Rok 2024 je pre Kiwi.com plný noviniek, ktoré sa sústredia na zdokonalenie zákazníckej skúsenosti, aby mohli Slováci cestovať do obľúbených destinácií bezpečne a bez nečakaných výdavkov. Tomu má napomôcť aj uzatvorenie kľúčového partnerstva s AXA Partners CEE, špecialistom na cestovné poistenie. Cestujúci si po novom môžu pri zakúpení letenky uzatvoriť poistenie priamo na platforme Kiwi.com.
Novinkou na slovenskom trhu je aj spôsob, akým toto partnerstvo komunikujú, keďže prvýkrát na Slovensku siahli aj po televíznych spotoch. Kreatíva kampane približuje širokú škálu emócií, ktoré sa spájajú s príjemnými aj nepríjemnými zážitkami z cestovania a robí to formou typickou pre sociálne siete. Emócie sú vyjadrené jednoduchými emotikonmi, aké často používame, keď sa delíme o svoje skúsenosti s priateľmi na sociálnych sieťach. Svoju cieľovú skupinu vidí Kiwi.com najmä medzi mladými mileniálmi a gen Z a tomu prispôsobuje komunikáciu.
„S mladými treba hovoriť prostredníctvom zážitkov. Ak by sme im iba sucho oznámili, že spolupracujeme s poisťovňou AXA, asi by tomu nevenovali pozornosť. Preto sme siahli po forme emoji, čo je presne spôsob, akým mladá generácia vyjadruje svoje emócie. Kreatívu sme nasadili nielen v digitálnej kampani, ale aj v OOH a televíznych spotoch, ktoré vôbec po prvý raz uvedieme aj na Slovensku,” približuje Christoph Wechsler, ktorý vedie interný kreatívny tím a je zodpovedný za budovanie globálnej značky a jej pozicioning.
Doteraz sa značka sústredila najmä na digitálnu komunikáciu, ktorá mala podporiť predaj leteniek prostredníctvom partnerov, no s novou stratégiou sa zamerala viac na B2C komunikáciu, digitálne kampane rozšírili o ATL, aktiváciu či PR. Televízny spot dopĺňa existujúcu reklamu spoločnosti na digitálnych kanáloch a sociálnych sieťach, ktoré technologická spoločnosť využíva na aktiváciu zákazníkov na kľúčových európskych trhoch.„Chceme, aby naša komunikácia vytŕčala zo záplavy iných, tradičných kampaní. Kiwi.com je od základov vybudovaná na inováciách, na jedinečnom algoritme a technológiách a inovatívne pristupujeme aj k našim kreatívam, ktoré vznikajú u nás doma v internom tíme,” hovorí Christophe Wechsler.
Interný kreatívny tím
Značka buduje kreatívny tím, ktorý má asi desať ľudí. Spolupráce s agentúrami však nezavrhuje, hoci nateraz ide vlastnou cestou.
„Budujeme moderný model interného tímu, ktorý sa stará o značku a riadi kampane, ale keď potrebuje pomoc, spolupracuje s agentúrami na rôznych trhoch. Ako digitálna spoločnosť neustále hľadáme nové perspektívy, ktoré spájajú rôzne kanály s posolstvami značky,” vysvetľuje Christophe Wechsler.
Kľúčovými trhmi Kiwi.com sú Česká republika, Slovensko, Poľsko, Maďarsko a Rumunsko. Interný tím, ktorý sídli v Prahe a čiastočne v Brne, sa však stará o značku globálne. Raz mesačne sa stretáva na osobné brainstormingy, ladenie stratégie, hľadanie insightov či workshopy.
Vizitka kampane
Klient: Kiwi.com
Značka: Kiwi.com + AXA
Creative: in-house
Head of Content & Creative: Christophe Wechsler
Art Director/Design: Alena Srostlíková
Copywriter: Jiří Kirchner
Mediamix: Online, Social, TV, OOH, PR