reklamná kampaň bude prebiehať od januára do konca augusta 2024. 

Kampaň je venovaná úložným riešeniam do domácnosti, pretože až polovica hádok v domácnosti vzniká kvôli neporiadku. A podľa IKEA je to zbytočné.Keď je niekde neporiadok, rozhodne existuje dostupný a jednoduchý spôsob, ako sním raz a navždy skoncovať.  

Chceme ľuďom umožniť žiť lepší každodenný život.Preto ukazujeme,ako šikovné riešenia a vylepšenia môžu pozitívne ovplyvniť život tým, že nás zbavia faktorov, ktoré spôsobujú v domácnosti nepokoj, chaosa stres.Taktiež vieme, že každý výrobok má svoju praktickú funkciu, ale aj pridanú hodnotu. Jedálenský stôl je ako magnet, ktorý vie rodinu pritiahnuť na jedno miesto. Kuchyňa s jedálňou, to je srdce každého domova. A dobre usporiadaná domácnosť ľudí prirodzene spája,“ vysvetľuje Iva Pohlová, Marketing Communication Manager pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

image

IKEA prichádza s novou kampaňou.

image

IKEA prichádza s novou kampaňou.

Televízny spot sa točí okolo dvojice životných partnerov. Ich vzťah už zažil aj lepšie chvíle, a to sa odráža aj v ich byte, kde vládne neporiadok. Je to chaos, ale svojím spôsobom pekný a kreatívny. Spot začína v posteli a postupne diváka prevedie celým bytom, v ktorom pár aj ostatní členovia rodiny kľučkujú medzi obrovským množstvom vecí.

Keď to už ku koncu chcú vzdať, podarí sa im nájsť z toho chaosu a zdanlivo beznádejnej situácie cestu von. Dvojica žasne a neverí vlastným očiam, že neporiadok nakoniec predsa len porazila. Na vysvetlenie príbehu IKEA poukazuje na jedno z riešení –⁠ skrinku EKET na lepšie usporiadanie domova.

Vizuálna stránka spotu je postavená na klasickom porovnaní stavu „pred a po“. Z našej Správy o živote v domácnosti vieme, že 39 percent ľudí sa cíti príjemnejšie a viac uvoľnene v domácnosti, kde je poriadok a kde má všetko svoje miesto. My v IKEA ľuďom ponúkame nespočetné množstvo úložných riešení, vrátane úložných dielov a skriniek, ktoré zvládnu všetky nástrahy života v domácnosti,“ dodáva Iva Pohlová k dôležitosti poriadku v domácnosti.

Vizitka kampane: 

Lokalizácia komunikačného konceptu: Publicis Groupe 

Koncept: IKEA Marketing & Communication AB, Švédsko

Lokalizácia videospotu: Publicis Groupe 

Influenceri: Seesame

Sociálne siete: Publicis Groupe 

Digitálna a mediálna agentúra: Dentsu 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 10:57