StoryEditor

Radosti a starosti porovnávacej reklamy: Kedy vám hrozí pokuta?

  • Napriek tomu, že má porovnávacia reklama už dlho a jasne stanovené pravidlá, pre marketérov stále predstavuje akéhosi strašiaka, ktorému sa obvykle radšej vyhnú.
  • Preto u nás oveľa častejšie vidíme porovnania s „inými značkami“ alebo „obdobnými produktmi“, bez toho, aby bol v reklame spomenutý konkrétny súťažiteľ.
  • To sa dá vnímať ako stávka na istotu, ale zároveň ako nevyužitý potenciál.

Na úvod si treba pripomenúť, že porovnávacia reklama je prípustná, ak spĺňa predpoklady stanovené zákonom o reklame, a to konkrétne (zjednodušene povedané):

1. Porovnáva podobné alebo zastupiteľné produkty.

2. Objektívne porovnáva podstatné vlastnosti produktov.

3. Nediskredituje súťažiteľa.

4. Nezneužíva dobré meno súťažiteľa.

5. Nepredstavuje produkty ako napodobeniny alebo kópie produktov súťažiteľa.

6. Nevyvoláva zámenu medzi súťažiteľmi.

7. Nie je klamlivá.

Ak súťažiteľ dodrží tieto limity, môže vo svojej reklame zobraziť produkty svojho konkurenta, a to aj v prípade, ak je ich označenie chránené ochrannou známkou. Pre úplnosť treba dodať, že porovnávaciu reklamu osobitne upravuje aj Etický kódex reklamnej praxe vydaný Radou pre reklamu.

Ten síce nenahrádza právnu reguláciu, ale keďže rozhodnutia arbitrážnej komisie týkajúce sa porušení Etického kódexu bývajú zverejňované, je pri tvorbe porovnávacej reklamy dobré myslieť aj na tieto samoregulačné pravidlá. Nejedna porovnávacia reklama skončila na sú...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-24 07:51:37 - Feat.: - Title: Je porovnávacia reklama cestou do pekla?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 08:22