Novú komunikáciu vysúťažilo, spomedzi štyroch agentúr, štúdio Brandevous (Nina Weisslechner a Barbora Mikulášová) s kreatívnou ideou od CD freelancerky Kataríny Králikovej.
„Koncept MANIFESTA sme si vybrali predovšetkým z jednoduchého dôvodu: pomerne presne, ale aj hravo vysvetľuje kvalitu a pôvod potravín. V našich predajniach je najvyššie, 85-percentné zastúpenie slovenských dodávateľov, pričom za 2. kvartál 2023 sme dosiahli až vyše 64-percentný podiel obratu z predaja potravín vyrobených na Slovensku na celkovom obrate. Prácu našich dodávateľov si vážime, pretože to, čo robia, je úctyhodné,” vyjadruje sa Dada Skalníková, manažérka marketingovej komunikácie Yeme.
Yeme tak po 7-ročnej spolupráci s Martinom Bajaníkom kompletne mení svoju vizuálnu komunikáciu. „Yeme je krásny klient, ale čelili sme aj obrovskej výzve, keďže Martin Bajaník nasadil vizuálnu latku naozaj vysoko. Bolo potrebné nájsť celkom nový štýl, a zároveň ostať pri ilustrácií. Značke sme sa snažili vdýchnuť “človečinu”, vtip jej známosť a ľahkosť. V neposlednom rade nájsť aj kľúč, ktoré vizuálne prvky zachovať, aby sme boli rozpoznateľní,” prezradila Nina Weisslechner.
„Pri tvorbe kampane bol insight jasný, postaviť sa za svoju značku, a začať vysvetľovať jej poslanie aj produkt. Doslova mávať vlajkou. A tak Yeme, už nie sú len “plnochutné potraviny", ale “Yeme je za plnochutné potraviny!” Vznikol MANIFEST značky, ktorý sebavedomo vysvetľuje jej spôsob premýšľania, žitia a výberu nielen potravín… ale aj priateľov, ktoré ju sprevádzajú. Idea ožíva na kľúčových vizuáloch cez nové karikatúrne situácie. Každý vizuál je koncentrovaným TV spotom, ktorý má v divákovi okamžite vyvolať dobrý pocit z poctivých potravín,” dodáva Katarína Králiková.