Employer branding je merateľná disciplína a firmy by k nej mali pristupovať rovnako konzistentne ako k monitorovaniu iných aktivít spojených so značkou, s marketingom a komunikáciou. Aj v tomto prípade existuje množstvo nástrojov, ktoré pomáhajú posúdiť hodnotu, kvalitu alebo istý rámec vnímania danej značky.
Konzultant pre osobný rozvoj a budovanie značky Oliver Jakubík uvádza, že v rámci budovania zamestnávateľskej značky dokážeme merať aj progres, čo môže byť pre mnohé firmy najjednoduchšou sledovanou kategóriou.
„Ak by sme vychádzali z premisy, že firma z nejakých dôvodov nemôže merať aktuálny positioning značky, ktorý sa dá uskutočniť klasicky cez štandardizované prieskumy, tak si vie nastaviť vlastné metriky progresu.“ Cez tie sa dá vyhodnocovať napríklad počet sledovateľov na vybranej sociálnej sieti, rast kvantity a kvality reakcií a príspevkov, nárast počtu kandidátov prejavujúcich záujem o prácu vo firme i bez vypísanej pozície a mnoho ďalšieho.
Systematické meranie zároveň umožňuje spoločnostiam ukázať, či vynaložená energia prináša výsledky z hľadiska času, ľudských kapacít a finančnej investície. Meranie progresu je dôležité aj preto, aby si firmy overili, či komunikujú správne značku zamestnávateľa. Tu je zároveň podľa špecialistu na employer branding dôležité zdôrazniť, že prvé výsledky systematickej práce sa prejavia najskôr po šiestich mes...
Zostáva vám 85% na dočítanie.