Nová kampaň na grantový program Nadácie Slovenskej sporiteľne.
StoryEditor

Nová kampaň Nadácie Slovenskej sporiteľne sa zameriava na zelené projekty

01.03.2024, 11:06
Autor:
redred

O najväčší grant z firemných nadácií na Slovensku s názvom Pre budúcnosť vo výške až štvrť milióna eur sa môžu uchádzať zelené projekty miest, obcí i neziskových organizácií.

Samosprávy a neziskové organizácie môžu predkladať svoje projekty do 3. apríla. Nadácia podporí projekty, ktoré budú mať environmentálny dopad a zároveň prinesú konkrétne merateľné environmentálne benefity v mieste ich realizácie. Výsledky budú vyhlásené začiatkom mája, pričom žiadatelia môžu získať finančný príspevok v rozpätí 10 až 15 tisíc eur.

„Môže ísť napríklad o projekty revitalizácie zelených plôch, ale aj riešenia, ktoré pomôžu zvýšiť odolnosť sídel voči nepriaznivým dôsledkom klimatickej zmeny, zlepšiť kvalitu životného prostredia a mikroklímy, zvýšiť lokálnu biodiverzitu alebo znížiť uhlíkovú stopu,“ uviedla správkyňa Nadácie Slovenskej sporiteľne Barbara Henterová.

image

Nová kampaň na grantový program Nadácie Slovenskej sporiteľne.

image

Nová kampaň na grantový program Nadácie Slovenskej sporiteľne.

Novinkou aktuálneho ročníka je celodenný praktický tréning prípravy projektových žiadostí v oblasti zelených riešení určený zástupcom miest a obcí, počas ktorého sa dozvedeli, ako analyzovať svoje lokálne potreby, vybrať pre ne to správne riešenie a ako ho správne sformulovať do podoby projektu. Potenciálni žiadatelia o grant, ktorí sa tréningu nezúčastnili osobne, budú mať na webe nadácie k dispozícii video záznam.

Počas 3. ročníka grantového programu budú k dispozícii aj dve nové pomôcky: samohodnotiaci dotazník, ktorý pomôže žiadateľom s identifikáciou ich environmentálneho problému a slovník pojmov pre inšpiráciu a lepšiu orientáciu v odborných termínoch z oblasti ochrany životného prostredia.

image

Nová kampaň na grantový program Nadácie Slovenskej sporiteľne.

Vlani uspelo celkovo 21 projektov, ktoré získali finančný príspevok 10 až 15 tisíc eur. Patril medzi ne napríklad projekt zachytávania dažďovej vody zo striech budov a jej široké využitie, biodiverzitné lúkyalebo projekt vybudovanie oddychovej zóny na najväčšom banskobystrickom sídlisku Sásová. Mestská organizácia Záhradnícke a rekreačné služby mesta Banská Bystrica na jeho vybudovanie získala 13 tisíc eur.

V predchádzajúcich dvoch ročníkoch podporila Nadácia Slovenskej sporiteľne celkovo 41 projektovz celého Slovenska.„Pokračujeme v podpore udržateľnosti a iných verejnoprospešných projektov. Ročne investuje približne 1,5 milióna eur do projektov z oblasti udržateľnosti, vzdelávania, dostupného bývania, zdravého životného štýlu a rozvoja občianskej spoločnosti a demokracie,“ uzavrela Henterová.

image

Nová kampaň na grantový program Nadácie Slovenskej sporiteľne.

História najväčšieho firemného grantového programu na Slovensku je však dlhšia. Grantu Pre budúcnosť predchádzali tri ročníky #mamnato s rovnakou čiastkou 250 tisíc eur v každom. Spolu tak nadácia najväčšej banky doteraz vďaka otvorenému grantu venovala 1,25 milióna eur.  

Vizitka kampane

Klient: Slovenská sporiteľňa

PR Agentúra: DIVINO

Creative Studio: Ateliér Pútnici

Art Director/Design: Denisa Pajkošová

Copywriter: Peter Rajčák

Strategy Director: Simona Mištíková

Account Management: Ema Beňová

Mediálna Agentúra: Wavemaker

Account Management: Michal Vážny

Content strategy: Hana Matyášová

Digital media: Peter Povýšil

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. september 2024 19:21