StoryEditor

Vyveštite si budúcnosť s Majou. O2 kampani, v spolupráci s Ferom Jokeom, pomáha AI

01.02.2024, 16:07
Autor:
redred

Pre klienta O2 Slovensko vytvorila agentúra TRIAD špeciálne prianie do nového roka ako súčasť kampane "Darovať je krajšie ako dostať".

Šíria sa tu chýry, či dobrý bude rok dvadsaťštyri. Na veštenie už nie je potrebná káva, umelá inteligencia z TRIADu to z obrázku dáva.

Pre klienta O2 Slovensko vytvorila agentúra TRIAD špeciálne prianie do nového roka ako súčasť kampane "Darovať je krajšie ako dostať". Je ním unikátne veštenie do roka 2024. Stačí nahrať akúkoľvek fotku a Maja vám hlasom Fera Joka vyveští budúcnosť. Či nahráte vaše raňajky alebo domáce zvieratko dostanete veselú veštbu presne v štýle Maji, postavenú naozaj na tom, čo ste odfotili. Súčasťou veštby je aj pripomienka pre ľudí, že stále môžu obdarovať ľudí, ktorí sú odkázaní na pomoc a urobiť im tak lepší rok 2024.

"Veríme, že AI, je „len“ ďalší nástroj v rukách kreatívnych ľudí, ktorý nemá zmysel používať samoúčelne. Preto ma teší, že v tejto kampani sme AI využili zmysluplne v prospech myšlienky celej kampane. Darovali sme ľuďom pfku, ktorá ich baví a zároveň vyzýva, aby aj oni darovali ďalej pomoc tím, ktorí to najviac potrebujú. Lebo dávať je viac ako dostávať,“ komentuje Šimon Gál, stratég a ideamaker v TRIADe.

image

O2 a Fero Joke vedia či budeš mať dobrý rok.

"Veštenie budúcnosti s Majou je spojenie viacerých technológií a AI. Iba nedávno oznámená OpenAI Vision dokáže rozpoznať najzaujímavešie predmety na obrázku. Tu prebieha okrem rozpoznávania aj prvý filter nahraného obsahu, resp. posúdenie jeho vhodnosti. Ak prejde filtrom, prichádza na rad GPT model natrénovaný typickými hláškami a verbálnym prejavom Maji (Fero Joke), ktorý z nich následne vygeneruje vtipnú (a pozitívnu) veštbu pre nadchádzajúci rok. Text veštby potom spracuje Elevenlabs kde čaká opäť cez AI natrénovaný hlasový klon Maji. Pomocou API rozhraní to všetko dávame postupne dokopy a do pár minút vieme prehrať užívateľovi na webe," pridávajú sa Roman Janajev a Martin Woska, najväčší AI ambasádori v TRIADe.

„Trendom tohto roka je širšie využívanie AI pri kreatíve a tvorbe obsahu. PF-ka s Majou dokázala nielen vyčariť úsmev na tvári, ale aj zaujať tým, že za ňou stojí umelá inteligencia. Uvedomujeme si však, že v dobe pokročilých AI nástrojoch je nesmierne dôležité pracovať na upevňovaní dôvery zákazníka k značke. Kľúčom by preto malo byť používanie AI ako efektívneho pomocníka, avšak vždy je nutné dodať “humantouch”. A to sa nám pri tejto PFke podarilo,“ povedala Radka Rýzková, senior špecialistka za sociálne siete z O2.

Ide o jeden z troch AI projektov, ktoré TRIAD vytvoril. Prvý bol užitočný tool pre neziskovky FAST AID, druhý je veštenie Maji a tretí uzrie svetlo sveta už čoskoro. Každá práca s umelou inteligenciou ponúka veľmi zaujímavé príležitosti, ale samozrejme aj osobité nároky na etické pristupovanie k nej. V tejto kampani boli pochopiteľne vynegované práva na použitie s Ferom Jokeom, v promtoch sa filtrovali negatívne veštby a tak isto aj neetické obrázky.

Vyveštiť si svoju vlastnú budúcnosť a dostať tip, komu pomôcť môžete aj vy na pf.o2.sk.

Kredity kampane:

Klient: Radka Rýzková, Natália Tomeková, O2

Agentúra: TRIAD

Šimon Gál, Roman Janajev, Kamil Krajniak, Eva Mikuš Matejičková, Dávid Špak, Ivan Tichý, Martina Bátorová, Martin Woska, Vlado Kurek,

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. december 2024 18:14